
Tα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα κορυφαίων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες τακτικές γραμμές έρχονται να επιβεβαιώσουν την αλλαγή συσχετισμών που παρατηρείται: η αγορά των containerships, η οποία για πολλά χρόνια ήταν αντιμέτωπη με πιεσμένους ναύλους, πλέον αποτελεί μία από τις πιο κερδοφόρες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Για να καταδειχθεί η «εκρηκτική» αύξηση της κερδοφορίας των liner εταιρειών το δ’ τρίμηνο του 2021, η Drewry προχωρά σε μια σύγκριση με τα οικονομικά αποτελέσματα εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις ταχυμεταφορές και στις οδικές μεταφορές. Όπως προκύπτει από το παρακάτω γράφημα, οι διαφορές είναι σημαντικές.
Η ανάλυση της Drewry για τους ναύλους και την κερδοφορία των εταιρειών στις τακτικές γραμμές ενισχύει την άποψη ότι τα πολύ υψηλά κέρδη είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά των πολύ υψηλών ναύλων. Ειδικότερα, καμία εκ των Maersk και Hapag-Lloyd δεν μετέφεραν περισσότερα εμπορευματοκιβώτια το δ’ τρίμηνο του 2021 έναντι του δ’ τριμήνου του 2020.
O οίκος αναλύσεων εκτιμά ότι το περασμένο έτος τα αθροιστικά κέρδη EBIT της βιομηχανίας ήταν περίπου $190 δισ., ενώ μόνο το δ’ τρίμηνο τα εν λόγω κέρδη κυμάνθηκαν στα $56 δισ.
Πώς όμως κινούνται οι liner εταιρείες με «όπλο» τους την επιπλέον ρευστότητα; Οι περισσότερες αυξάνουν τη χωρητικότητά τους και είναι χαρακτηριστικό ότι το 2021 οι θαλάσσιοι μεταφορείς επένδυσαν $20 δισ. σε νέα πλοία και $10 δισ. σε νέα εμπορευματοκιβώτια. Την ίδια ώρα, Maersk, CMA CGM και MSC επενδύουν σε αερομεταφορές και εταιρείες logistics για την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων στους πελάτες τους.
Στον αντίποδα, οι φορτωτές προσμένουν ότι η επιπλέον ρευστότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές θα επενδυθεί στη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουν μακροπρόθεσμα, δεδομένου ότι, εν μέσω συμφόρησης, η αξιοπιστία τους για την έγκαιρη μεταφορά των εμπορευμάτων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ