
To Βόρειο Πέρασμα θα μπορούσε να αυξήσει τη δυναμική του στη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων τα προσεχή έτη, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αναπληρωτής CEO της Rosatom, Vyacheslav Ruksha, στο ρωσικό πρακτορείο Tass.
Μάλιστα ο ίδιος σημειώνει ότι ένα 10% του όγκου των εμπορευμάτων που μεταφέρονται από τη Διώρυγα του Σουέζ θα μπορούσε εναλλακτικά να μεταφερθεί μέσω του Βόρειου Περάσματος. «Εάν κατασκευαστούν κατάλληλα πλοία και προστεθούν παγοθραυστικά, στο καλύτερο σενάριο, ένα 10% του όγκου φορτίων που μεταφέρονται από το Σουέζ, δηλαδή 100 εκατ. τόνοι, θα μπορεί να μεταφέρεται από το Βόρειο Πέρασμα. Είναι αρκετός όγκος».
Ο κ. Ruksha ωστόσο δεν κάνει λόγο για ανταγωνισμό των δύο θαλάσσιων αρτηριών. «Παρέχουμε μια εναλλακτική οδό για άλλου είδους μεταφορές», τονίζει. Άλλωστε, όπως σημειώνει, το Βόρειο Πέρασμα χρησιμεύει κυρίως για τις εξαγωγές εμπορευμάτων της Ρωσίας. «Στο σενάριο των 150 εκατ. τόνων εμπορευμάτων από το Βόρειο Πέρασμα, οι 110 εκατ. τόνοι θα αφορούν ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου, LNG, άνθρακα και μεταλλευμάτων», καταλήγει ο κ. Ruksha.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ