
Η Αμερικανική Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή (FMC), σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε, καλεί επισήμως τους μεγαλύτερους θαλάσσιους μεταφορείς στην αγορά των τακτικών γραμμών να υιοθετήσουν μια σειρά καλών πρακτικών, που σχετίζονται με την επιβολή επιβαρύνσεων καθυστέρησης (detention charges) και επισταλιών (demurrages). Στόχος είναι να υπάρχει σαφήνεια και βεβαιότητα αναφορικά με τον τρόπο και τον χρόνο (συνθήκες) επιβολής αυτών των τελών, αλλά και με τον τρόπο προσβολής των αμφισβητούμενων χρεώσεων.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της αμερικανικής ρυθμιστικής αρχής, κ. Lucille Marvin, έκανε έκκληση για υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών σε ολόκληρο τον κλάδο, μέσω επιστολής που απέστειλε σε 25 εταιρείες στην αγορά των τακτικών γραμμών καθώς και στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας (World Maritime Council), την εμπορική ένωση που εκπροσωπεί τις ναυτιλιακές εταιρείες στην εν λόγω αγορά.
Η κ. Marvin ηγείται του ελεγκτικού προγράμματος των θαλάσσιων μεταφορέων (VOCC Audit Program) και της ομάδας που έχει συσταθεί από τον Ιούλιο υπό την καθοδήγηση του προέδρου της Επιτροπής, κ. Daniel B. Maffei. Ειδικότερα, η ομάδα που ελέγχει τους θαλάσσιους μεταφορείς κάλεσε τις εννέα μεγαλύτερες εταιρείες τακτικών γραμμών (βάσει του μεριδίου αγοράς που κατέχουν) που προσεγγίζουν λιμένες των ΗΠΑ, να διερευνήσουν το κατά πόσο συμμορφώνονται με τον κανόνα της FMC αναφορικά με την επιβολή επιβαρύνσεων καθυστέρησης και επισταλιών, που θεσπίστηκε πέρυσι.
Μάλιστα, στο πλαίσιο των εργασιών της, η ελεγκτική ομάδα προέκρινε επίσης ενδεδειγμένες συμπεριφορές που ακολουθήθηκαν από μεμονωμένους θαλάσσιους μεταφορείς, οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν πρότυπο για όλους τους παίκτες της αγοράς.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, τον Μάιο του 2020, η Επιτροπή δημοσίευσε τελεσίδικη ερμηνευτική απόφαση για τον εύλογο χαρακτήρα των πρακτικών επιβολής επιβαρύνσεων καθυστέρησης και επισταλιών τόσο από τους θαλάσσιους μεταφορείς όσο και από τους διαχειριστές τερματικών. Βάσει της απόφασης, η βασική αρχή του κανόνα είναι ότι η ύπαρξη των τελών καθυστέρησης και των επισταλιών παροτρύνει τη γρηγορότερη κίνηση των φορτίων αλλά και την επιστροφή του εξοπλισμού.
Φωτό: Ishant Mishra/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ