
Κριτική δέχεται ο OPEC λόγω της αδράνειάς του έναντι των αυξανόμενων τιμών πετρελαίου. Συγκεκριμένα, o επικεφαλής του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ), Fatih Birol, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του τόσο για τη στάση σημαντικών εταιρειών παραγωγής ορυκτών καυσίμων όσο και για εκείνη των σημαντικών χωρών παραγωγής πετρελαίου, βάσει του αμερικανικού CNBC.
Κατά τον κ. Birol, η πίεση που αντιμετωπίζουν οι διεθνείς αγορές είναι εύκολα διαχειρίσιμη, καθώς 6 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα, επί του παρόντος, μένουν ανεκμετάλλευτα στις χώρες που ανήκουν στον OPEC+.
Υπενθυμίζεται πως ο πρόεδρος Μπάιντεν είχε απευθύνει εκκλήσεις στον OPEC+ προκειμένου να επιταχυνθεί η σταδιακή επαναφορά της παραγωγής πετρελαίου του Οργανισμού, κίνηση που πιθανώς θα οδηγούσε σε ανακούφιση της αγοράς και πτώση των καλπαζουσών τιμών βενζίνης στις ΗΠΑ. Ωστόσο, ο OPEC+ παρέμεινε απαθής, ωθώντας τον πρόεδρο Μπάιντεν στην ενορχήστρωση μιας καμπάνιας αποδέσμευσης πετρελαϊκών αποθεμάτων. Σε ανακοίνωση του Λευκού Οίκου αναφέρθηκε η συμμετοχή σημαντικών διεθνών δυνάμεων, μεταξύ άλλων της Κίνας, της Ινδίας, της Νότιας Κορέας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Παρότι η κίνηση αυτή από πλευράς Ουάσιγκτον είχε ως στόχο τη μείωση των τιμών πετρελαίου, το επιθυμητό αποτέλεσμα δεν επετεύχθη. Αντιθέτως, όπως αναφέρει το Oil Price, οι τιμές αυξήθηκαν.
Τέλος, ενώ αναλυτές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για επικείμενο πόλεμο τιμών στην αγορά πετρελαίου, ίσως οι νέες αφρικανικές μεταλλάξεις του κορονοϊού προσδώσουν στην αγορά την επιθυμητή ισορροπία. Άλλωστε, την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου, οι τιμές πετρελαίου υποχώρησαν σημαντικά στις αγορές, καθώς οι επενδυτές αντέδρασαν στον φόβο μιας αναζωπύρωσης της πανδημίας.
Φωτό:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ