
Οι πρωτοβουλίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας με φόντο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματός της συνεχίζονται δυναμικά και πλέον εισέρχονται και στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του κινεζικού πρακτορείου ειδήσεων Xinhua, η κινεζική COSCO Shipping παρέλαβε το πρώτο στον κόσμο VLCC δεξαμενόπλοιο το οποίο διαθέτει κινητήρα διπλού καυσίμου κατανάλωσης LNG.
Ειδικότερα, το εν λόγω δεξαμενόπλοιο έχει μήκος 333 μ. και πλάτος 60 μ., ενώ είναι εξοπλισμένο με κύρια μηχανή, γεννήτρια και ατμολέβητα που καταναλώνουν LNG ως κύριο καύσιμο.
Σημειώνεται ότι η αξιοποίηση καθαρών μορφών ενέργειας στη ναυτιλία μπορεί να συνεισφέρει στη μείωση των εκπομπών των οξειδίων του θείου κατά 99% και των βλαβερών σωματιδίων κατά 98%, σε σύγκριση με τα δεξαμενόπλοια που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην αγορά.
Τέλος, όταν καταναλώνει φυσικό αέριο, το πλοίο διαθέτει αυτονομία 12.000 ναυτικών μιλίων, ενώ σε λειτουργία κατανάλωσης LNG και πετρελαίου η αυτονομία του αυξάνεται στα 24.000 ναυτικά μίλια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η τεχνολογία τηλεχειρισμού και τεχνητής νοημοσύνης κάνει ένα αποφασιστικό άλμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) παρουσιάζει τα…

Η νέα γενιά δίχρονων κινητήρων αμμωνίας ME-LGIA της Everllence αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για τη ναυτική πρόωση, συνδυάζοντας την αρχή Diesel με εξελιγμένη τεχνολογία…

Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group,…

Υπεγράφη η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις αντιμετωπίζουν πλέον οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το λειτουργικό τους κόστος αυξάνεται αισθητά σε σχέση με…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ