
Οι ιαπωνικές εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), MOL Drybulk, Ltd. και Japan Engine Corporation (J-ENG) ανακοίνωσαν την υπογραφή μιας συμφωνίας συνεργασίας για τη δοκιμή ενός κινητήρα κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου σε ένα υπάρχον φορτηγό πλοίο που θα διαχειρίζονται οι MOL και MOL Drybulk. O κινητήρας, τον οποίο θα αναπτύξει η J-ENG, θα αποτελεί τον πρώτο στον κόσμο δίχρονο κινητήρα χαμηλών στροφών που χρησιμοποιεί ως καύσιμο υδρογόνο και προορίζεται για πλοία.
Καθώς επιταχύνονται οι παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η ναυτιλιακή βιομηχανία στηρίζει και εκείνη τη μετάβαση προς νέα, φιλικά προς το περιβάλλον, καύσιμα. Στο μέλλον, οι αλυσίδες εφοδιασμού υδρογόνου αναμένεται να επεκταθούν παγκοσμίως ως αποτέλεσμα της ευρύτερης υιοθέτησης και χρήσης του υδρογόνου ως καυσίμου σε διάφορους τομείς, όπως στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και στις μετακινήσεις. Ακόμα και στον κλάδο της ποντοπόρου ναυτιλίας, το υδρογόνο ως καύσιμο συγκεντρώνει όλο και περισσότερη προσοχή ως ένα πολλά υποσχόμενο καύσιμο επόμενης γενιάς.
Η J-ENG πρόκειται να αναπτύξει τον εν λόγω καινοτόμο κινητήρα πρόωσης που θα καταναλώνει καύσιμο υδρογόνο, τον πρώτο της κατηγορίας του που θα προορίζεται για ποντοπόρα πλοία αλλά και για πλοία ακτοπλοΐας, σε συνεργασία με τις Kawasaki Heavy Industries, Ltd. και Yanmar Power Technology Co., Ltd.
O όμιλος MOL στοχεύει στην άμεση ένταξη πλοίων μηδενικών καθαρών εκπομπών στον στόλο του, προκειμένου να πετύχει τον στόχο των μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, όπως αυτός ορίζεται στο «Περιβαλλοντικό Όραμα 2.1» του ομίλου.
Φωτό: Mitsui O.S.K. Lines
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ