
Η Κίνα αύξησε κατά ένα εκατομμύριο τόνους και πλέον την ημερήσια παραγωγή άνθρακα, με φόντο τα προβλήματα στην ηλεκτροδότηση, την ώρα που οι ηγέτες του κόσμου διαπραγματεύονται σκληρά στην COP26 για να καταλήξουν σε συμφωνία ώστε να σωθεί ο πλανήτης από την «καταστροφική» υπερθέρμανση.
Με την παγκόσμια οικονομία να ανακάμπτει, η Κίνα υφίσταται πλήγμα από την απογείωση του κόστους των πρώτων υλών, ιδίως του άνθρακα, που συνεισφέρει το 60% στο ενεργειακό μείγμα της χώρας.
Η κατάσταση αυτή ανάγκασε πολλούς ηλεκτροπαραγωγικούς σταθμούς να λειτουργούν στο ρελαντί, παρά τη μεγάλη ζήτηση, αναγκάζοντας να προχωρήσουν σε ελεγχόμενες διακοπές της ηλεκτροδότησης και ανεβάζοντας αλματωδώς το κόστος παραγωγής για τις επιχειρήσεις.
Για να ανακουφίσουν την πίεση, οι αρχές ενέκριναν την τελευταία εβδομάδα να ανοίξουν ξανά ορυχεία άνθρακα. Η κίνηση αυτή καταγράφεται με φόντο την υπόσχεση του κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα αρχίσουν να μειώνονται από τη χώρα του πριν από το 2030.
Από τα μέσα Οκτωβρίου, η ημερήσια παραγωγή άνθρακα ξεπέρασε τους 11,5 εκατ. τόνους, ανέφερε την Κυριακή η ισχυρή υπηρεσία κεντρικού σχεδιασμού, η NDRC. Πρόκειται για αύξησή της κατά 1,1 εκατ. τόνους από τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Τον περασμένο μήνα, η NDRC δεν απέκλεισε το να παρέμβει για να μειωθεί η τιμή του άνθρακα.
Η υπηρεσία «θα καταφύγει σε όλα τα απαραίτητα μέσα (…) να επανέλθουν οι τιμές του άνθρακα σε λογικό φάσμα», ανέφερε, χωρίς να διευκρινίσει πάντως ποια μέτρα εξέταζε.
Την ίδια ώρα, στην COP26 διεξάγονται συνομιλίες με σκοπό να συμφωνηθούν πιο φιλόδοξοι στόχοι ως προς τη μείωση των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη.
Ο κινέζος πρόεδρος είναι ανάμεσα στους μεγάλους απόντες του διεθνούς ραντεβού αυτού, στο οποίο περιορίστηκε να στείλει απλά μια γραπτή τοποθέτηση.
Είναι η χώρα του τόσο αυτή που εξορύσσει τη μεγαλύτερη ποσότητα άνθρακα στον κόσμο, όσο και αυτή που κάνει τις μεγαλύτερες εκπομπές διοξειδίου άνθρακα στον πλάνήτη. Ωστόσο, η Κίνα είναι επίσης η χώρα που κάνει τις πιο μεγάλες επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια τα τελευταία χρόνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ