
Η κυριαρχία της ελληνόκτητης ναυτιλίας στα διεθνή ύδατα επιβεβαιώθηκε για ακόμη μία φορά από τα στοιχεία έκθεσης της International Union of Marine Insurance. Πιο συγκεκριμένα, στο report «IUMI Stats 2021» αναφέρεται ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία κατέχει το 17% του παγκόσμιου στόλου ενώ ακολουθεί η Κίνα με ποσοστό 15%. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι οι υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης συνολικά ελέγχουν το 20% του παγκόσμιου στόλου. Πάντως, την ηγετική θέση των Ελλήνων στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο ήρθε να επιβεβαιώσει και η UNCTAD με πρόσφατη έκθεση, στην οποία σημειώνεται ότι ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 17,64% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας.
Στα επιμέρους στοιχεία της έκθεσης, ενδιαφέρον και ίσως ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου αυξάνει και για τα πλοία άνω των 2.000 GT αγγίζει πλέον τα 14,7 έτη. Το orderbook έως την 1η Αυγούστου 2021 ήταν στο 4% του συνολικού στόλου όταν το 2008 κινούνταν στο 50%. Η αξία του orderbook, το οποίο αποτελείται από 3.914 πλοία ή 86 εκατ. GT, είναι στα $251 δισ. Η έκθεση επιβεβαιώνει ότι τα περισσότερα εμπορικά πλοία κατασκευάζονται σε Κίνα και Νότια Κορέα ενώ τα κρουαζιερόπλοια κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία.
Τα LNG carriers είναι ο ταχύτατα αναπτυσσόμενος τύπος πλοίου σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες και αντιπροσωπεύουν το 25% των συνολικών παραγγελιών. Ακολουθούν τα containerships (12%), τα LPG carriers (11%) και τα bulkers (6%) και tankers (6%).
Τέλος, ενθαρρυντικές είναι οι εκτιμήσεις της ΙUMI για επιστροφή του θαλάσσιου εμπορίου φέτος στα επίπεδα του 2019 ενώ οι επιμέρους ναυτιλιακές αγορές των bulkers, containerships και gas carriers είναι έχουν ανακάμψει στα προ-πανδημίας επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ