
H ναυτιλιακή εταιρεία Euronav ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δοκιμή ενός βιοκαυσίμου B30 στο Suezmax δεξαμενόπλοιο «Statia». Συγκεκριμένα, η εταιρεία προμήθευσε το χωρητικότητας 150.205 dwt δεξαμενόπλοιο με 1.502 MT από ένα μείγμα biodiesel B30, το οποίο παρήχθη από την BP και αποτελείται κατά 30% από βιοκαύσιμο ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα και κατά 70% από συμβατικό VLSFO.
Ο ανεφοδιασμός του πλοίου έγινε στο λιμάνι του Ρότερνταμ, όπου, στο πλαίσιο του Incentive Scheme for Climate-Friendly Shipping, παρέχονται από την κυβέρνηση κίνητρα για την οικονομικά αποδοτική ανάμειξη βιοκαυσίμων, με στόχο την ανάπτυξη νέων ναυτιλιακών καυσίμων.
Το δεξαμενόπλοιο «Statia» κατανάλωσε δοκιμαστικά τον Σεπτέμβριο περίπου 360 MT από το μείγμα βιοκαυσίμου B30 για μια περίοδο δύο εβδομάδων, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του προς την Ανγκόλα. Η δοκιμή του μείγματος ήταν επιτυχής και δεν παρουσιάστηκαν σημαντικές διαφορές στις λειτουργίες του πλοίου ή τυχόν δυσλειτουργίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην εμφάνιση κάποιας βλάβης. Ως εκ τούτου, το πλοίο χρησιμοποιεί την υπόλοιπη ποσότητα του μείγματος βιοκαυσίμου B30 ως μοναδικό καύσιμο τόσο για την κύρια μηχανή του όσο και για τις ηλεκτρομηχανές του στο τωρινό του ταξίδι από τη Χιλή προς τη Βραζιλία.
Η δοκιμή του εν λόγω βιοκαυσίμου αποτελεί μία ακόμα ενέργεια της Euronav που στοχεύει στην υποστήριξη των προσπαθειών απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου. Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία συμφώνησε να συμμετάσχει σε ένα κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης (JDP) μαζί με τη Hyundai Heavy Industries (HHI) και τους νηογνώμονες Lloyd’s Register και DNV, το οποίο αφορά την ανάπτυξη δεξαμενόπλοιων κατανάλωσης αμμωνίας.
Φωτό: Euronav
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ