
Η αγορά πετρελαίου διανύει περίοδο υψηλής μεταβλητότητας, απόρροια της αβεβαιότητας που επικρατεί αναφορικά με την προσφορά μαύρου χρυσού εν μέσω της ουκρανικής κρίσης και της πληθώρας κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία λόγω αυτής.
Ειδικότερα, οι υπουργοί των G7 χωρών ενθαρρύνουν επανειλημμένα τον OPEC να προβεί σε αύξηση της παραγωγής πετρελαίου, με τον Οργανισμό ωστόσο να παραμένει πιστός στο πλάνο προσφοράς που ακολουθεί τους τελευταίους μήνες. Να κατευνάσει τις ανησυχίες αποπειράθηκε πρόσφατα και ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας, όταν και αποδέσμευσε περίπου 60 εκατ. βαρέλια πετρελαίου από Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα χωρών.
Στον απόηχο των παραπάνω και καθώς οι ΗΠΑ ήδη έχουν προβεί σε απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου, το πετρέλαιο του Ιράν και της Βενεζουέλας αρχίζει να φαντάζει ολοένα και θελκτικότερη επιλογή. Η επιστροφή του Ιράν στην αγορά ενέργειας απασχολεί τον διεθνή Τύπο εδώ και πολλές εβδομάδες, καθώς υπάρχει πρόοδος στις συζητήσεις μεταξύ διεθνών δυνάμεων. Ωστόσο, ακόμα και αν το Ιράν επιστρέψει στην αγορά με παραγωγική ικανότητα 1 εκατ. βαρελιών πετρελαίου την ημέρα, η Βενεζουέλα δύσκολα θα μπορέσει να ακολουθήσει, καθώς επί πληθώρα ετών δεν έχουν διατεθεί τα απαραίτητα επενδυτικά κεφάλαια προκειμένου να υποστηριχθεί η αγορά της.
Πάντως, οι ΗΠΑ διαψεύδουν τα σενάρια περί αγοράς πετρελαίου από τη Βενεζουέλα. Η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Τζεν Ψάκι, διαβεβαίωσε τη Δευτέρα 14 Μαρτίου ότι δεν διεξάγονται «ενεργές συζητήσεις αυτή τη στιγμή» για την αγορά από τις ΗΠΑ ποσοτήτων πετρελαίου από τη Βενεζουέλα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ