
Ανοδική διαφαίνεται η πορεία της ναυλαγοράς των clean MR2 tankers, όπου εντός Φεβρουαρίου, βάσει δεδομένων της Signal Ocean Platform, καταγράφεται άνοδος στα φορτία πετρελαϊκών παραγώγων. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου του 2022 πραγματοποιήθηκαν μεταξύ άλλων 79 φορτώσεις στον Κόλπο του Μεξικού, έναντι 53 την αντίστοιχη περίοδο το 2021. Η ανοδική αυτή εικόνα είναι εμφανής στις περισσότερες εκ των κύριων περιοχών φόρτωσης της αγοράς των MR2 tankers.

Από τον Κόλπο του Μεξικού, και δη από τον λιμένα του Χιούστον, ξεκινά ένα εκ των σημαντικότερων routes της αγοράς των MR2 δεξαμενόπλοιων, με προορισμό το Άμστερνταμ. Τα δεδομένα της Signal Ocean Platform καταδεικνύουν ότι η ναυλαγορά βρίσκεται σε ανοδική πορεία ελλείψει διαθέσιμου τονάζ. Από τη Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου έως και την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου, η μείωση στη διαθεσιμότητα πλοίων έδωσε ώθηση στους ναύλους, οι οποίοι κατέγραψαν αύξηση 17,5% σε όρους Worldscale (WS).

Παρά την ανοδική τάση της ναυλαγοράς, η κερδοφορία στο route US Gulf-Continent δεν βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Ειδικότερα, στις 18 Φεβρουαρίου, το TCE στο εν λόγω route (Χιούστον-Άμστερνταμ) ήταν ίσο με $4.200. Βάσει δεδομένων της Signal Ocean Platform, το TCE σε λοιπά σημαντικά routes της αγοράς των MR2 tankers είναι αρκετά υψηλότερα.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως, εντός Φεβρουαρίου, τα τονομίλια στο εν λόγω route βρίσκονται σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τα προηγούμενα δύο έτη. Στις 17 Φεβρουαρίου 2022, τα τονομίλια ήταν ίσα με 146,5 εκατ., μια ανάσα μακριά από το υψηλότερο των τελευταίων δύο ετών, το οποίο είχε σημειωθεί στις 30 Αυγούστου 2021 και ήταν ίσο με 154,3 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ