
Σε νωχελικούς ρυθμούς κινείται η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων μεγάλου μεγέθους, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων ViaMar. Συγκεκριμένα, παρότι έχουμε εισέλθει στην περίοδο υψηλής ζήτησης παραδοσιακά λόγω εποχικότητας, τα κέρδη των μεγάλων crude carriers έχουν παραμείνει χαμηλά και σχετικά αμετάβλητα. Η εικόνα για τα μικρότερα μεγέθη είναι θετικότερη, με τους ναύλους να έχουν σημειώσει άνοδο μέσα στον Δεκέμβριο.
Παράλληλα, η ζήτηση πετρελαίου έχει ανακάμψει σημαντικά, ωστόσο οι περιορισμοί προς αντιμετώπιση της πανδημίας και η ανησυχία για την παραλλαγή Όμικρον ανέκοψαν την αυξητική ρότα της. Την ίδια ώρα, η επιμονή του OPEC+ στο πλάνο σταδιακής επαναφοράς της προσφοράς πετρελαίου επηρέασε αρνητικά τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών.
Όσον αφορά το τοπίο της προσφοράς, σημειώθηκε αύξηση στις διαλύσεις tankers, η οποία προσφέρει ελπίδα για το μέλλον της ναυλαγοράς τους. Σε συνδυασμό με τα χαμηλά αποθέματα πετρελαίου και την αύξηση της ζήτησης, θα οδηγήσουν σε ισχυροποίηση της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον μία θετική εξέλιξη για τον μεσοπρόθεσμο ορίζοντα είναι η επιβράδυνση παραγγελιών δεξαμενόπλοιων στο β’ εξάμηνο του 2021.
Τέλος, η ViaMar υπογραμμίζει πως τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται για πολλά έτη σε χαμηλά επίπεδα και εκτιμά πως έως το 2024 θα καταγράφονται διαδοχικές ετήσιες αυξήσεις στα κέρδη των tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ