
Εν μέσω της εκτυλισσόμενης κρίσης στην Ανατολική Ευρώπη, πρόσφατη ανακοίνωση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την επίδραση της κρίσης στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ειδικότερα, το ICS, επικαλούμενο δεδομένα από την ετήσια έκθεση της BIMCO και του ICS Seafarer Workforce Report για το 2021, υπενθυμίζει ότι στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο 74.000 πλοίων απασχολούνται 1,89 εκατ. ναυτικοί. Από τους εν λόγω ναυτικούς, πάνω από ένας στους δέκα (10,5% ‒ 198.123 ναυτικοί) είναι ρωσικής καταγωγής, ενώ ένας στους είκοσι πέντε (4% ‒ 76.442) ουκρανικής. Αθροιστικά, οι Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί συνιστούν το 14,5% του εργατικού δυναμικού του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή του παγκόσμιου εμπορίου, καθίσταται αναγκαίο οι ναυτικοί να μπορούν να επιβιβαστούν και να αποβιβαστούν από τα πλοία εύκολα και ελεύθερα. Οι ανακοινωθείσες ακυρώσεις πτήσεων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης δυσχεραίνουν τις αλλαγές πληρωμάτων σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό.
Παράλληλα, η δυνατότητα πραγματοποίησης των πληρωμών των ναυτικών βασίζεται στα διεθνή τραπεζικά συστήματα, τα οποία επηρεάζονται από τις ανακοινωθείσες κυρώσεις.
Σε σχετική δήλωσή του, ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS, υπογράμμισε τα εξής: «Η ασφάλεια των ναυτικών συνιστά απόλυτη προτεραιότητα. Καλούμε όλα τα μέρη να διασφαλίσουν ότι οι ναυτικοί δεν θα καταστούν παράπλευρη απώλεια στα μέτρα που θα λάβουν κυβερνήσεις ή άλλοι.
»Οι ναυτικοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της διατήρησης της ροής του εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ελπίζουμε πως όλα τα μέρη θα συνεχίσουν να διευκολύνουν την ελεύθερη διακίνηση για τα αγαθά και τους ναυτικούς, που αποτελούν key workers αυτή την εποχή».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ