
Οι παρατεταμένες καθυστερήσεις στις μεταφορές αγαθών και εμπορευμάτων, που προκάλεσαν βραχυκυκλώματα στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού τα τελευταία δύο χρόνια, θα συνεχίσουν να προκαλούν πονοκεφάλους, δήλωσε ο σουλτάνος Ahmed bin Sulayem, πρόεδρος του ομίλου και διευθύνων σύμβουλος της DP World.
Ακόμα και αν η πανδημία τελειώσει σήμερα, «θα χρειαστούν άλλα δύο χρόνια για να προσαρμοστεί η αλυσίδα εφοδιασμού», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. bin Sulayem σε συνέντευξή του στο CNN. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι ο όγκος των φορτίων που παραμένει στα τελωνεία και στις αποθήκες είναι τόσο μεγάλος, που δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μεταφερθεί άμεσα στο προσεχές διάστημα.
Η πανδημία Covid-19 προκάλεσε σημαντικές ανατροπές στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας, με πολλούς ιδιοκτήτες φορτίου, ειδικά στην Ασία, να αγωνίζονται να βρουν containers για να μετακινήσουν άμεσα και σε οικονομικές τιμές τα εμπορεύματά τους.
Οι συνεχόμενες διακοπές στην παραγωγή και στη μεταφορά εμπορευμάτων και πρώτων υλών, που προκλήθηκαν από τους υγειονομικούς περιορισμούς σε Ανατολή και Δύση, οδήγησαν όμως και σε παρατεταμένη συμφόρηση και καθυστερήσεις στα λιμάνια, σε έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων και σε απότομη αύξηση του κόστους αποστολής εμπορευματικών αγαθών.
Ο κ. bin Sulayem επισήμανε ότι τα έξοδα αποστολής φορτίων θα παραμείνουν υψηλά για το άμεσο μέλλον και, ενώ γίνονται προσπάθειες για τη μείωση της συμφόρησης στους τερματικούς σταθμούς, οι τιμές σε όλα τα μεταφορικά δίκτυα θα παραμείνουν αρκετά υψηλές, λόγω της συνεχιζόμενης ζήτησης και της «στατικής» προσφοράς πλοίων, τρένων και αεροπλάνων.
Φωτό: Michael/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ