
Σε αυξημένα επίπεδα κινήθηκαν οι διαλύσεις πλοίων τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους, βάσει δεδομένων της VesselsValue. Συγκεκριμένα, 304 πλοία (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) πωλήθηκαν σε γιάρδες διάλυσης, σημειώνοντας αύξηση 30% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και είχαν διαμορφωθεί στα 234. Είναι το δεύτερο συνεχόμενο έτος όπου καταγράφεται αύξηση των διαλύσεων σε επίπεδο εννιαμήνου, καθώς το 2019 οι διαλύσεις είχαν ανέλθει σε 190.
Σημειώνεται πως η εικόνα αυξημένων διαλύσεων οφείλεται πρωτίστως στα δεξαμενόπλοια, καθώς 213 tankers «αποχαιρέτισαν» τους ιδιοκτήτες τους την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 (70,1% των συνολικών διαλύσεων), αριθμός αυξημένος κατά 310% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Η «έξαρση» των διαλύσεων δεξαμενόπλοιων αντανακλά την αποδυναμωμένη ναυλαγορά τους, με τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς να επιτάσσουν μείωση της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του στόλου.
Επιπλέον, αυξημένες εμφανίστηκαν και οι διαλύσεις gas carriers, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 24 πλοία, σε σύγκριση με τα μόλις έξι που είχαν πωληθεί προς διάλυση την αντίστοιχη περίοδο το 2020.
Αντιθέτως, μείωση σημειώθηκε στις διαλύσεις bulkers και containerships την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, συγκεκριμένα κατά 44% και 86% αντίστοιχα. Πενήντα έξι bulkers και 11 containerships εξήλθαν του παγκόσμιου στόλου την υπό εξέταση περίοδο.
Σε ό,τι αφορά την αξία των διαλύσεων την υπό εξέταση περίοδο, αυτή ανήλθε σε $1,55 δισ., σημειώνοντας άνοδο 64% σε σύγκριση με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου το 2020, βάσει της VesselsValue. Η μέση αξία των προς διάλυση πλοίων (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) διαμορφώθηκε στα $5,1 εκατ., αυξημένη κατά 26,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο ένα έτος πριν, αντανακλώντας τις αυξημένες τιμές χάλυβα που καταγράφονται μέσα στο 2021.
Φωτό:Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ