
H έκρυθμη κατάσταση στα ρωσο-ουκρανικά σύνορα και οι ανησυχίες για εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία ανά πάσα στιγμή έχουν, όπως είναι λογικό, σημαντική επίδραση στις εμπορευματικές ροές και στη ναυτιλιακή κίνηση στη Μαύρη Θάλασσα. Μπορεί η Ρωσία να ανέστειλε το «μπλοκάρισμα» των ουκρανικών λιμανιών στην Αζοφική Θάλασσα και στη Μαύρη Θάλασσα την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου, ωστόσο ο αντίκτυπος στην πρόσβαση των πλοίων έστω και για μικρό χρονικό διάστημα ήταν μεγάλος. Άλλωστε, η Μαύρη Θάλασσα αποτελεί σημαντικό κόμβο εξαγωγών για πληθώρα εμπορευμάτων, όπως το πετρέλαιο, τα πετρελαιοειδή παράγωγα, το LPG, ο χάλυβας, το σιτάρι και το καλαμπόκι.
Πρόσφατα μάλιστα η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών με ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σημειώνει ότι παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην περιοχή και συμβουλεύει τα μέλη της για αυξημένη προσοχή όταν πλοία τους εισέρχονται στη Μαύρη Θάλασσα. «Παρά το γεγονός ότι η περιοχή δεν αποτελεί κύριο route για τη γερμανική ναυτιλία, φοβόμαστε ότι ενδεχόμενη σύρραξη θα έχει σημαντικές συνέπειες πέραν της περιοχής και ως εκ τούτου για τη ναυτιλία στο σύνολό της όπως για παράδειγμα στις αλλαγές πληρωμάτων για Ουκρανούς ναυτικούς», τονίζεται στη σχετική ανάρτηση.
Bulk carriers
Σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, οι εξαγωγές ξηρών φορτίων μέσω της Μαύρης Θάλασσας καταγράφουν μείωση 44% εντός του Φεβρουαρίου συγκριτικά με τον Ιανουάριο, όταν και οι εν λόγω ροές ξεκίνησαν δυναμικά. Την ίδια ώρα κινούνται σε μειωμένα επίπεδα κατά 15% σε σχέση με τον μέσο όρο της πενταετίας 2017-2021 για χρονικό διάστημα από τις αρχές του έτους έως τις 11 Φεβρουαρίου.
Containerships
Σε ό,τι αφορά τα containerships, δεδομένα της VesselsValue δείχνουν ότι τα ταξίδια των εν λόγω πλοίων στην ευρύτερη περιοχή ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα ούτως ή άλλως από τις αρχές του έτους. Ωστόσο, εντός του Φεβρουαρίου κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδα της πενταετίας και βαίνουν πρόσω ολοταχώς για πτώση 22% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ