
Σε νωχελικούς ρυθμούς κινείται η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων μεγάλου μεγέθους, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων ViaMar. Συγκεκριμένα, παρότι έχουμε εισέλθει στην περίοδο υψηλής ζήτησης παραδοσιακά λόγω εποχικότητας, τα κέρδη των μεγάλων crude carriers έχουν παραμείνει χαμηλά και σχετικά αμετάβλητα. Η εικόνα για τα μικρότερα μεγέθη είναι θετικότερη, με τους ναύλους να έχουν σημειώσει άνοδο μέσα στον Δεκέμβριο.
Παράλληλα, η ζήτηση πετρελαίου έχει ανακάμψει σημαντικά, ωστόσο οι περιορισμοί προς αντιμετώπιση της πανδημίας και η ανησυχία για την παραλλαγή Όμικρον ανέκοψαν την αυξητική ρότα της. Την ίδια ώρα, η επιμονή του OPEC+ στο πλάνο σταδιακής επαναφοράς της προσφοράς πετρελαίου επηρέασε αρνητικά τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών.
Όσον αφορά το τοπίο της προσφοράς, σημειώθηκε αύξηση στις διαλύσεις tankers, η οποία προσφέρει ελπίδα για το μέλλον της ναυλαγοράς τους. Σε συνδυασμό με τα χαμηλά αποθέματα πετρελαίου και την αύξηση της ζήτησης, θα οδηγήσουν σε ισχυροποίηση της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον μία θετική εξέλιξη για τον μεσοπρόθεσμο ορίζοντα είναι η επιβράδυνση παραγγελιών δεξαμενόπλοιων στο β’ εξάμηνο του 2021.
Τέλος, η ViaMar υπογραμμίζει πως τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται για πολλά έτη σε χαμηλά επίπεδα και εκτιμά πως έως το 2024 θα καταγράφονται διαδοχικές ετήσιες αυξήσεις στα κέρδη των tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ