
Εν μέσω της εκτυλισσόμενης κρίσης στην Ανατολική Ευρώπη, πρόσφατη ανακοίνωση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την επίδραση της κρίσης στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ειδικότερα, το ICS, επικαλούμενο δεδομένα από την ετήσια έκθεση της BIMCO και του ICS Seafarer Workforce Report για το 2021, υπενθυμίζει ότι στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο 74.000 πλοίων απασχολούνται 1,89 εκατ. ναυτικοί. Από τους εν λόγω ναυτικούς, πάνω από ένας στους δέκα (10,5% ‒ 198.123 ναυτικοί) είναι ρωσικής καταγωγής, ενώ ένας στους είκοσι πέντε (4% ‒ 76.442) ουκρανικής. Αθροιστικά, οι Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί συνιστούν το 14,5% του εργατικού δυναμικού του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή του παγκόσμιου εμπορίου, καθίσταται αναγκαίο οι ναυτικοί να μπορούν να επιβιβαστούν και να αποβιβαστούν από τα πλοία εύκολα και ελεύθερα. Οι ανακοινωθείσες ακυρώσεις πτήσεων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης δυσχεραίνουν τις αλλαγές πληρωμάτων σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό.
Παράλληλα, η δυνατότητα πραγματοποίησης των πληρωμών των ναυτικών βασίζεται στα διεθνή τραπεζικά συστήματα, τα οποία επηρεάζονται από τις ανακοινωθείσες κυρώσεις.
Σε σχετική δήλωσή του, ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS, υπογράμμισε τα εξής: «Η ασφάλεια των ναυτικών συνιστά απόλυτη προτεραιότητα. Καλούμε όλα τα μέρη να διασφαλίσουν ότι οι ναυτικοί δεν θα καταστούν παράπλευρη απώλεια στα μέτρα που θα λάβουν κυβερνήσεις ή άλλοι.
»Οι ναυτικοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της διατήρησης της ροής του εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ελπίζουμε πως όλα τα μέρη θα συνεχίσουν να διευκολύνουν την ελεύθερη διακίνηση για τα αγαθά και τους ναυτικούς, που αποτελούν key workers αυτή την εποχή».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ