
H έκρυθμη κατάσταση στα ρωσο-ουκρανικά σύνορα και οι ανησυχίες για εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία ανά πάσα στιγμή έχουν, όπως είναι λογικό, σημαντική επίδραση στις εμπορευματικές ροές και στη ναυτιλιακή κίνηση στη Μαύρη Θάλασσα. Μπορεί η Ρωσία να ανέστειλε το «μπλοκάρισμα» των ουκρανικών λιμανιών στην Αζοφική Θάλασσα και στη Μαύρη Θάλασσα την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου, ωστόσο ο αντίκτυπος στην πρόσβαση των πλοίων έστω και για μικρό χρονικό διάστημα ήταν μεγάλος. Άλλωστε, η Μαύρη Θάλασσα αποτελεί σημαντικό κόμβο εξαγωγών για πληθώρα εμπορευμάτων, όπως το πετρέλαιο, τα πετρελαιοειδή παράγωγα, το LPG, ο χάλυβας, το σιτάρι και το καλαμπόκι.
Πρόσφατα μάλιστα η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών με ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σημειώνει ότι παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην περιοχή και συμβουλεύει τα μέλη της για αυξημένη προσοχή όταν πλοία τους εισέρχονται στη Μαύρη Θάλασσα. «Παρά το γεγονός ότι η περιοχή δεν αποτελεί κύριο route για τη γερμανική ναυτιλία, φοβόμαστε ότι ενδεχόμενη σύρραξη θα έχει σημαντικές συνέπειες πέραν της περιοχής και ως εκ τούτου για τη ναυτιλία στο σύνολό της όπως για παράδειγμα στις αλλαγές πληρωμάτων για Ουκρανούς ναυτικούς», τονίζεται στη σχετική ανάρτηση.
Bulk carriers
Σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, οι εξαγωγές ξηρών φορτίων μέσω της Μαύρης Θάλασσας καταγράφουν μείωση 44% εντός του Φεβρουαρίου συγκριτικά με τον Ιανουάριο, όταν και οι εν λόγω ροές ξεκίνησαν δυναμικά. Την ίδια ώρα κινούνται σε μειωμένα επίπεδα κατά 15% σε σχέση με τον μέσο όρο της πενταετίας 2017-2021 για χρονικό διάστημα από τις αρχές του έτους έως τις 11 Φεβρουαρίου.
Containerships
Σε ό,τι αφορά τα containerships, δεδομένα της VesselsValue δείχνουν ότι τα ταξίδια των εν λόγω πλοίων στην ευρύτερη περιοχή ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα ούτως ή άλλως από τις αρχές του έτους. Ωστόσο, εντός του Φεβρουαρίου κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδα της πενταετίας και βαίνουν πρόσω ολοταχώς για πτώση 22% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ