
Οι προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων αναλύονται στον πρόσφατο οικονομικό απολογισμό της Euronav.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωση, η ανάκαμψη της αγοράς των δεξαμενόπλοιων διακόπηκε απότομα στα τέλη του περασμένου έτους, λόγω της παραλλαγής Όμικρον και των συνεπακόλουθων περιοριστικών μέτρων.
Οι εκτιμήσεις της Euronav κάνουν λόγο για ανάκαμψη της ναυλαγοράς, καθώς, παρά την υπερπροσφορά πλοίων, ιδιαίτερα VLCCs, κατά το Q4 του 2021 οι διαλύσεις αυξήθηκαν σημαντικά, με αποτέλεσμα να μειωθεί το τονάζ. Στο σύνολό τους οι διαλύσεις VLCCs το 2021 ήταν οι δεύτερες υψηλότερες από το 2003 (25 το 2021, 42 το 2018 και 36 το 2003). Πάντως, οι διαλύσεις θα ήταν περισσότερο αυξημένες, καθώς οι παράνομες εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν απασχολούν σχεδόν αποκλειστικά 50-60 παλαιότερα πλοία (ηλικίας 18-22 ετών), σημειώνεται στην ανακοίνωση. Θετική επίσης εξέλιξη αποτελεί η απουσία συμφωνιών για κατασκευή VLCCs ή Suezmaxes το δ’ τρίμηνο.
Στο μέτωπο της ζήτησης, οι προοπτικές είναι πιο αισιόδοξες για φέτος, καθώς το 2021 ο διά θαλάσσης όγκος υγρών φορτίων κινήθηκε κάτω από τα επίπεδα του 2019. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι η αύξηση της προσφοράς από τα μέλη του OPEC (2,9 εκατ. βαρέλια/ημέρα) και από τα μη μέλη του OPEC (3,3 εκατ. βαρέλια/ημέρα) θα αγγίξει τα 6,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Αυξημένη κατά 4,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα εκτιμάται και η κατανάλωση, ενώ τα παγκόσμια αποθέματα εκτιμώνται στα χαμηλότερα επίπεδα των έξι τελευταίων ετών, γεγονός που θα παράσχει στήριξη στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια για τους προσεχείς δώδεκα μήνες.
Οι προοπτικές γενικά είναι αισιόδοξες για την αγορά, αν αναλογιστεί κανείς ότι η αναλογία «orderbook/υπάρχων στόλος» είναι σε χαμηλά 25ετίας, το 25% του υπάρχοντος στόλου είναι πάνω από 15 έτη, ενώ μπροστά μας βρίσκονται νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις (EEXI) που θα συγκρατήσουν χαμηλά τις παραγγελίες και θα αυξήσουν το scrapping.
Tέλος, σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της Euronav, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία κατέγραψε το 2021 ζημίες $339,157 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ