
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων έχει διατηρηθεί στα αποδυναμωμένα επίπεδα του προηγούμενου έτους επί του παρόντος το 2022, ενώ ειδικότερα οι ναύλοι για τα μεγάλα μεγέθη παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, τα κέρδη των VLCCs σημείωσαν ιστορικά χαμηλό στις αρχές Φεβρουαρίου.
Αναλυτικότερα, ο σταθμισμένος μέσος όρος των κερδών των δεξαμενόπλοιων τον Ιανουάριο του 2022 διαμορφώθηκε στα $9.255/ημέρα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons. Το βραχυπρόθεσμο μέλλον της ναυλαγοράς δεν φαντάζει ιδιαίτερο θετικό, λόγω της αβεβαιότητας αναφορικά με την προσφορά πετρελαίου, καθώς ο OPEC+ αδυνατεί να εκπληρώσει τους προκαθορισμένους στόχους.
Ωστόσο, η κλιμάκωση των γεωπολιτικών εντάσεων στην Ανατολική Ουκρανία δύναται να φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά ενέργειας βάσει της Clarksons, εάν επιβληθούν δασμοί στις ρωσικές εξαγωγές ενεργειακών αγαθών.
Εφόσον τέτοιες πιθανές επιδράσεις-σοκ δεν ληφθούν υπόψη, βελτίωση της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων εκτιμάται για το β’ εξάμηνο του 2022, καθώς η παγκόσμια ζήτηση και προσφορά πετρελαίου θα ανακάμψουν σταδιακά.
Σημειώνεται ότι, βάσει της Clarksons, η ζήτηση για χωρητικότητα στα δεξαμενόπλοια θα αυξηθεί κατά 7% το 2022, όμως θα παραμείνει 1,5% λιγότερη έναντι του 2019. Η αντίστοιχη αύξηση το 2023 εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 4%. Καθώς το orderbook βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα (7% της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου), η εκτιμώμενη αύξηση της προσφοράς δεξαμενόπλοιων είναι 2% για το 2022 και 0,5% για το 2023.
Το γεγονός αυτό, σε συνάρτηση με τους επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς το επόμενο έτος ‒που ενδέχεται να αυξήσουν τις διαλύσεις, να οδηγήσουν σε χαμηλότερες ταχύτητες πλοίων και να μειώσουν τα διαθέσιμα πλοία λόγω εργασιών μετασκευής‒, προκαλεί αισιοδοξία για το μεσοπρόθεσμο μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ