
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä πρόκειται να συνεργαστεί με τον νηογνώμονα RINA, τις εταιρείες ABB και Helbio, το Νηολόγιο της Λιβερίας καθώς και με μία ακόμα μεγάλη εταιρεία στον τομέα της ενέργειας, προκειμένου να αναπτύξουν από κοινού μια ενεργειακή λύση που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο υδρογόνο.
Μέχρι σήμερα, η χρήση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου προσέλκυε περιορισμένο ενδιαφέρον, καθώς υπάρχουν αρκετές δυσκολίες και σημαντικά κόστη που σχετίζονται κυρίως με την παραγωγή, τη διάθεση και την αποθήκευση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου πάνω στα πλοία.
Η καινοτόμος λύση την οποία θα αναπτύξει η νέα κοινοπραξία βασίζεται στη χρήση LNG και ατμού για την παραγωγή υδρογόνου και CO2 πάνω στο πλοίο. Το παραγόμενο υδρογόνο θα μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί απευθείας σε ένα μείγμα με καύσιμο LNG, το οποίο θα τροφοδοτεί κινητήρες εσωτερικής καύσης ή κυψέλες καυσίμου, εξαλείφοντας έτσι την ανάγκη αποθήκευσής του πάνω στο πλοίο. Το CO2 θα υγροποιείται και θα παραλαμβάνεται αργότερα από μονάδες αποθήκευσης άνθρακα στη στεριά, ενώ τα δεξαμενόπλοια θα μπορούν να το χρησιμοποιούν ως αδρανές αέριο κατά τη διαδικασία της εκφόρτωσης.
Ο απαραίτητος εξοπλισμός μπορεί εύκολα να εγκατασταθεί στο κατάστρωμα ενός εμπορικού πλοίου και το εν λόγω σύστημα μπορεί να υποστηρίξει την ομαλή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου από το LNG στο υδρογόνο, χωρίς να απαιτούνται σημαντικές τροποποιήσεις στις τεχνολογίες του πλοίου. Παράλληλα, αυξάνοντας σταδιακά την παραγωγή του υδρογόνου, η κατανάλωση ορυκτού μεθανίου θα μειώνεται, περιορίζοντας έτσι και το φαινόμενο της ολίσθησης μεθανίου.
Απώτερος στόχος της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη μιας κλιμακούμενης και βιώσιμης λύσης, η οποία θα υπερβαίνει τον περιβαλλοντικό στόχο του IMO για το 2050, επιτυγχάνοντας μείωση της έντασης άνθρακα κατά 70% χωρίς να απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και προσφέροντας στον ναυτιλιακό κλάδο τη δυνατότητα μείωσης του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος εντός ενός εύλογου χρονικού διαστήματος.
Φωτό: Wartsila
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκρηκτική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με την αγορά να διασπά ανοδικά το ορόσημο των 2.000 μονάδων, κλείνοντας…
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Ένα καινοτόμο σύστημα δέσμευσης άνθρακα υιοθετεί η Scorpio Tankers με την υποστήριξη της Carbon Ridge στο δεξαμενόπλοιο «STI Spiga» (110.000 dwt, κατασκευής 2015). Η…
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUVs) και προηγμένων τηλεχειριζόμενων συστημάτων σημειώνει ένα σημαντικό ορόσημο με την υπογραφή Συμφωνίας Παροχής Υπηρεσιών (MSA) μεταξύ…
Προβλήματα με το «καλημέρα» αντιμετωπίζει η κοινοπραξία LNG Canada, η οποία πρόσφατα εκκίνησε την εμπορική λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού LNG στο Kitimat. Σύμφωνα…
Εν μέσω πιέσεων υπερπροσφοράς στις ασιατικές αγορές, οι εξαγωγές αεροπορικών καυσίμων (jet fuel) από χώρες-«κλειδιά» της Ασίας προς την Ευρώπη αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ…
Από τις 21 Ιανουαρίου 2026, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαγορεύσει τις εισαγωγές ντίζελ που παράγεται από ρωσικό αργό πετρέλαιο, ανεξάρτητα από το πού διυλίζεται.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ