
Τις τάσεις που διαμορφώθηκαν στην αγορά διαλύσεων πλοίων σκιαγραφεί με νέα της έκθεση η VesselsValue, την οποία επιμελείται ο Joey Daly.
Πιο συγκεκριμένα, το 2021 αποτέλεσε έτος σημαντικών αλλαγών στις ναυτιλιακές αγορές, με τη ζήτηση για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να ανέρχεται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, τις τιμές χάλυβα να παρουσιάζουν αυξητική πορεία και τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας να παραμονεύουν. Στο πλαίσιο αυτό καταγράφηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις στην αγορά διαλύσεων πλοίων.
Το περασμένο έτος, 704 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 26,4 εκατ. dwt και αξίας $2,7 δισ., πουλήθηκαν για διάλυση. Συνεπώς, η δραστηριότητα των διαλυτηρίων ήταν αυξημένη πέρυσι κατά 20% σε σχέση με το 2020 και κατά 26% σε σχέση με το 2019, καθώς οι αντίστοιχες διαλύσεις διαμορφώθηκαν σε 583 και 558.
Τα δεξαμενόπλοια κυριάρχησαν στις διαλύσεις. Ειδικότερα, 301 δεξαμενόπλοια πουλήθηκαν προς διάλυση, αντιπροσωπεύοντας το 59% των συνολικών διαλύσεων πλοίων. Χαμηλός ήταν ο αριθμός των bulkers που στάλθηκαν προς διάλυση και συγκεκριμένα 59 (11%), απόρροια της εξαιρετικής ναυλαγοράς. Μόλις έντεκα ήταν οι διαλύσεις containerships.
H αύξηση των διαλύσεων δεξαμενόπλοιων το 2021 έναντι του 2020 ήταν της τάξης του 242%, καθώς το 2020 κατεγράφησαν 88 διαλύσεις δεξαμενόπλοιων. Μειωμένος κατά 55% ήταν ο αριθμός των bulkers που πουλήθηκαν προς διάλυση πέρυσι, ενώ 87% ήταν η μείωση για τα containerships.
H εικόνα στα διαλυτήρια
Πρωταγωνιστικός ήταν ο ρόλος των διαλυτηρίων του Μπανγκλαντές πέρυσι, καθώς από τα 704 πλοία τα 232 πουλήθηκαν στις εν λόγω γιάρδες για διάλυση (33% μερίδιο). 178 οι διαλύσεις πλοίων στις μονάδες της Ινδίας (25%) και 105 στο Πακιστάν (15%). Η Τουρκία αντιπροσώπευσε το 10% των διαλύσεων, καθώς στα εκεί διαλυτήρια στάλθηκαν 70, ενώ ένα 15% των διαλύσεων έλαβε χώρα σε γιάρδες των Κίνας, Νότιας Κορέας, Νορβηγίας και Δανίας.
Φωτό: Tom Fisk/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ