
H Κίνα διαφαίνεται ότι αυξάνει τις αγορές αμερικανικού καλαμποκιού μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η οποία εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις εξαγωγές από τη Μαύρη Θάλασσα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Κίνα, την εβδομάδα έως τις 11 Μαρτίου, αγόρασε 200.000 τόνους καλαμποκιού για εισαγωγή μετά την 1η Σεπτεμβρίου, όταν και εκκινεί η εμπορική περίοδος γεωργικών προϊόντων των ΗΠΑ. Παρά τον υψηλό αυτό αριθμό, η Κίνα δεν βρέθηκε στην κορυφή των εβδομαδιαίων αγορών αμερικανικού καλαμποκιού αλλά στην τέταρτη θέση.
Οι συνολικές πωλήσεις αμερικανικού καλαμποκιού ξεπέρασαν τους 2 εκατ. τόνους, παρά το γεγονός ότι οι τιμές βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2012. Οι εισαγωγές της Κίνας αυξάνονται επίσης, καθώς απέτυχε στις δεσμεύσεις της έναντι των ΗΠΑ υπό τη φάση 1 της εμπορικής συμφωνίας.
Οι ΗΠΑ φαίνεται πως αποτελούν την κύρια εναλλακτική για την Κίνα όσον αφορά τις εισαγωγές καλαμποκιού, καθώς η Βραζιλία, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας του κόσμου, δεν διαθέτει επί του παρόντος την ικανότητα να αυξήσει τις πωλήσεις της.
Συνολικά πάντως η ζήτηση για καλαμπόκι από τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία και την Αργεντινή έχει αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες, με τις πολεμικές συρράξεις στην Ουκρανία να κλιμακώνονται. Ενδεικτικά, η Βραζιλία θα εξαγάγει 2 εκατ. τόνους καλαμποκιού τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.
Από την άλλη, τουλάχιστον πέντε πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 200.000 τόνους ζάχαρης της Βραζιλίας κατευθύνονται προς τη Ρωσία, σύμφωνα με δεδομένα του Reuters. H ζήτηση της Ρωσίας για ζάχαρη και άλλα βασικά είδη διατροφής είναι μεγάλη, καθώς οι κυρώσεις στη χώρα έχουν οδηγήσει σε άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ. Ο αριθμός των 200.000 τόνων ζάχαρης είναι ιδιαίτερα υψηλός, αν αναλογιστεί κανείς ότι η Ρωσία ετησίως εισάγει 100.000 τόνους. Παράλληλα, άλλα τρία πλοία έμφορτα με 100.000 τόνους ζάχαρης κατευθύνονται προς τη γειτονική Γεωργία, φορτία τα οποία εικάζεται από traders πως επίσης θα κατευθυνθούν προς τη Ρωσία.
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό πως, όσο ο πόλεμος στην Ουκρανία διαρκεί, το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων και άρα η ρότα των bulk carriers θα διαφοροποιηθούν άρδην, με τους ναύλους να προσαρμόζονται ανάλογα με το πώς θα διαμορφωθούν τα τονομίλια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…

Συμφωνία πώλησης του 50% του χαρτοφυλακίου αιολικών και φωτοβολταϊκών έργων στην Ελλάδα, συνολικής ισχύος 424 MW, στην ισπανική Asterion Industrial Partners ανακοίνωσε η TotalEnergies,…

Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα αναμένεται να καταγράψει ρεκόρ το 2025, με τις εκτιμήσεις ν’ αναφέρουν ότι θα ξεπεράσει τα 10 τρισεκατομμύρια κιλοβατώρες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ