
Εν μέσω της εκτυλισσόμενης κρίσης στην Ανατολική Ευρώπη, πρόσφατη ανακοίνωση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την επίδραση της κρίσης στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ειδικότερα, το ICS, επικαλούμενο δεδομένα από την ετήσια έκθεση της BIMCO και του ICS Seafarer Workforce Report για το 2021, υπενθυμίζει ότι στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο 74.000 πλοίων απασχολούνται 1,89 εκατ. ναυτικοί. Από τους εν λόγω ναυτικούς, πάνω από ένας στους δέκα (10,5% ‒ 198.123 ναυτικοί) είναι ρωσικής καταγωγής, ενώ ένας στους είκοσι πέντε (4% ‒ 76.442) ουκρανικής. Αθροιστικά, οι Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί συνιστούν το 14,5% του εργατικού δυναμικού του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή του παγκόσμιου εμπορίου, καθίσταται αναγκαίο οι ναυτικοί να μπορούν να επιβιβαστούν και να αποβιβαστούν από τα πλοία εύκολα και ελεύθερα. Οι ανακοινωθείσες ακυρώσεις πτήσεων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης δυσχεραίνουν τις αλλαγές πληρωμάτων σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό.
Παράλληλα, η δυνατότητα πραγματοποίησης των πληρωμών των ναυτικών βασίζεται στα διεθνή τραπεζικά συστήματα, τα οποία επηρεάζονται από τις ανακοινωθείσες κυρώσεις.
Σε σχετική δήλωσή του, ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS, υπογράμμισε τα εξής: «Η ασφάλεια των ναυτικών συνιστά απόλυτη προτεραιότητα. Καλούμε όλα τα μέρη να διασφαλίσουν ότι οι ναυτικοί δεν θα καταστούν παράπλευρη απώλεια στα μέτρα που θα λάβουν κυβερνήσεις ή άλλοι.
»Οι ναυτικοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της διατήρησης της ροής του εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ελπίζουμε πως όλα τα μέρη θα συνεχίσουν να διευκολύνουν την ελεύθερη διακίνηση για τα αγαθά και τους ναυτικούς, που αποτελούν key workers αυτή την εποχή».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ