
Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων έχει μεν καταγράψει βελτίωση, όχι όμως αισθητή, ακολουθώντας τα παρατεταμένα χαμηλά επίπεδά της, με εξαίρεση κάποια routes στην Ανατολική Ευρώπη, στα οποία οι ναύλοι έχουν εκτοξευτεί. Στο πλαίσιο αυτό και καθώς η πληθώρα κυρώσεων που έχουν επιβληθεί δημιουργούν κομφούζιο, το τοπίο της προσφοράς των δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό.
Τις τελευταίες εβδομάδες, αναλυτές έκαναν λόγο για χάραξη νέας πορείας από πλευράς ρωσικών πλοίων, διερωτώμενοι για πιθανές επιπτώσεις μιας τέτοιας εξέλιξης στα επίπεδα των ναύλων, με επίκεντρο τα Aframaxes, που χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε routes της Μαύρης Θάλασσας. Δεδομένου ότι η κατάσταση στη Μαύρη Θάλασσα και την Αζοφική Θάλασσα είναι ιδιαίτερα επισφαλής, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς ανέμεναν ότι πολλά δεξαμενόπλοια θα συγκεντρώνονταν σε άλλες περιοχές που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο θαλάσσιο εμπόριο υγρών φορτίων. Ωστόσο, επί του παρόντος, η συγκέντρωση πλοίων στον Αραβικό Κόλπο, με επίκεντρο τα routes από τον Αραβικό Κόλπο προς την Άπω Ανατολή, δεν είναι σημαντική.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, η προσφορά των Aframaxes δεν έχει καταγράψει σημαντικές αλλαγές. Στην ευρύτερη περιοχή του Αραβικού Κόλπου, και δη στον λιμένα Umm Qasr του Ιράκ, η προσφορά των Aframaxes ήταν ίση με 14 πλοία την Παρασκευή 18 Μαρτίου, ενώ, εντός του 2022, το εύρος της έχει διαμορφωθεί μεταξύ 10 και 25 πλοίων. Την ίδια ώρα, στην Ερυθρά Θάλασσα, και δη στον λιμένα Yanbu της Σαουδικής Αραβίας, η προσφορά Aframaxes ήταν ίση με 12 πλοία την Παρασκευή 18 Μαρτίου, με το εύρος του έτους να έχει επί του παρόντος διαμορφωθεί εντός του έτους στα 5-27 πλοία.
Σε ό,τι αφορά τη ναυλαγορά, αυτή κατέγραψε άνοδο στα τέλη Φεβρουαρίου, λίγο αφότου ξεκίνησε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, και έκτοτε έχει διατηρηθεί σε υψηλότερα επίπεδα ναύλων έναντι των τελευταίων τριών μηνών. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, οι ναύλοι στα routes από τον Αραβικό Κόλπο στην Άπω Ανατολή έχουν διαμορφωθεί σε Worldscale 140, αφότου σημείωσαν υψηλό του 2022 ίσο με Worldscale 167,5 στις αρχές Μαρτίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ