
Η κυριαρχία της ελληνόκτητης ναυτιλίας στα διεθνή ύδατα επιβεβαιώθηκε για ακόμη μία φορά από τα στοιχεία έκθεσης της International Union of Marine Insurance. Πιο συγκεκριμένα, στο report «IUMI Stats 2021» αναφέρεται ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία κατέχει το 17% του παγκόσμιου στόλου ενώ ακολουθεί η Κίνα με ποσοστό 15%. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι οι υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης συνολικά ελέγχουν το 20% του παγκόσμιου στόλου. Πάντως, την ηγετική θέση των Ελλήνων στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο ήρθε να επιβεβαιώσει και η UNCTAD με πρόσφατη έκθεση, στην οποία σημειώνεται ότι ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 17,64% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας.
Στα επιμέρους στοιχεία της έκθεσης, ενδιαφέρον και ίσως ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου αυξάνει και για τα πλοία άνω των 2.000 GT αγγίζει πλέον τα 14,7 έτη. Το orderbook έως την 1η Αυγούστου 2021 ήταν στο 4% του συνολικού στόλου όταν το 2008 κινούνταν στο 50%. Η αξία του orderbook, το οποίο αποτελείται από 3.914 πλοία ή 86 εκατ. GT, είναι στα $251 δισ. Η έκθεση επιβεβαιώνει ότι τα περισσότερα εμπορικά πλοία κατασκευάζονται σε Κίνα και Νότια Κορέα ενώ τα κρουαζιερόπλοια κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία.
Τα LNG carriers είναι ο ταχύτατα αναπτυσσόμενος τύπος πλοίου σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες και αντιπροσωπεύουν το 25% των συνολικών παραγγελιών. Ακολουθούν τα containerships (12%), τα LPG carriers (11%) και τα bulkers (6%) και tankers (6%).
Τέλος, ενθαρρυντικές είναι οι εκτιμήσεις της ΙUMI για επιστροφή του θαλάσσιου εμπορίου φέτος στα επίπεδα του 2019 ενώ οι επιμέρους ναυτιλιακές αγορές των bulkers, containerships και gas carriers είναι έχουν ανακάμψει στα προ-πανδημίας επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ