
Ο αντίκτυπος της ουκρανικής κρίσης στη ναυτιλία είναι επόμενος και έχει ήδη επιφέρει σωρεία αλλαγών, ενώ αναλυτές εκτιμούν πως θα επηρεαστεί σημαντικά τόσο η εμπορική όσο και η επιβατηγός ναυτιλία βραχυπρόθεσμα. Με αφορμή το γεγονός ότι η Μαύρη Θάλασσα και η Θάλασσα του Αζόφ συνιστούν περιοχές αυξημένου κινδύνου, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το τι είδους πλοία βρίσκονται επί του παρόντος στα ύδατα αυτά. Βάσει δεδομένων της MarineTraffic, την Τετάρτη 2 Μαρτίου, στη Μαύρη και στην Αζοφική Θάλασσα υπήρχαν 449 εμπορικά πλοία, εκ των οποίων τα 423 βρίσκονταν στη Μαύρη Θάλασσα.
Ειδικότερα, η συντριπτική πλειονότητα των πλοίων που βρίσκονται στη Μαύρη και στην Αζοφική Θάλασσα είναι πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου. Τόσο η Ρωσία όσο και η Ουκρανία εξάγουν σημαντικές ποσότητες σιτηρών αλλά και άλλων ξηρών χύδην εμπορευμάτων, όπως ο άνθρακας. Επιπλέον, η Ρωσία συνιστά σημαντικό παίκτη της αγοράς πετρελαίου. Από τα 449 εμπορικά πλοία που βρίσκονται στα προαναφερθέντα ύδατα, τα 409 (ποσοστό σχεδόν 91% επί των συνολικών) ανήκουν στις κατηγορίες Dry Bulk (169), Dry Breakbulk (97) και Liquid Bulk (142).
Φωτό: Antonios Fragkogiannis/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ