
Οι ιαπωνικές εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), MOL Drybulk, Ltd. και Japan Engine Corporation (J-ENG) ανακοίνωσαν την υπογραφή μιας συμφωνίας συνεργασίας για τη δοκιμή ενός κινητήρα κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου σε ένα υπάρχον φορτηγό πλοίο που θα διαχειρίζονται οι MOL και MOL Drybulk. O κινητήρας, τον οποίο θα αναπτύξει η J-ENG, θα αποτελεί τον πρώτο στον κόσμο δίχρονο κινητήρα χαμηλών στροφών που χρησιμοποιεί ως καύσιμο υδρογόνο και προορίζεται για πλοία.
Καθώς επιταχύνονται οι παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η ναυτιλιακή βιομηχανία στηρίζει και εκείνη τη μετάβαση προς νέα, φιλικά προς το περιβάλλον, καύσιμα. Στο μέλλον, οι αλυσίδες εφοδιασμού υδρογόνου αναμένεται να επεκταθούν παγκοσμίως ως αποτέλεσμα της ευρύτερης υιοθέτησης και χρήσης του υδρογόνου ως καυσίμου σε διάφορους τομείς, όπως στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και στις μετακινήσεις. Ακόμα και στον κλάδο της ποντοπόρου ναυτιλίας, το υδρογόνο ως καύσιμο συγκεντρώνει όλο και περισσότερη προσοχή ως ένα πολλά υποσχόμενο καύσιμο επόμενης γενιάς.
Η J-ENG πρόκειται να αναπτύξει τον εν λόγω καινοτόμο κινητήρα πρόωσης που θα καταναλώνει καύσιμο υδρογόνο, τον πρώτο της κατηγορίας του που θα προορίζεται για ποντοπόρα πλοία αλλά και για πλοία ακτοπλοΐας, σε συνεργασία με τις Kawasaki Heavy Industries, Ltd. και Yanmar Power Technology Co., Ltd.
O όμιλος MOL στοχεύει στην άμεση ένταξη πλοίων μηδενικών καθαρών εκπομπών στον στόλο του, προκειμένου να πετύχει τον στόχο των μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, όπως αυτός ορίζεται στο «Περιβαλλοντικό Όραμα 2.1» του ομίλου.
Φωτό: Mitsui O.S.K. Lines
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ