
Σε νωχελικούς ρυθμούς κινείται η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων μεγάλου μεγέθους, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων ViaMar. Συγκεκριμένα, παρότι έχουμε εισέλθει στην περίοδο υψηλής ζήτησης παραδοσιακά λόγω εποχικότητας, τα κέρδη των μεγάλων crude carriers έχουν παραμείνει χαμηλά και σχετικά αμετάβλητα. Η εικόνα για τα μικρότερα μεγέθη είναι θετικότερη, με τους ναύλους να έχουν σημειώσει άνοδο μέσα στον Δεκέμβριο.
Παράλληλα, η ζήτηση πετρελαίου έχει ανακάμψει σημαντικά, ωστόσο οι περιορισμοί προς αντιμετώπιση της πανδημίας και η ανησυχία για την παραλλαγή Όμικρον ανέκοψαν την αυξητική ρότα της. Την ίδια ώρα, η επιμονή του OPEC+ στο πλάνο σταδιακής επαναφοράς της προσφοράς πετρελαίου επηρέασε αρνητικά τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών.
Όσον αφορά το τοπίο της προσφοράς, σημειώθηκε αύξηση στις διαλύσεις tankers, η οποία προσφέρει ελπίδα για το μέλλον της ναυλαγοράς τους. Σε συνδυασμό με τα χαμηλά αποθέματα πετρελαίου και την αύξηση της ζήτησης, θα οδηγήσουν σε ισχυροποίηση της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον μία θετική εξέλιξη για τον μεσοπρόθεσμο ορίζοντα είναι η επιβράδυνση παραγγελιών δεξαμενόπλοιων στο β’ εξάμηνο του 2021.
Τέλος, η ViaMar υπογραμμίζει πως τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται για πολλά έτη σε χαμηλά επίπεδα και εκτιμά πως έως το 2024 θα καταγράφονται διαδοχικές ετήσιες αυξήσεις στα κέρδη των tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ