
Η οικονομία της Ιαπωνίας συρρικνώνεται ταχύτερα απ’ ό,τι αναμενόταν στο γ’ τρίμηνο, καθώς τα προβλήματα που υπάρχουν στην αλυσίδα εφοδιασμού παγκοσμίως πλήττουν τις εξαγωγές, αυξάνοντας το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων, ενώ τα νέα περιστατικά μόλυνσης από την COVID-19 επηρεάζουν αρνητικά την κατανάλωση.
Ενώ αρκετοί αναλυτές αναμένουν ότι η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου θα ανακάμψει στο τρίμηνο που διανύουμε μετά τη χαλάρωση των περιορισμών του κορονοϊού, η επιδείνωση των δεδομένων της παραγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο αυξάνει τους κινδύνους για τις εξαγωγές, από τις οποίες η Ιαπωνία είναι σημαντικά εξαρτημένη.
«Η συρρίκνωση ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη από αυτή που αναμενόταν εξαιτίας των περιορισμών στην αλυσίδα εφοδιασμού, η οποία έπληξε σκληρά την παραγωγή αυτοκινήτων, αλλά και τη δαπάνη κεφαλαίων», δήλωσε ο Τακέσι Μινάμι, επικεφαλής οικονομολόγος στο ινστιτούτο ερευνών Norinchukin Research Institute.
«Αναμένουμε ότι η οικονομία θα ανακάμψει αυτό το τρίμηνο, αλλά ο ρυθμός της ανάκαμψης θα είναι αργός, καθώς η κατανάλωση δεν κατέγραψε ένα καλό ξεκίνημα ακόμη και μετά την χαλάρωση των περιορισμών για την COVID-19 στα τέλη Σεπτεμβρίου», παρατήρησε ο ίδιος.
Η οικονομία της Ιαπωνίας συρρικνώθηκε σε ετήσιο επίπεδο κατά 3% το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, μετά από μία αναθεωρημένη αύξηση κατά 1,5% στο πρώτο τρίμηνο, όπως έδειξαν σήμερα προκαταρκτικά στοιχεία για την πορεία του ΑΕΠ.
Τα στοιχεία αυτά παρουσιάζουν μεγαλύτερη επιδείνωση από τη μέση εκτίμηση της αγοράς, που ανέμενε συρρίκνωση κατά 0,8%.
Το αδύναμο ΑΕΠ της Ιαπωνίας έρχεται σε αντίθεση με την πιο θετική πορεία του ΑΕΠ σε άλλες ανεπτυγμένες οικονομίες, όπως οι ΗΠΑ, όπου το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 2% στο τρίτο τρίμηνο μετά την εκδήλωση δυναμικής και συσσωρευμένης ζήτησης προϊόντων.
Στην Κίνα η βιομηχανική παραγωγή και οι πωλήσεις λιανικής αυξήθηκαν αναπάντεχα τον Οκτώβριο, όπως έδειξαν τα στοιχεία που έγιναν γνωστά σήμερα, παρά τις ελλείψεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, αλλά και την επιβολή νέων περιορισμών κατά της εξάπλωσης της COVID-19.
Σε επίπεδο τριμήνων το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 0,8% σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις της αγοράς για μία μείωση κατά 0,2%.
Μερικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι η σημαντική εξάρτηση της Ιαπωνίας από την αυτοκινητοβιομηχανία σήμαινε ότι η οικονομία της ήταν περισσότερο ευάλωτη σε προβλήματα διατάραξης της ομαλής διεξαγωγής του εμπορίου, σε σύγκριση με άλλες χώρες.
Ο Σινιτσίρο Κoμπαγιάσι, υπεύθυνος οικονομολόγος στην Mitsubishi UFJ Research and Consulting, δήλωσε ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό του βιομηχανικού τομέα της Ιαπωνίας, με τους υποκατασκευαστές του αναφερόμενου τομέα να επηρεάζονται άμεσα σε ευρεία κλίμακα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Frank Robichon/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ