
Οι παρατεταμένες καθυστερήσεις στις μεταφορές αγαθών και εμπορευμάτων, που προκάλεσαν βραχυκυκλώματα στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού τα τελευταία δύο χρόνια, θα συνεχίσουν να προκαλούν πονοκεφάλους, δήλωσε ο σουλτάνος Ahmed bin Sulayem, πρόεδρος του ομίλου και διευθύνων σύμβουλος της DP World.
Ακόμα και αν η πανδημία τελειώσει σήμερα, «θα χρειαστούν άλλα δύο χρόνια για να προσαρμοστεί η αλυσίδα εφοδιασμού», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. bin Sulayem σε συνέντευξή του στο CNN. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι ο όγκος των φορτίων που παραμένει στα τελωνεία και στις αποθήκες είναι τόσο μεγάλος, που δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μεταφερθεί άμεσα στο προσεχές διάστημα.
Η πανδημία Covid-19 προκάλεσε σημαντικές ανατροπές στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας, με πολλούς ιδιοκτήτες φορτίου, ειδικά στην Ασία, να αγωνίζονται να βρουν containers για να μετακινήσουν άμεσα και σε οικονομικές τιμές τα εμπορεύματά τους.
Οι συνεχόμενες διακοπές στην παραγωγή και στη μεταφορά εμπορευμάτων και πρώτων υλών, που προκλήθηκαν από τους υγειονομικούς περιορισμούς σε Ανατολή και Δύση, οδήγησαν όμως και σε παρατεταμένη συμφόρηση και καθυστερήσεις στα λιμάνια, σε έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων και σε απότομη αύξηση του κόστους αποστολής εμπορευματικών αγαθών.
Ο κ. bin Sulayem επισήμανε ότι τα έξοδα αποστολής φορτίων θα παραμείνουν υψηλά για το άμεσο μέλλον και, ενώ γίνονται προσπάθειες για τη μείωση της συμφόρησης στους τερματικούς σταθμούς, οι τιμές σε όλα τα μεταφορικά δίκτυα θα παραμείνουν αρκετά υψηλές, λόγω της συνεχιζόμενης ζήτησης και της «στατικής» προσφοράς πλοίων, τρένων και αεροπλάνων.
Φωτό: Michael/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ