
H Κίνα διαφαίνεται ότι αυξάνει τις αγορές αμερικανικού καλαμποκιού μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η οποία εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις εξαγωγές από τη Μαύρη Θάλασσα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Κίνα, την εβδομάδα έως τις 11 Μαρτίου, αγόρασε 200.000 τόνους καλαμποκιού για εισαγωγή μετά την 1η Σεπτεμβρίου, όταν και εκκινεί η εμπορική περίοδος γεωργικών προϊόντων των ΗΠΑ. Παρά τον υψηλό αυτό αριθμό, η Κίνα δεν βρέθηκε στην κορυφή των εβδομαδιαίων αγορών αμερικανικού καλαμποκιού αλλά στην τέταρτη θέση.
Οι συνολικές πωλήσεις αμερικανικού καλαμποκιού ξεπέρασαν τους 2 εκατ. τόνους, παρά το γεγονός ότι οι τιμές βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2012. Οι εισαγωγές της Κίνας αυξάνονται επίσης, καθώς απέτυχε στις δεσμεύσεις της έναντι των ΗΠΑ υπό τη φάση 1 της εμπορικής συμφωνίας.
Οι ΗΠΑ φαίνεται πως αποτελούν την κύρια εναλλακτική για την Κίνα όσον αφορά τις εισαγωγές καλαμποκιού, καθώς η Βραζιλία, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας του κόσμου, δεν διαθέτει επί του παρόντος την ικανότητα να αυξήσει τις πωλήσεις της.
Συνολικά πάντως η ζήτηση για καλαμπόκι από τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία και την Αργεντινή έχει αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες, με τις πολεμικές συρράξεις στην Ουκρανία να κλιμακώνονται. Ενδεικτικά, η Βραζιλία θα εξαγάγει 2 εκατ. τόνους καλαμποκιού τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.
Από την άλλη, τουλάχιστον πέντε πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 200.000 τόνους ζάχαρης της Βραζιλίας κατευθύνονται προς τη Ρωσία, σύμφωνα με δεδομένα του Reuters. H ζήτηση της Ρωσίας για ζάχαρη και άλλα βασικά είδη διατροφής είναι μεγάλη, καθώς οι κυρώσεις στη χώρα έχουν οδηγήσει σε άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ. Ο αριθμός των 200.000 τόνων ζάχαρης είναι ιδιαίτερα υψηλός, αν αναλογιστεί κανείς ότι η Ρωσία ετησίως εισάγει 100.000 τόνους. Παράλληλα, άλλα τρία πλοία έμφορτα με 100.000 τόνους ζάχαρης κατευθύνονται προς τη γειτονική Γεωργία, φορτία τα οποία εικάζεται από traders πως επίσης θα κατευθυνθούν προς τη Ρωσία.
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό πως, όσο ο πόλεμος στην Ουκρανία διαρκεί, το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων και άρα η ρότα των bulk carriers θα διαφοροποιηθούν άρδην, με τους ναύλους να προσαρμόζονται ανάλογα με το πώς θα διαμορφωθούν τα τονομίλια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ