
Τις τάσεις που διαμορφώθηκαν στην αγορά διαλύσεων πλοίων σκιαγραφεί με νέα της έκθεση η VesselsValue, την οποία επιμελείται ο Joey Daly.
Πιο συγκεκριμένα, το 2021 αποτέλεσε έτος σημαντικών αλλαγών στις ναυτιλιακές αγορές, με τη ζήτηση για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να ανέρχεται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, τις τιμές χάλυβα να παρουσιάζουν αυξητική πορεία και τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας να παραμονεύουν. Στο πλαίσιο αυτό καταγράφηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις στην αγορά διαλύσεων πλοίων.
Το περασμένο έτος, 704 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 26,4 εκατ. dwt και αξίας $2,7 δισ., πουλήθηκαν για διάλυση. Συνεπώς, η δραστηριότητα των διαλυτηρίων ήταν αυξημένη πέρυσι κατά 20% σε σχέση με το 2020 και κατά 26% σε σχέση με το 2019, καθώς οι αντίστοιχες διαλύσεις διαμορφώθηκαν σε 583 και 558.
Τα δεξαμενόπλοια κυριάρχησαν στις διαλύσεις. Ειδικότερα, 301 δεξαμενόπλοια πουλήθηκαν προς διάλυση, αντιπροσωπεύοντας το 59% των συνολικών διαλύσεων πλοίων. Χαμηλός ήταν ο αριθμός των bulkers που στάλθηκαν προς διάλυση και συγκεκριμένα 59 (11%), απόρροια της εξαιρετικής ναυλαγοράς. Μόλις έντεκα ήταν οι διαλύσεις containerships.
H αύξηση των διαλύσεων δεξαμενόπλοιων το 2021 έναντι του 2020 ήταν της τάξης του 242%, καθώς το 2020 κατεγράφησαν 88 διαλύσεις δεξαμενόπλοιων. Μειωμένος κατά 55% ήταν ο αριθμός των bulkers που πουλήθηκαν προς διάλυση πέρυσι, ενώ 87% ήταν η μείωση για τα containerships.
H εικόνα στα διαλυτήρια
Πρωταγωνιστικός ήταν ο ρόλος των διαλυτηρίων του Μπανγκλαντές πέρυσι, καθώς από τα 704 πλοία τα 232 πουλήθηκαν στις εν λόγω γιάρδες για διάλυση (33% μερίδιο). 178 οι διαλύσεις πλοίων στις μονάδες της Ινδίας (25%) και 105 στο Πακιστάν (15%). Η Τουρκία αντιπροσώπευσε το 10% των διαλύσεων, καθώς στα εκεί διαλυτήρια στάλθηκαν 70, ενώ ένα 15% των διαλύσεων έλαβε χώρα σε γιάρδες των Κίνας, Νότιας Κορέας, Νορβηγίας και Δανίας.
Φωτό: Tom Fisk/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαΐου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Καμπανάκι» σχετικά με τις τάσεις μετατόπισης των εμπορευματικών αερομεταφορών της Ευρώπης εκτός των γερμανικών αεροδρομίων συνιστά πρόσφατη έκθεση της Γερμανικής Ένωσης Αεροπορίας (BDL). Σύμφωνα…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι πρωτοβουλίες…
Υπό πίεση αναμένεται να βρεθούν προσεχώς οι γεωργοί της Αυστραλίας, καθώς τα αποθέματα σιταριού της χώρας οδεύουν φέτος σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση…
Η ευημερία των ναυτικών, οι κίνδυνοι για τη ναυτική ασφάλεια, οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων και οι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αναμένεται να ανέλθουν οι επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο στη Νορβηγία κατά το τρέχον έτος, ενώ αντίστοιχα μείωση προβλέπεται…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου του Κατάρ, που στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης του στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής…
Άνοδο καταγράφει η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα, δημιουργώντας αισιοδοξία για τις προοπτικές της κινεζικής οικονομίας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, παρά τους εμπορικούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ