
Tα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα κορυφαίων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες τακτικές γραμμές έρχονται να επιβεβαιώσουν την αλλαγή συσχετισμών που παρατηρείται: η αγορά των containerships, η οποία για πολλά χρόνια ήταν αντιμέτωπη με πιεσμένους ναύλους, πλέον αποτελεί μία από τις πιο κερδοφόρες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Για να καταδειχθεί η «εκρηκτική» αύξηση της κερδοφορίας των liner εταιρειών το δ’ τρίμηνο του 2021, η Drewry προχωρά σε μια σύγκριση με τα οικονομικά αποτελέσματα εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις ταχυμεταφορές και στις οδικές μεταφορές. Όπως προκύπτει από το παρακάτω γράφημα, οι διαφορές είναι σημαντικές.
Η ανάλυση της Drewry για τους ναύλους και την κερδοφορία των εταιρειών στις τακτικές γραμμές ενισχύει την άποψη ότι τα πολύ υψηλά κέρδη είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά των πολύ υψηλών ναύλων. Ειδικότερα, καμία εκ των Maersk και Hapag-Lloyd δεν μετέφεραν περισσότερα εμπορευματοκιβώτια το δ’ τρίμηνο του 2021 έναντι του δ’ τριμήνου του 2020.
O οίκος αναλύσεων εκτιμά ότι το περασμένο έτος τα αθροιστικά κέρδη EBIT της βιομηχανίας ήταν περίπου $190 δισ., ενώ μόνο το δ’ τρίμηνο τα εν λόγω κέρδη κυμάνθηκαν στα $56 δισ.
Πώς όμως κινούνται οι liner εταιρείες με «όπλο» τους την επιπλέον ρευστότητα; Οι περισσότερες αυξάνουν τη χωρητικότητά τους και είναι χαρακτηριστικό ότι το 2021 οι θαλάσσιοι μεταφορείς επένδυσαν $20 δισ. σε νέα πλοία και $10 δισ. σε νέα εμπορευματοκιβώτια. Την ίδια ώρα, Maersk, CMA CGM και MSC επενδύουν σε αερομεταφορές και εταιρείες logistics για την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων στους πελάτες τους.
Στον αντίποδα, οι φορτωτές προσμένουν ότι η επιπλέον ρευστότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές θα επενδυθεί στη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουν μακροπρόθεσμα, δεδομένου ότι, εν μέσω συμφόρησης, η αξιοπιστία τους για την έγκαιρη μεταφορά των εμπορευμάτων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ