
H ναυτιλιακή εταιρεία Euronav ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δοκιμή ενός βιοκαυσίμου B30 στο Suezmax δεξαμενόπλοιο «Statia». Συγκεκριμένα, η εταιρεία προμήθευσε το χωρητικότητας 150.205 dwt δεξαμενόπλοιο με 1.502 MT από ένα μείγμα biodiesel B30, το οποίο παρήχθη από την BP και αποτελείται κατά 30% από βιοκαύσιμο ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα και κατά 70% από συμβατικό VLSFO.
Ο ανεφοδιασμός του πλοίου έγινε στο λιμάνι του Ρότερνταμ, όπου, στο πλαίσιο του Incentive Scheme for Climate-Friendly Shipping, παρέχονται από την κυβέρνηση κίνητρα για την οικονομικά αποδοτική ανάμειξη βιοκαυσίμων, με στόχο την ανάπτυξη νέων ναυτιλιακών καυσίμων.
Το δεξαμενόπλοιο «Statia» κατανάλωσε δοκιμαστικά τον Σεπτέμβριο περίπου 360 MT από το μείγμα βιοκαυσίμου B30 για μια περίοδο δύο εβδομάδων, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του προς την Ανγκόλα. Η δοκιμή του μείγματος ήταν επιτυχής και δεν παρουσιάστηκαν σημαντικές διαφορές στις λειτουργίες του πλοίου ή τυχόν δυσλειτουργίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην εμφάνιση κάποιας βλάβης. Ως εκ τούτου, το πλοίο χρησιμοποιεί την υπόλοιπη ποσότητα του μείγματος βιοκαυσίμου B30 ως μοναδικό καύσιμο τόσο για την κύρια μηχανή του όσο και για τις ηλεκτρομηχανές του στο τωρινό του ταξίδι από τη Χιλή προς τη Βραζιλία.
Η δοκιμή του εν λόγω βιοκαυσίμου αποτελεί μία ακόμα ενέργεια της Euronav που στοχεύει στην υποστήριξη των προσπαθειών απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου. Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία συμφώνησε να συμμετάσχει σε ένα κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης (JDP) μαζί με τη Hyundai Heavy Industries (HHI) και τους νηογνώμονες Lloyd’s Register και DNV, το οποίο αφορά την ανάπτυξη δεξαμενόπλοιων κατανάλωσης αμμωνίας.
Φωτό: Euronav
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ