
Η επέλαση του κορονοϊού στην Κίνα έχει ωθήσει την κυβέρνηση της χώρας να λάβει δραστικά μέτρα για την αναχαίτισή του. Η Zero-Covid-19 πολιτική επιδεινώνει την κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα που προκαλεί «μποτιλιάρισμα» των πλοίων στα λιμάνια και άδεια ράφια παγκοσμίως.
Με στόχο την καταπολέμηση της πανδημίας, η κινεζική κυβέρνηση θέσπισε υποχρεωτική καραντίνα επτά εβδομάδων για τους Κινέζους ναυτικούς που επαναπατρίζονται. Ταυτόχρονα συνεχίζει την απαγόρευση στις αλλαγές πληρωμάτων εντός της χώρας για ξένα πληρώματα. Ακόμα και πλοία που έχουν προβεί σε αντικατάσταση του πληρώματός τους πριν από την είσοδο στη χώρα, υποχρεούνται σε αναμονή 14 ημερών πριν από την πρόσδεσή τους στα κινεζικά λιμάνια.
Ο Γενικός Γραμματέας του International Chamber of Shipping (ICS), Guy Platten, τόνισε ότι οι περιορισμοί που επιβάλλει η Κίνα προκαλούν ντόμινο επιπτώσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και επιδεινώνουν τις καθυστερήσεις. Σύμφωνα με το Bloomberg, διαχειρίστριες ναυτιλιακές εταιρείες καλούν την Κίνα να χαλαρώσει τα μέτρα, καθώς οι ναυτικοί είναι εκείνοι που πλήττονται περισσότερο.
Οι αλλαγές πληρωμάτων στην Κίνα αποτελούν πλέον πονοκέφαλο και για τις μεγαλύτερες εταιρείες. Μέλη πληρωμάτων δεν μπορούν να επισκεφθούν γιατρό στη χώρα ακόμα και σε περιπτώσεις σοβαρών ασθενειών. Η Global Operations and Supply Chain Director της Cargill, Eman Abdalla, αναφέρει ότι πολλές φορές πλοία της εταιρείας αναγκάστηκαν να παρεκκλίνουν από την πορεία τους προς λιμάνια εκτός Κίνας.
Κινέζοι αξιωματούχοι ωστόσο αναφέρουν ότι δεν υπάρχει σκέψη για χαλάρωση των μέτρων. Στόχος της κυβέρνησης είναι η εξάλειψη της πανδημίας και τα μέτρα ενδέχεται να κλιμακωθούν περαιτέρω αν αυτό κριθεί απαραίτητο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ