
Επιπλέον αυξημένα κόστη μεταφοράς βλέπει η UNCTAD, ως απόρροια του πολέμου στην Ουκρανία, σε πρόσφατη αξιολόγηση του αντικτύπου του στο εμπόριο.
Με το εν λόγω report, που δημοσιεύτηκε στις 16 Μαρτίου, η UNCTAD εκτιμά ότι θα επιδεινωθούν οι συνθήκες που διαμορφώνουν την παγκόσμια οικονομία, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών προϊόντων διατροφής, καυσίμων και λιπασμάτων. Η γενική γραμματέας της UNCTAD, Rebeca Grynspan, σημειώνει την ίδια ώρα ότι η όποια οικονομική ανάκαμψη έχει καταγραφεί μετά την Covid-19 κινδυνεύει να εκτροχιαστεί λόγω του πολέμου.
Ρωσία και Ουκρανία, άλλωστε, αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο ποσοστό του εμπορίου σιτηρών και η έκρυθμη κατάσταση, που δυστυχώς συνεχίζει να εντείνεται, θα αποτελέσει εμπόδιο για την ανάπτυξη των αναπτυσσόμενων οικονομιών, τονίζει η έκθεση. Είναι χαρακτηριστικό ότι 25 αφρικανικές χώρες εισάγουν το ένα τρίτο των αναγκών τους σε σιτάρι από τις δύο χώρες, ενώ για 15 αφρικανικές χώρες το ποσοστό ανεβαίνει πάνω από 50%.
Δεδομένου ότι και το εμπόριο επηρεάζεται σημαντικά από τις αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη, η UNCTAD σημειώνει ότι τα κόστη μεταφοράς θα αυξηθούν περαιτέρω. Το 2021, 1,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια με φορτία μεταφέρθηκαν μέσω σιδηροδρόμου από τα δυτικά της Κίνας προς την Ευρώπη. Εάν ο όγκος αυτός μεταφερθεί μέσω θαλάσσης μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, η συμφόρηση στα εν λόγω routes, που αντιμετωπίζουν ήδη μεγάλη συμφόρηση, θα αυξηθεί κατά 5-8%, σύμφωνα με τους σχετικούς υπολογισμούς. Καθώς οι θαλάσσιες μεταφορές δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις νέες εμπορευματικές ροές, το κόστος μεταφοράς θα αυξηθεί, υπογραμμίζει η UNCTAD. O αντίκτυπος θα είναι υψηλός για τις οικονομίες και τα νοικοκυριά, καθώς, όπως και στην περίπτωση της πανδημίας, οι παγκόσμιες τιμές καταναλωτών αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 1,5%.
Φωτό: B-joy Abraham/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο πλαίσιο της επιταχυνόμενης προσπάθειας για απαλλαγή από τον άνθρακα, η Anemoi Marine Technologies Ltd ανακοινώνει νέα στρατηγική συνεργασία με τη Hafnia Limited, τα…
Με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής συνδεσιμότητας, η Folk Maritime επεκτείνει τον στόλο της επενδύοντας σε τρία επιπλέον πλοία. Η σαουδαραβική εταιρεία παροχής υπηρεσιών…
Οι συνεχείς βροχοπτώσεις καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στην Αργεντινή, με μόνο το 28,7% της σοδειάς να έχει πωληθεί μέχρι τις 7 Μαΐου ‒ πολύ…
Σταθερά πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ, η ελληνική οικονομία προβλέπεται να διατηρήσει την ισχυρή της δυναμική και να αναπτυχθεί…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία απομακρυσμένης πλοήγησης, βασισμένη στη συνεχή ροή ναυτιλιακών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, φέρνει η δανική εταιρεία Danelec σε συνεργασία με την DanPilot.…
Παρότι η κυβέρνηση Τραμπ έχει δώσει «σήμα» για αντίο στη Βενεζουέλα και στο πετρέλαιό της, οι κολοσσοί ενέργειας που συμμετέχουν σε projects στη Βενεζουέλα…
Η υπεράκτια μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα εισέρχεται σε νέα εποχή, με την καθέλκυση του «Carbon Destroyer 1», του πρώτου εξειδικευμένου πλοίου CO₂ που…
Ιδιαίτερα καρποφόρο διαφαίνεται το ταξίδι του Αμερικανικού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη Μέση Ανατολή. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεσμεύτηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ