
H έκρυθμη κατάσταση στα ρωσο-ουκρανικά σύνορα και οι ανησυχίες για εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία ανά πάσα στιγμή έχουν, όπως είναι λογικό, σημαντική επίδραση στις εμπορευματικές ροές και στη ναυτιλιακή κίνηση στη Μαύρη Θάλασσα. Μπορεί η Ρωσία να ανέστειλε το «μπλοκάρισμα» των ουκρανικών λιμανιών στην Αζοφική Θάλασσα και στη Μαύρη Θάλασσα την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου, ωστόσο ο αντίκτυπος στην πρόσβαση των πλοίων έστω και για μικρό χρονικό διάστημα ήταν μεγάλος. Άλλωστε, η Μαύρη Θάλασσα αποτελεί σημαντικό κόμβο εξαγωγών για πληθώρα εμπορευμάτων, όπως το πετρέλαιο, τα πετρελαιοειδή παράγωγα, το LPG, ο χάλυβας, το σιτάρι και το καλαμπόκι.
Πρόσφατα μάλιστα η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών με ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σημειώνει ότι παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην περιοχή και συμβουλεύει τα μέλη της για αυξημένη προσοχή όταν πλοία τους εισέρχονται στη Μαύρη Θάλασσα. «Παρά το γεγονός ότι η περιοχή δεν αποτελεί κύριο route για τη γερμανική ναυτιλία, φοβόμαστε ότι ενδεχόμενη σύρραξη θα έχει σημαντικές συνέπειες πέραν της περιοχής και ως εκ τούτου για τη ναυτιλία στο σύνολό της όπως για παράδειγμα στις αλλαγές πληρωμάτων για Ουκρανούς ναυτικούς», τονίζεται στη σχετική ανάρτηση.
Bulk carriers
Σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, οι εξαγωγές ξηρών φορτίων μέσω της Μαύρης Θάλασσας καταγράφουν μείωση 44% εντός του Φεβρουαρίου συγκριτικά με τον Ιανουάριο, όταν και οι εν λόγω ροές ξεκίνησαν δυναμικά. Την ίδια ώρα κινούνται σε μειωμένα επίπεδα κατά 15% σε σχέση με τον μέσο όρο της πενταετίας 2017-2021 για χρονικό διάστημα από τις αρχές του έτους έως τις 11 Φεβρουαρίου.

Containerships
Σε ό,τι αφορά τα containerships, δεδομένα της VesselsValue δείχνουν ότι τα ταξίδια των εν λόγω πλοίων στην ευρύτερη περιοχή ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα ούτως ή άλλως από τις αρχές του έτους. Ωστόσο, εντός του Φεβρουαρίου κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδα της πενταετίας και βαίνουν πρόσω ολοταχώς για πτώση 22% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2021.

ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Νεότερη Ενημέρωση (20:50) Ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου σημαίας Λιβερίας από ρυμουλκό πλοίο προς το αγκυροβόλιο του λιμένα Πειραιά. Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ