
Η επέλαση του κορονοϊού στην Κίνα έχει ωθήσει την κυβέρνηση της χώρας να λάβει δραστικά μέτρα για την αναχαίτισή του. Η Zero-Covid-19 πολιτική επιδεινώνει την κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα που προκαλεί «μποτιλιάρισμα» των πλοίων στα λιμάνια και άδεια ράφια παγκοσμίως.
Με στόχο την καταπολέμηση της πανδημίας, η κινεζική κυβέρνηση θέσπισε υποχρεωτική καραντίνα επτά εβδομάδων για τους Κινέζους ναυτικούς που επαναπατρίζονται. Ταυτόχρονα συνεχίζει την απαγόρευση στις αλλαγές πληρωμάτων εντός της χώρας για ξένα πληρώματα. Ακόμα και πλοία που έχουν προβεί σε αντικατάσταση του πληρώματός τους πριν από την είσοδο στη χώρα, υποχρεούνται σε αναμονή 14 ημερών πριν από την πρόσδεσή τους στα κινεζικά λιμάνια.
Ο Γενικός Γραμματέας του International Chamber of Shipping (ICS), Guy Platten, τόνισε ότι οι περιορισμοί που επιβάλλει η Κίνα προκαλούν ντόμινο επιπτώσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και επιδεινώνουν τις καθυστερήσεις. Σύμφωνα με το Bloomberg, διαχειρίστριες ναυτιλιακές εταιρείες καλούν την Κίνα να χαλαρώσει τα μέτρα, καθώς οι ναυτικοί είναι εκείνοι που πλήττονται περισσότερο.
Οι αλλαγές πληρωμάτων στην Κίνα αποτελούν πλέον πονοκέφαλο και για τις μεγαλύτερες εταιρείες. Μέλη πληρωμάτων δεν μπορούν να επισκεφθούν γιατρό στη χώρα ακόμα και σε περιπτώσεις σοβαρών ασθενειών. Η Global Operations and Supply Chain Director της Cargill, Eman Abdalla, αναφέρει ότι πολλές φορές πλοία της εταιρείας αναγκάστηκαν να παρεκκλίνουν από την πορεία τους προς λιμάνια εκτός Κίνας.
Κινέζοι αξιωματούχοι ωστόσο αναφέρουν ότι δεν υπάρχει σκέψη για χαλάρωση των μέτρων. Στόχος της κυβέρνησης είναι η εξάλειψη της πανδημίας και τα μέτρα ενδέχεται να κλιμακωθούν περαιτέρω αν αυτό κριθεί απαραίτητο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ