
Τη σημασία του θαλάσσιου εμπορίου για την οικονομία της ΕΕ ποσοτικοποιεί και παρουσιάζει με νέα έκθεσή της η EMSA.
Ειδικότερα, στην έκθεση τονίζεται ότι η ΕΕ αντιπροσωπεύει το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού, εντούτοις συνέβαλε κατά 14,9% στο παγκόσμιο ΑΕΠ το 2020. Στην οικονομική πραγματικότητα της ΕΕ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει το θαλάσσιο εμπόριο, καθώς μέσω θαλάσσης πραγματοποιούνται τα τρία τέταρτα του εμπορίου από και προς τις χώρες της ΕΕ. Μάλιστα, το θαλάσσιο εμπόριο αγαθών σε όρους όγκου ξεπερνά κάθε άλλη μορφή μεταφοράς, ωστόσο η αξία των αγαθών που μεταφέρονται με πλοία είναι μικρότερη συγκριτικά με τους άλλους τύπους μεταφορών. Σύμφωνα με την έκθεση της EMSA, 1,736 δισ. τόνοι εμπορευμάτων μεταφέρθηκαν από και προς την ΕΕ μέσω θαλάσσης το 2018, ενώ ο συνολικός όγκος εμπορευμάτων στις χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων και των άλλων τύπων μεταφοράς (οδικό δίκτυο, σιδηρόδρομος, αερομεταφορές), άγγιξε τους 2,475 δισ. τόνους. Ωστόσο, μεταξύ των χωρών της ΕΕ το εμπόριο πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο μέσω οδικού δικτύου και με τη θάλασσα να αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη επιλογή.
Την ίδια ώρα, αξίζει να σημειωθεί ότι η ανοικτή οικονομία και το δίκτυο εμπορικών συμφωνιών της ΕΕ την καθιστούν τον κύριο εμπορικό εταίρο για πάνω από 80 χώρες ανά τον κόσμο. Σε όρους διακινούμενου όγκου φορτίων, η Ρωσία αποτελεί τον κορυφαίο εμπορικό εταίρο, με το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Τουρκία και την Κίνα να αποτελούν την κορυφαία πεντάδα.
Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός ότι, μέσω των είκοσι κορυφαίων λιμανιών της ΕΕ, διακινήθηκε το 10% των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν διεθνώς.
Σε ό,τι αφορά την επιβατηγό ναυτιλία, περίπου 400 εκατ. επιβάτες επιβιβάζονται και αποβιβάζονται από λιμάνια της ΕΕ, με κύριους προορισμούς την Ιταλία, την Ελλάδα, τη Δανία, την Ισπανία και την Κροατία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ