
H Κίνα διαφαίνεται ότι αυξάνει τις αγορές αμερικανικού καλαμποκιού μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η οποία εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις εξαγωγές από τη Μαύρη Θάλασσα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Κίνα, την εβδομάδα έως τις 11 Μαρτίου, αγόρασε 200.000 τόνους καλαμποκιού για εισαγωγή μετά την 1η Σεπτεμβρίου, όταν και εκκινεί η εμπορική περίοδος γεωργικών προϊόντων των ΗΠΑ. Παρά τον υψηλό αυτό αριθμό, η Κίνα δεν βρέθηκε στην κορυφή των εβδομαδιαίων αγορών αμερικανικού καλαμποκιού αλλά στην τέταρτη θέση.
Οι συνολικές πωλήσεις αμερικανικού καλαμποκιού ξεπέρασαν τους 2 εκατ. τόνους, παρά το γεγονός ότι οι τιμές βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2012. Οι εισαγωγές της Κίνας αυξάνονται επίσης, καθώς απέτυχε στις δεσμεύσεις της έναντι των ΗΠΑ υπό τη φάση 1 της εμπορικής συμφωνίας.
Οι ΗΠΑ φαίνεται πως αποτελούν την κύρια εναλλακτική για την Κίνα όσον αφορά τις εισαγωγές καλαμποκιού, καθώς η Βραζιλία, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας του κόσμου, δεν διαθέτει επί του παρόντος την ικανότητα να αυξήσει τις πωλήσεις της.
Συνολικά πάντως η ζήτηση για καλαμπόκι από τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία και την Αργεντινή έχει αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες, με τις πολεμικές συρράξεις στην Ουκρανία να κλιμακώνονται. Ενδεικτικά, η Βραζιλία θα εξαγάγει 2 εκατ. τόνους καλαμποκιού τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.
Από την άλλη, τουλάχιστον πέντε πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 200.000 τόνους ζάχαρης της Βραζιλίας κατευθύνονται προς τη Ρωσία, σύμφωνα με δεδομένα του Reuters. H ζήτηση της Ρωσίας για ζάχαρη και άλλα βασικά είδη διατροφής είναι μεγάλη, καθώς οι κυρώσεις στη χώρα έχουν οδηγήσει σε άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ. Ο αριθμός των 200.000 τόνων ζάχαρης είναι ιδιαίτερα υψηλός, αν αναλογιστεί κανείς ότι η Ρωσία ετησίως εισάγει 100.000 τόνους. Παράλληλα, άλλα τρία πλοία έμφορτα με 100.000 τόνους ζάχαρης κατευθύνονται προς τη γειτονική Γεωργία, φορτία τα οποία εικάζεται από traders πως επίσης θα κατευθυνθούν προς τη Ρωσία.
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό πως, όσο ο πόλεμος στην Ουκρανία διαρκεί, το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων και άρα η ρότα των bulk carriers θα διαφοροποιηθούν άρδην, με τους ναύλους να προσαρμόζονται ανάλογα με το πώς θα διαμορφωθούν τα τονομίλια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ