
Tα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα κορυφαίων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες τακτικές γραμμές έρχονται να επιβεβαιώσουν την αλλαγή συσχετισμών που παρατηρείται: η αγορά των containerships, η οποία για πολλά χρόνια ήταν αντιμέτωπη με πιεσμένους ναύλους, πλέον αποτελεί μία από τις πιο κερδοφόρες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Για να καταδειχθεί η «εκρηκτική» αύξηση της κερδοφορίας των liner εταιρειών το δ’ τρίμηνο του 2021, η Drewry προχωρά σε μια σύγκριση με τα οικονομικά αποτελέσματα εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις ταχυμεταφορές και στις οδικές μεταφορές. Όπως προκύπτει από το παρακάτω γράφημα, οι διαφορές είναι σημαντικές.
Η ανάλυση της Drewry για τους ναύλους και την κερδοφορία των εταιρειών στις τακτικές γραμμές ενισχύει την άποψη ότι τα πολύ υψηλά κέρδη είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά των πολύ υψηλών ναύλων. Ειδικότερα, καμία εκ των Maersk και Hapag-Lloyd δεν μετέφεραν περισσότερα εμπορευματοκιβώτια το δ’ τρίμηνο του 2021 έναντι του δ’ τριμήνου του 2020.
O οίκος αναλύσεων εκτιμά ότι το περασμένο έτος τα αθροιστικά κέρδη EBIT της βιομηχανίας ήταν περίπου $190 δισ., ενώ μόνο το δ’ τρίμηνο τα εν λόγω κέρδη κυμάνθηκαν στα $56 δισ.
Πώς όμως κινούνται οι liner εταιρείες με «όπλο» τους την επιπλέον ρευστότητα; Οι περισσότερες αυξάνουν τη χωρητικότητά τους και είναι χαρακτηριστικό ότι το 2021 οι θαλάσσιοι μεταφορείς επένδυσαν $20 δισ. σε νέα πλοία και $10 δισ. σε νέα εμπορευματοκιβώτια. Την ίδια ώρα, Maersk, CMA CGM και MSC επενδύουν σε αερομεταφορές και εταιρείες logistics για την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων στους πελάτες τους.
Στον αντίποδα, οι φορτωτές προσμένουν ότι η επιπλέον ρευστότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές θα επενδυθεί στη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουν μακροπρόθεσμα, δεδομένου ότι, εν μέσω συμφόρησης, η αξιοπιστία τους για την έγκαιρη μεταφορά των εμπορευμάτων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ