
Οι κυβερνήσεις της Αυστραλίας και της Ιαπωνίας, στο πλαίσιο των προσπαθειών τους για τη μετάβαση σε καθαρότερες πηγές ενέργειας και τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών, συμμετέχουν στην πρωτοβουλία Hydrogen Energy Supply Chain (HESC), η οποία αφορά την παραγωγή υδρογόνου από λιγνίτη. Βάσει του προγράμματος HESC, του οποίου ηγείται η Kawasaki Heavy Industries (KHI), το επόμενο διάστημα πρόκειται να πραγματοποιηθεί η πρώτη παγκοσμίως θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου από την Αυστραλία στην Ιαπωνία.
Το εν λόγω ταξίδι θα πραγματοποιηθεί με το πλοίο «Suiso Frontier», το οποίο έχει ναυπηγηθεί από την KHI και αποτελεί το πρώτο στον κόσμο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου. Το υδρογόνο θεωρείται μια πιθανή λύση για την απανθρακοποίηση κλάδων που παραδοσιακά εξαρτόνταν από τον γαιάνθρακα, το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο, αποτελώντας το «κλειδί» για την επίτευξη του στόχου των μηδενικών καθαρών εκπομπών που έχει θέσει η Ιαπωνία για το 2050.
Το υδρογόνο παράγεται με μια διαδικασία αεριοποίησης του λιγνίτη, από την οποία όμως εκλύεται και διοξείδιο του άνθρακα, ενώ στη συνέχεια μεταφέρεται με φορτηγά σε ειδικές εγκαταστάσεις στο λιμάνι, όπου και ψύχεται στους -253°C, προκειμένου να υγροποιηθεί πριν φορτωθεί στο πλοίο. Οι εταίροι του προγράμματος στοχεύουν στην παραγωγή έως και 225.000 τόνων ανθρακικά ουδέτερου υδρογόνου ετησίως με την εν λόγω διαδικασία, αποθηκεύοντας το παραγόμενο διοξείδιο του άνθρακα κάτω από τον βυθό της θάλασσας στα ανοιχτά της Μελβούρνης.
Φωτό: HESC
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ινδονησία σχεδιάζει επενδύσεις ύψους $22 δισ. στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων, με στόχο τη δημιουργία 8 εκατ. νέων θέσεων εργασίας, ανακοίνωσε ο Υπουργός Γεωργίας…

Οι Μικρές Μονάδες Πυρηνικών Αντιδραστήρων, γνωστές διεθνώς ως Small Modular Reactors (SMRs), αποτελούν την αιχμή μιας τεχνολογικής εξέλιξης, με την εφαρμογή τους να συνδυάζει ασφάλεια, απόδοση…

Η αγορά των δευτερευόντων χύδην ξηρών φορτίων (τσιμέντο, χάλυβας, βωξίτης κ.ά.) συνεχίζει την ανοδική της πορεία και το 2025, διατηρώντας τη θετική δυναμική των…

Πιθανούς πόρους ύψους 7 tcf (200 δισεκ. κυβικά μέτρα) φυσικού αερίου «κρύβει» το «οικόπεδο 2» στο Ιόνιο στο οποίο συμμετέχει από σήμερα η μεγαλύτερη…

Η διέλευση του μεγαλύτερου containership εδώ και δύο χρόνια έλαβε χώρα πρόσφατα από τη Διώρυγα του Σουέζ. Το «CMA CGM BENJAMIN FRANKLIN», μεταφορικής ικανότητας…

Η μετεωρολογική υπηρεσία της Ιαπωνίας εξέδωσε σήμερα προειδοποίηση για τσουνάμι έπειτα από σεισμό 6,7 βαθμών που σημειώθηκε ανοιχτά του βορειοανατολικού τμήματος της χώρας. Ο…

Τα τελευταία 24ωρα, η απειλή της πειρατείας στους κύκλους της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει έρθει εκ νέου στο προσκήνιο, μετά τα περιστατικά που έλαβαν χώρα…

Συνέντευξη του Γιάννη Προκοπίου, CEO της Centrofin Management
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ