
Το 2021 αποτέλεσε έτος εξαιρετικά θετικών εξελίξεων για την αγορά των containerships, με την άνθηση του εμπορίου να υποστηρίζει την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές. Το 2022 καταγράφεται ιδιαίτερη άνοδος στην αγορά χρονοναυλώσεων μεγάλης διάρκειας στην αγορά containerships, με τους ναύλους στα εν λόγω συμβόλαια να είναι ιδιαίτερα υψηλοί.
Από την άλλη, εντός του 2021 έλαβαν χώρα παραγγελίες για 555 containerships, ενώ πωλήθηκαν προς διάλυση μόλις έντεκα, σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue. Η σωρεία παραγγελιών, σε συνάρτηση με το γεγονός ότι τα εμπορευματοκιβώτια έσπασαν το φράγμα των 50 εκατ., θα προκαλέσει ανησυχία για τη βιωσιμότητα της αγοράς, δεδομένου ότι θα αυξηθεί η προσφορά.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Xeneta, οι προοπτικές της αγοράς παραμένουν θετικές. Όπως επισημαίνει, τα προβλήματα που ταλανίζουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες δεν μπορούν να επιλυθούν εύκολα μόνο μέσω της αύξησης της μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου και των διαθέσιμων εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να διευθετηθεί η έλλειψη εργατικού δυναμικού στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Επιπλέον, η αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων δεν επιλύει τη λιμενική συμφόρηση που έχει επεκταθεί σε δεκάδες λιμένες ανά τον κόσμο.
Παράλληλα, παρά τις έκρυθμες γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ανατολική Ευρώπη και τις αναμενόμενες επιπτώσεις στο θαλάσσιο εμπόριο με αφετηρία ή προορισμό τη Μαύρη Θάλασσα, το εμπόριο Ασίας-ΗΠΑ και ΗΠΑ-ΕΕ δεν αναμένεται να επηρεαστεί σημαντικά.
Εν κατακλείδι, σύμφωνα με την Xeneta, οι προαναφερθέντες λόγοι μεταξύ άλλων θα οδηγήσουν σε διατήρηση της ναυλαγοράς των boxships σε υψηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ