
Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων έχει μεν καταγράψει βελτίωση, όχι όμως αισθητή, ακολουθώντας τα παρατεταμένα χαμηλά επίπεδά της, με εξαίρεση κάποια routes στην Ανατολική Ευρώπη, στα οποία οι ναύλοι έχουν εκτοξευτεί. Στο πλαίσιο αυτό και καθώς η πληθώρα κυρώσεων που έχουν επιβληθεί δημιουργούν κομφούζιο, το τοπίο της προσφοράς των δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό.
Τις τελευταίες εβδομάδες, αναλυτές έκαναν λόγο για χάραξη νέας πορείας από πλευράς ρωσικών πλοίων, διερωτώμενοι για πιθανές επιπτώσεις μιας τέτοιας εξέλιξης στα επίπεδα των ναύλων, με επίκεντρο τα Aframaxes, που χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε routes της Μαύρης Θάλασσας. Δεδομένου ότι η κατάσταση στη Μαύρη Θάλασσα και την Αζοφική Θάλασσα είναι ιδιαίτερα επισφαλής, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς ανέμεναν ότι πολλά δεξαμενόπλοια θα συγκεντρώνονταν σε άλλες περιοχές που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο θαλάσσιο εμπόριο υγρών φορτίων. Ωστόσο, επί του παρόντος, η συγκέντρωση πλοίων στον Αραβικό Κόλπο, με επίκεντρο τα routes από τον Αραβικό Κόλπο προς την Άπω Ανατολή, δεν είναι σημαντική.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, η προσφορά των Aframaxes δεν έχει καταγράψει σημαντικές αλλαγές. Στην ευρύτερη περιοχή του Αραβικού Κόλπου, και δη στον λιμένα Umm Qasr του Ιράκ, η προσφορά των Aframaxes ήταν ίση με 14 πλοία την Παρασκευή 18 Μαρτίου, ενώ, εντός του 2022, το εύρος της έχει διαμορφωθεί μεταξύ 10 και 25 πλοίων. Την ίδια ώρα, στην Ερυθρά Θάλασσα, και δη στον λιμένα Yanbu της Σαουδικής Αραβίας, η προσφορά Aframaxes ήταν ίση με 12 πλοία την Παρασκευή 18 Μαρτίου, με το εύρος του έτους να έχει επί του παρόντος διαμορφωθεί εντός του έτους στα 5-27 πλοία.
Σε ό,τι αφορά τη ναυλαγορά, αυτή κατέγραψε άνοδο στα τέλη Φεβρουαρίου, λίγο αφότου ξεκίνησε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, και έκτοτε έχει διατηρηθεί σε υψηλότερα επίπεδα ναύλων έναντι των τελευταίων τριών μηνών. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, οι ναύλοι στα routes από τον Αραβικό Κόλπο στην Άπω Ανατολή έχουν διαμορφωθεί σε Worldscale 140, αφότου σημείωσαν υψηλό του 2022 ίσο με Worldscale 167,5 στις αρχές Μαρτίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συνετρίβη έξω από την Άγκυρα ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων…

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ