
Η ιδιαίτερα καλή ναυλαγορά, την οποία απολαμβάνει η αγορά των τακτικών γραμμών, οφείλεται σε διάφορες αιτίες. Όμως, στο επίκεντρο των περισσοτέρων εξ αυτών βρίσκεται η πανδημία Covid-19 και τα εμπόδια που θέτει στην ομαλή λειτουργία των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων.
Ειδικότερα, οι υγειονομικοί περιορισμοί που τέθηκαν για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της πανδημίας, όπως τα lockdowns και ποικίλα εργασιακά μέτρα, μεταξύ άλλων ενέτειναν τη συμφόρηση σε διεθνείς λιμένες, οι οποίοι ήδη ταλανίζονταν από τις επιπτώσεις της αυξημένης ζήτησης.
Παράλληλα, η αγορά των τακτικών γραμμών, παρά τους υψηλούς ναύλους, είχε να αντιμετωπίσει έναν παραπάνω πονοκέφαλο, καθώς η πανδημία χτύπησε διπλά τα containers. Συγκεκριμένα, στα αρχικά στάδια εξάπλωσης της Covid-19, οι τακτικές γραμμές «έζησαν» μια απότομη πτώση στη μεταφορική ζήτηση κατά το α΄ εξάμηνο του 2020, η οποία ακολουθήθηκε από μια εξίσου απότομη και ραγδαία αύξηση (που συνεχίζεται έως και σήμερα), που οδήγησε σε σημαντικές ελλείψεις χωρητικότητας και εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικά για την περίπτωση των εμπορευματοκιβωτίων, η συμφόρηση στους λιμένες και οι διαταραχές των εφοδιαστικών αλυσίδων έχουν αυξήσει σημαντικά τον χρόνο κυκλοφορίας και επαναξιοποίησής τους. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (φορτωμένα ή/και κενά) βρίσκονται ακόμη διασκορπισμένα ανά τον κόσμο, παρά την υψηλή ζήτηση για την άμεση επαναξιοποίησή τους.
Με φόντο τα παραπάνω, η Maersk καταβάλλει προσπάθεια να δώσει περαιτέρω πνοή στις προσπάθειες εξομάλυνσης της ανισορροπίας μεταξύ προσφοράς (χωρητικότητας και εξοπλισμού) και ζήτησης (για εμπορευματικές μεταφορές) που υφίσταται η αγορά των τακτικών γραμμών. Σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου, το containership «Madison» αναχώρησε από τον τερματικό σταθμό της APM Terminals στην Ταγγέρη (Μαρόκο) με προορισμό την Ασία, φορτωμένο με 17.906 TEUs, πολλά εκ των οποίων ήταν άδεια. Στόχος της εν λόγω κίνησης δεν είναι άλλος από το να υπάρξει μεγαλύτερη διαθεσιμότητα εμπορευματοκιβωτίων ενόψει των εορτών στη Δύση, οπότε και η ζήτηση για μεταφορές τελικών προϊόντων και ως εκ τούτου για εμπορευματοκιβώτια θα εκτοξευτεί έτι περαιτέρω.
Τέλος, σημειώνεται πως η φόρτωση των 17.906 containers αποτελεί ρεκόρ πληρότητας για containerships κλάσης 3Ε, των οποίων η χωρητικότητα ξεπερνά τα 18.000 TEUs.
Φωτό: Maersk/ Linkedin
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ