
Οι προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων αναλύονται στον πρόσφατο οικονομικό απολογισμό της Euronav.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωση, η ανάκαμψη της αγοράς των δεξαμενόπλοιων διακόπηκε απότομα στα τέλη του περασμένου έτους, λόγω της παραλλαγής Όμικρον και των συνεπακόλουθων περιοριστικών μέτρων.
Οι εκτιμήσεις της Euronav κάνουν λόγο για ανάκαμψη της ναυλαγοράς, καθώς, παρά την υπερπροσφορά πλοίων, ιδιαίτερα VLCCs, κατά το Q4 του 2021 οι διαλύσεις αυξήθηκαν σημαντικά, με αποτέλεσμα να μειωθεί το τονάζ. Στο σύνολό τους οι διαλύσεις VLCCs το 2021 ήταν οι δεύτερες υψηλότερες από το 2003 (25 το 2021, 42 το 2018 και 36 το 2003). Πάντως, οι διαλύσεις θα ήταν περισσότερο αυξημένες, καθώς οι παράνομες εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν απασχολούν σχεδόν αποκλειστικά 50-60 παλαιότερα πλοία (ηλικίας 18-22 ετών), σημειώνεται στην ανακοίνωση. Θετική επίσης εξέλιξη αποτελεί η απουσία συμφωνιών για κατασκευή VLCCs ή Suezmaxes το δ’ τρίμηνο.
Στο μέτωπο της ζήτησης, οι προοπτικές είναι πιο αισιόδοξες για φέτος, καθώς το 2021 ο διά θαλάσσης όγκος υγρών φορτίων κινήθηκε κάτω από τα επίπεδα του 2019. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι η αύξηση της προσφοράς από τα μέλη του OPEC (2,9 εκατ. βαρέλια/ημέρα) και από τα μη μέλη του OPEC (3,3 εκατ. βαρέλια/ημέρα) θα αγγίξει τα 6,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Αυξημένη κατά 4,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα εκτιμάται και η κατανάλωση, ενώ τα παγκόσμια αποθέματα εκτιμώνται στα χαμηλότερα επίπεδα των έξι τελευταίων ετών, γεγονός που θα παράσχει στήριξη στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια για τους προσεχείς δώδεκα μήνες.
Οι προοπτικές γενικά είναι αισιόδοξες για την αγορά, αν αναλογιστεί κανείς ότι η αναλογία «orderbook/υπάρχων στόλος» είναι σε χαμηλά 25ετίας, το 25% του υπάρχοντος στόλου είναι πάνω από 15 έτη, ενώ μπροστά μας βρίσκονται νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις (EEXI) που θα συγκρατήσουν χαμηλά τις παραγγελίες και θα αυξήσουν το scrapping.
Tέλος, σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της Euronav, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία κατέγραψε το 2021 ζημίες $339,157 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ