
Επιπλέον αυξημένα κόστη μεταφοράς βλέπει η UNCTAD, ως απόρροια του πολέμου στην Ουκρανία, σε πρόσφατη αξιολόγηση του αντικτύπου του στο εμπόριο.
Με το εν λόγω report, που δημοσιεύτηκε στις 16 Μαρτίου, η UNCTAD εκτιμά ότι θα επιδεινωθούν οι συνθήκες που διαμορφώνουν την παγκόσμια οικονομία, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών προϊόντων διατροφής, καυσίμων και λιπασμάτων. Η γενική γραμματέας της UNCTAD, Rebeca Grynspan, σημειώνει την ίδια ώρα ότι η όποια οικονομική ανάκαμψη έχει καταγραφεί μετά την Covid-19 κινδυνεύει να εκτροχιαστεί λόγω του πολέμου.
Ρωσία και Ουκρανία, άλλωστε, αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο ποσοστό του εμπορίου σιτηρών και η έκρυθμη κατάσταση, που δυστυχώς συνεχίζει να εντείνεται, θα αποτελέσει εμπόδιο για την ανάπτυξη των αναπτυσσόμενων οικονομιών, τονίζει η έκθεση. Είναι χαρακτηριστικό ότι 25 αφρικανικές χώρες εισάγουν το ένα τρίτο των αναγκών τους σε σιτάρι από τις δύο χώρες, ενώ για 15 αφρικανικές χώρες το ποσοστό ανεβαίνει πάνω από 50%.
Δεδομένου ότι και το εμπόριο επηρεάζεται σημαντικά από τις αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη, η UNCTAD σημειώνει ότι τα κόστη μεταφοράς θα αυξηθούν περαιτέρω. Το 2021, 1,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια με φορτία μεταφέρθηκαν μέσω σιδηροδρόμου από τα δυτικά της Κίνας προς την Ευρώπη. Εάν ο όγκος αυτός μεταφερθεί μέσω θαλάσσης μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, η συμφόρηση στα εν λόγω routes, που αντιμετωπίζουν ήδη μεγάλη συμφόρηση, θα αυξηθεί κατά 5-8%, σύμφωνα με τους σχετικούς υπολογισμούς. Καθώς οι θαλάσσιες μεταφορές δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις νέες εμπορευματικές ροές, το κόστος μεταφοράς θα αυξηθεί, υπογραμμίζει η UNCTAD. O αντίκτυπος θα είναι υψηλός για τις οικονομίες και τα νοικοκυριά, καθώς, όπως και στην περίπτωση της πανδημίας, οι παγκόσμιες τιμές καταναλωτών αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 1,5%.
Φωτό: B-joy Abraham/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ