
Οι σημαντικές διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες πονοκεφαλιάζουν τις εταιρείες λιανικής πώλησης για τις παραδόσεις των προϊόντων τους ενόψει Χριστουγέννων. Η λιμενική συμφόρηση επεκτείνεται στις ΗΠΑ και πλέον σε τμήματα του Ηνωμένου Βασιλείου, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η διακίνηση εμπορευμάτων. Σύμφωνα με τελευταία ανάλυση της Charlotte Cook, Head Trade Analyst της VesselsValue, η κατάσταση σε σημαντικά κινεζικά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων είναι κάπως καλύτερη, καθώς ο αριθμός των πλοίων που αναμένουν να ξεφορτώσουν έχει μειωθεί στο μισό από τα μέσα Αυγούστου.
Από τις αρχές του έτους, οι θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες, ιδίως των containerships, βρίσκονται υπό πίεση, καθώς η αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης και άρα της ζήτησης, οι κακές καιρικές συνθήκες στην Κίνα και τα περιοριστικά μέτρα σε τερματικούς σταθμούς λόγω της πανδημίας συμβάλλουν στην αύξηση της λιμενικής συμφόρησης. Κατά την κ. Cook, τα λιμάνια εισαγωγών της Καλιφόρνια και ιδιαίτερα του Λονγκ Μπιτς και του Λος Άντζελες έχουν επηρεαστεί περισσότερο από όλα. Μάλιστα, η κατάσταση δεν φαίνεται να εξομαλύνεται καθώς οδεύουμε προς τα Χριστούγεννα, ενώ οι ανισορροπίες αυτές «εξαπλώνονται» και στα χερσαία logistics. Σε Λονγκ Μπιτς και Λος Άντζελες, 65 είναι τα containerships που αναμένουν να ξεφορτώσουν, ενώ παγκοσμίως ο αριθμός αυτός αγγίζει τα 334 (2,234 εκατ. TEUs), σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue.
Πιο πρόσφατο «θύμα» αποτελεί το λιμάνι του Felixstowe, το οποίο αντιπροσωπεύει το 40% των εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η έλλειψη οδηγών φορτηγών ουσιαστικά μεταφράζεται σε συσσώρευση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η ξεφόρτωση containers και η επαναφόρτωση άδειων containers με προορισμό τα ασιατικά λιμάνια. Άλλωστε, από την πλειονότητα των βρετανικών λιμανιών διακινούνται βιομηχανικά προϊόντα τα οποία έχουν εξαχθεί από την Ασία. Από τις αρχές του μήνα, 31 containerships μεταφορικής ικανότητας 281.408 TEUs έχουν ξεφορτώσει στο λιμάνι του Felixstowe, αριθμός μειωμένος κατά 45% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020 και μειωμένος κατά 51% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Οι συνθήκες αυτές ανησυχούν τους λιανοπωλητές ενόψει Χριστουγέννων όσο δεν διασφαλίζεται η ομαλή ροή εμπορευματοκιβωτίων από το Felixstowe και τα φορτηγά δεν διανέμουν τα εμπορεύματα στη βρετανική και όχι μόνο ενδοχώρα. Στο πλαίσιο αυτό, εταιρείες των τακτικών γραμμών επαναδρομολογούν τα πλοία τους σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια, προκειμένου να αποφύγουν το bottleneck του Felixstowe. Ενδεικτικά, το «Marchen Maersk» από το Tanger Med με προορισμό το Felixstowe τελικά έφτασε στο Wilhelmshaven της Γερμανίας για ταχύτερη ξεφόρτωση.
Κατά την κ. Cook και ενώ πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, άλλα μέσα μεταφορών, όπως τα τρένα ή τα αεροπλάνα, ίσως «επιστρατευθούν» προκειμένου οι εταιρείες λιανικής να παραδώσουν έγκαιρα τα προϊόντα τους στο καταναλωτικό κοινό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ