
Επιπλέον αυξημένα κόστη μεταφοράς βλέπει η UNCTAD, ως απόρροια του πολέμου στην Ουκρανία, σε πρόσφατη αξιολόγηση του αντικτύπου του στο εμπόριο.
Με το εν λόγω report, που δημοσιεύτηκε στις 16 Μαρτίου, η UNCTAD εκτιμά ότι θα επιδεινωθούν οι συνθήκες που διαμορφώνουν την παγκόσμια οικονομία, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών προϊόντων διατροφής, καυσίμων και λιπασμάτων. Η γενική γραμματέας της UNCTAD, Rebeca Grynspan, σημειώνει την ίδια ώρα ότι η όποια οικονομική ανάκαμψη έχει καταγραφεί μετά την Covid-19 κινδυνεύει να εκτροχιαστεί λόγω του πολέμου.
Ρωσία και Ουκρανία, άλλωστε, αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο ποσοστό του εμπορίου σιτηρών και η έκρυθμη κατάσταση, που δυστυχώς συνεχίζει να εντείνεται, θα αποτελέσει εμπόδιο για την ανάπτυξη των αναπτυσσόμενων οικονομιών, τονίζει η έκθεση. Είναι χαρακτηριστικό ότι 25 αφρικανικές χώρες εισάγουν το ένα τρίτο των αναγκών τους σε σιτάρι από τις δύο χώρες, ενώ για 15 αφρικανικές χώρες το ποσοστό ανεβαίνει πάνω από 50%.
Δεδομένου ότι και το εμπόριο επηρεάζεται σημαντικά από τις αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη, η UNCTAD σημειώνει ότι τα κόστη μεταφοράς θα αυξηθούν περαιτέρω. Το 2021, 1,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια με φορτία μεταφέρθηκαν μέσω σιδηροδρόμου από τα δυτικά της Κίνας προς την Ευρώπη. Εάν ο όγκος αυτός μεταφερθεί μέσω θαλάσσης μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, η συμφόρηση στα εν λόγω routes, που αντιμετωπίζουν ήδη μεγάλη συμφόρηση, θα αυξηθεί κατά 5-8%, σύμφωνα με τους σχετικούς υπολογισμούς. Καθώς οι θαλάσσιες μεταφορές δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις νέες εμπορευματικές ροές, το κόστος μεταφοράς θα αυξηθεί, υπογραμμίζει η UNCTAD. O αντίκτυπος θα είναι υψηλός για τις οικονομίες και τα νοικοκυριά, καθώς, όπως και στην περίπτωση της πανδημίας, οι παγκόσμιες τιμές καταναλωτών αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 1,5%.
Φωτό: B-joy Abraham/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ