
Τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας, η έλλειψη εργατικού δυναμικού και οι ανισορροπίες στα δίκτυα των εφοδιαστικών αλυσίδων αύξησαν τα κόστη μεταφοράς εμπορευμάτων διά θαλάσσης το 2021, σύμφωνα με το ΔΝΤ. Στο πλαίσιο αυτό, οι ναύλοι για τα containerships τετραπλασιάστηκαν από την αρχή της πανδημίας, με τα μεγαλύτερα κέρδη να καταγράφονται τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2021.
Ωστόσο, από τον Σεπτέμβριο, όταν οι ναύλοι των containerships άγγιξαν ιστορικά υψηλά επίπεδα, καταγράφεται πτώση της τάξης του 16%, με τις απώλειες κυρίως να αφορούν τις διαδρομές μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας, σημειώνει το ΔΝΤ.
Η πτώση αυτή, κατά το ΔΝΤ, καταδεικνύει ότι η ισχυρή ζήτηση για εμπορεύματα υποχωρεί μετά το peak που καταγράφεται μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου. Την ίδια ώρα, οι αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ αποφάσισαν την επέκταση των ωραρίων λειτουργίας των λιμανιών, προκειμένου να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητά τους και να μειώσουν τη συμφόρηση και τις καθυστερήσεις.
Παρά την καταγραφείσα πτώση, οι ναύλοι ενδέχεται και φέτος να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα. Άλλωστε, ζητήματα που σχετίζονται με την προσφορά δεν επιλύονται άμεσα. Υψηλότερα κόστη μεταφοράς και ελλείψεις προϊόντων θα αυξήσουν τις τιμές. Η UNCTAD εκτιμά ότι, εάν οι ναύλοι συνεχίσουν την αυξητική τους τάση έως το 2023, τα κόστη εισαγωγών και οι τιμές καταναλωτικών προϊόντων θα αυξηθούν αντίστοιχα κατά 10,6% και 1,5%. Το ΔΝΤ επισημαίνει ότι ο αντίκτυπος θα είναι δυσανάλογα μεγάλος για μικρές αναπτυσσόμενες νησιωτικές χώρες, οι οποίες ως επί το πλείστον βασίζονται στις θαλάσσιες εισαγωγές εμπορευμάτων. Από την άλλη, μικρότερες χώρες, που εξάγουν πρώτες ύλες, θα καταστούν λιγότερο ανταγωνιστικές και θα αντιμετωπίσουν προβλήματα στον δρόμο τους προς την ανάκαμψη, στο σενάριο που τα κόστη μεταφοράς παραμείνουν υψηλά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ