
Επιπλέον αυξημένα κόστη μεταφοράς βλέπει η UNCTAD, ως απόρροια του πολέμου στην Ουκρανία, σε πρόσφατη αξιολόγηση του αντικτύπου του στο εμπόριο.
Με το εν λόγω report, που δημοσιεύτηκε στις 16 Μαρτίου, η UNCTAD εκτιμά ότι θα επιδεινωθούν οι συνθήκες που διαμορφώνουν την παγκόσμια οικονομία, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών προϊόντων διατροφής, καυσίμων και λιπασμάτων. Η γενική γραμματέας της UNCTAD, Rebeca Grynspan, σημειώνει την ίδια ώρα ότι η όποια οικονομική ανάκαμψη έχει καταγραφεί μετά την Covid-19 κινδυνεύει να εκτροχιαστεί λόγω του πολέμου.
Ρωσία και Ουκρανία, άλλωστε, αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο ποσοστό του εμπορίου σιτηρών και η έκρυθμη κατάσταση, που δυστυχώς συνεχίζει να εντείνεται, θα αποτελέσει εμπόδιο για την ανάπτυξη των αναπτυσσόμενων οικονομιών, τονίζει η έκθεση. Είναι χαρακτηριστικό ότι 25 αφρικανικές χώρες εισάγουν το ένα τρίτο των αναγκών τους σε σιτάρι από τις δύο χώρες, ενώ για 15 αφρικανικές χώρες το ποσοστό ανεβαίνει πάνω από 50%.
Δεδομένου ότι και το εμπόριο επηρεάζεται σημαντικά από τις αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη, η UNCTAD σημειώνει ότι τα κόστη μεταφοράς θα αυξηθούν περαιτέρω. Το 2021, 1,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια με φορτία μεταφέρθηκαν μέσω σιδηροδρόμου από τα δυτικά της Κίνας προς την Ευρώπη. Εάν ο όγκος αυτός μεταφερθεί μέσω θαλάσσης μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, η συμφόρηση στα εν λόγω routes, που αντιμετωπίζουν ήδη μεγάλη συμφόρηση, θα αυξηθεί κατά 5-8%, σύμφωνα με τους σχετικούς υπολογισμούς. Καθώς οι θαλάσσιες μεταφορές δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις νέες εμπορευματικές ροές, το κόστος μεταφοράς θα αυξηθεί, υπογραμμίζει η UNCTAD. O αντίκτυπος θα είναι υψηλός για τις οικονομίες και τα νοικοκυριά, καθώς, όπως και στην περίπτωση της πανδημίας, οι παγκόσμιες τιμές καταναλωτών αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 1,5%.
Φωτό: B-joy Abraham/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Φυσικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες…

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η επένδυση της τάξης των 30 εκατ. ευρώ του Ομίλου ΛΑΜΨΑ για τον ριζικό εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Elatos…

Ο Υπουργός Λιμένων και Αεροδρομίων της Βραζιλίας, Silvio Costa Filho, ανακοίνωσε μια νέα ιδιωτική επένδυση της International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) έναντι $176…

Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ