
Oι τιμές του πετρελαίου που έκαναν ράλι 50% το 2021 θα κινηθούν περαιτέρω ανοδικά φέτος, όπως προβλέπουν οι αναλυτές, που υποστηρίζουν ότι η έλλειψη παραγωγικής δυναμικότητας και οι περιορισμένες επενδύσεις στον κλάδο μπορεί να οδηγήσουν το αργό πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι.
Αν και το παραλλαγμένο στέλεχος Όμικρον οδήγησε τα κρούσματα της COVID-19 πολύ πάνω από τα προηγούμενα υψηλά επίπεδα, αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι τιμές του πετρελαίου θα βρουν στήριξη στην απροθυμία πολλών κυβερνήσεων να επαναφέρουν τους αυστηρούς περιορισμούς που σφυροκόπησαν την παγκόσμια οικονομία όταν ενέσκηψε η πανδημία το 2020.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το πετρέλαιο μπρεντ κινούνταν πάνω από τα 84 δολάρια το βαρέλι σήμερα, σε υψηλό δύο μηνών.
«Με την υπόθεση ότι η Κίνα δεν θα υποστεί απότομη επιβράδυνση, ότι η Όμικρον στην πραγματικότητα θα εξαφανιστεί, και με την ικανότητα του ΟΠΕΚ+ για αύξηση της παραγωγής να είναι εμφανώς περιορισμένη, δεν βλέπω για ποιο λόγο το μπρεντ να μην μπορέσει να κινηθεί προς τα 100 δολάρια το Α’ τρίμηνο, πιθανόν και νωρίτερα», δήλωσε ο Τζέφρι Χάλεϊ, αναλυτής στην OANDA.
Ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) και οι σύμμαχοί του, μια ομάδα γνωστή ως ΟΠΕΚ+, χαλαρώνουν σταδιακά τις μειώσεις στην παραγωγή που εφαρμόστηκαν όταν η ζήτηση κατέρρευσε το 2020. Ωστόσο, πολλοί μικρότεροι παραγωγοί δεν μπορούν να αυξήσουν την προσφορά ενώ άλλοι εμφανίζονται επιφυλακτικοί σε ό,τι αφορά την άντληση υπερβολικής ποσότητας πετρελαίου στην περίπτωση που υπάρξουν και άλλα προβλήματα λόγω της COVID-19.
«Δεν θέλουμε να δούμε τα 100 δολάρια ανά βαρέλι. Ο κόσμος δεν είναι έτοιμος γι’ αυτό», δήλωσε χθες ο υπουργός Πετρελαίου του Ομάν Μοχάμεντ Αλ Ρουμί, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η Morgan Stanley προβλέπει ότι το πετρέλαιο μπρεντ θα φθάσει τα 90 δολάρια το βαρέλι το τρίτο τρίμηνο αυτής της χρονιάς.
Η Standard Chartered προχώρησε σε ανοδική αναθεώρηση της πρόβλεψής της για την τιμή του μπρεντ το 2022 κατά 8 δολάρια στα 75 δολάρια το βαρέλι και το 2023 κατά 17 δολάρια στα 77 δολάρια. Αναλυτές της J.P. Morgan επίσης αναμένουν ότι οι τιμές του πετρελαίου θα φθάσουν έως και τα 90 δολάρια έως τα τέλη του έτους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ