Σε ρόλο πρωταγωνιστή ξανά ο ελληνόκτητος στόλος

Σε ρόλο πρωταγωνιστή ξανά ο ελληνόκτητος στόλος

485
Σε ρόλο πρωταγωνιστή ξανά ο ελληνόκτητος στόλος

Στην κορυφή του κόσμου βρέθηκε για ακόμη ένα έτος ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με την έκθεση «Review of Maritime Transport 2021», η οποία δημοσιεύτηκε την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της UNCTAD για το περασμένο έτος, το 17,64% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας βρίσκεται σε ελληνικά χέρια.

Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.705 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 373,42 εκατ. dwt, γεγονός που καθιστά αδιαμφισβήτητη την πρωτοκαθεδρία του. Άλλωστε, στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο στόλος κινεζικών συμφερόντων ο οποίος βέβαια είναι μεγαλύτερος σε αριθμό (7.318), αλλά η συνολική του χωρητικότητα αγγίζει μόλις τα 244,56 εκατ. dwt (11,56% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου). Συνεπώς, σε σχέση με πέρυσι ο ιαπωνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος έπεσε στην τρίτη θέση, αριθμώντας 4.029 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 241,85 εκατ. dwt. Αξίζει να σημειωθεί πως σε σύγκριση με τα δεδομένα της αντίστοιχης έκθεσης το 2020, σε όρους χωρητικότητας, οι ελληνικών, κινεζικών και ιαπωνικών συμφερόντων στόλοι αυξήθηκαν κατά 2,63%, 7,08% και 3,74% αντίστοιχα.

3

Παράλληλα, ο ελληνόκτητος στόλος πρωταγωνίστησε και σε όρους αξίας το 2020, σύμφωνα με τα δεδομένα της UNCTAD. Συγκεκριμένα, η αξία των ελληνόκτητων bulkers αγγίζει τα $39,85 δισ., καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην αντίστοιχη κατάταξη, με των ιαπωνικών συμφερόντων στόλο bulkers να βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής, έχοντας αξία $39,56 δισ. Ταυτόχρονα, ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων έχει συνολική αξία $32,6 δισ., ξεπερνώντας σημαντικά τόσο εκείνον κινεζικών συμφερόντων, όσο και σιγκαπουριανών και ιαπωνικών, οι οποίοι καταλαμβάνουν τις επόμενες θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη. Ενδεικτικά, καθένας από αυτούς έχει αξία μικρότερη των $13 δισ.

4

Τέλος, η UNCTAD εκτιμά πως το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο θα αυξηθεί κατά 4,3% το 2021, σε ετήσια βάση. Ωστόσο ο ετήσιος ρυθμός αύξησης θα επιβραδυνθεί τα επόμενα έτη (2022-2026) και ο μέσος όρος θα διαμορφωθεί στο 2,48%. Σημαντική αύξηση εκτιμάται και για το containerized trade το 2021, κατά 7,1%. Από το 2022-2026 ο ρυθμός αύξησης θα επιβραδυνθεί και κατά μέσο όρο εκτιμάται στο 4,66%.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.