
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä πρόκειται να συνεργαστεί με τον νηογνώμονα RINA, τις εταιρείες ABB και Helbio, το Νηολόγιο της Λιβερίας καθώς και με μία ακόμα μεγάλη εταιρεία στον τομέα της ενέργειας, προκειμένου να αναπτύξουν από κοινού μια ενεργειακή λύση που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο υδρογόνο.
Μέχρι σήμερα, η χρήση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου προσέλκυε περιορισμένο ενδιαφέρον, καθώς υπάρχουν αρκετές δυσκολίες και σημαντικά κόστη που σχετίζονται κυρίως με την παραγωγή, τη διάθεση και την αποθήκευση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου πάνω στα πλοία.
Η καινοτόμος λύση την οποία θα αναπτύξει η νέα κοινοπραξία βασίζεται στη χρήση LNG και ατμού για την παραγωγή υδρογόνου και CO2 πάνω στο πλοίο. Το παραγόμενο υδρογόνο θα μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί απευθείας σε ένα μείγμα με καύσιμο LNG, το οποίο θα τροφοδοτεί κινητήρες εσωτερικής καύσης ή κυψέλες καυσίμου, εξαλείφοντας έτσι την ανάγκη αποθήκευσής του πάνω στο πλοίο. Το CO2 θα υγροποιείται και θα παραλαμβάνεται αργότερα από μονάδες αποθήκευσης άνθρακα στη στεριά, ενώ τα δεξαμενόπλοια θα μπορούν να το χρησιμοποιούν ως αδρανές αέριο κατά τη διαδικασία της εκφόρτωσης.
Ο απαραίτητος εξοπλισμός μπορεί εύκολα να εγκατασταθεί στο κατάστρωμα ενός εμπορικού πλοίου και το εν λόγω σύστημα μπορεί να υποστηρίξει την ομαλή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου από το LNG στο υδρογόνο, χωρίς να απαιτούνται σημαντικές τροποποιήσεις στις τεχνολογίες του πλοίου. Παράλληλα, αυξάνοντας σταδιακά την παραγωγή του υδρογόνου, η κατανάλωση ορυκτού μεθανίου θα μειώνεται, περιορίζοντας έτσι και το φαινόμενο της ολίσθησης μεθανίου.
Απώτερος στόχος της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη μιας κλιμακούμενης και βιώσιμης λύσης, η οποία θα υπερβαίνει τον περιβαλλοντικό στόχο του IMO για το 2050, επιτυγχάνοντας μείωση της έντασης άνθρακα κατά 70% χωρίς να απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και προσφέροντας στον ναυτιλιακό κλάδο τη δυνατότητα μείωσης του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος εντός ενός εύλογου χρονικού διαστήματος.
Φωτό: Wartsila
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ