
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä πρόκειται να συνεργαστεί με τον νηογνώμονα RINA, τις εταιρείες ABB και Helbio, το Νηολόγιο της Λιβερίας καθώς και με μία ακόμα μεγάλη εταιρεία στον τομέα της ενέργειας, προκειμένου να αναπτύξουν από κοινού μια ενεργειακή λύση που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο υδρογόνο.
Μέχρι σήμερα, η χρήση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου προσέλκυε περιορισμένο ενδιαφέρον, καθώς υπάρχουν αρκετές δυσκολίες και σημαντικά κόστη που σχετίζονται κυρίως με την παραγωγή, τη διάθεση και την αποθήκευση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου πάνω στα πλοία.
Η καινοτόμος λύση την οποία θα αναπτύξει η νέα κοινοπραξία βασίζεται στη χρήση LNG και ατμού για την παραγωγή υδρογόνου και CO2 πάνω στο πλοίο. Το παραγόμενο υδρογόνο θα μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί απευθείας σε ένα μείγμα με καύσιμο LNG, το οποίο θα τροφοδοτεί κινητήρες εσωτερικής καύσης ή κυψέλες καυσίμου, εξαλείφοντας έτσι την ανάγκη αποθήκευσής του πάνω στο πλοίο. Το CO2 θα υγροποιείται και θα παραλαμβάνεται αργότερα από μονάδες αποθήκευσης άνθρακα στη στεριά, ενώ τα δεξαμενόπλοια θα μπορούν να το χρησιμοποιούν ως αδρανές αέριο κατά τη διαδικασία της εκφόρτωσης.
Ο απαραίτητος εξοπλισμός μπορεί εύκολα να εγκατασταθεί στο κατάστρωμα ενός εμπορικού πλοίου και το εν λόγω σύστημα μπορεί να υποστηρίξει την ομαλή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου από το LNG στο υδρογόνο, χωρίς να απαιτούνται σημαντικές τροποποιήσεις στις τεχνολογίες του πλοίου. Παράλληλα, αυξάνοντας σταδιακά την παραγωγή του υδρογόνου, η κατανάλωση ορυκτού μεθανίου θα μειώνεται, περιορίζοντας έτσι και το φαινόμενο της ολίσθησης μεθανίου.
Απώτερος στόχος της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη μιας κλιμακούμενης και βιώσιμης λύσης, η οποία θα υπερβαίνει τον περιβαλλοντικό στόχο του IMO για το 2050, επιτυγχάνοντας μείωση της έντασης άνθρακα κατά 70% χωρίς να απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και προσφέροντας στον ναυτιλιακό κλάδο τη δυνατότητα μείωσης του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος εντός ενός εύλογου χρονικού διαστήματος.
Φωτό: Wartsila
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ