
Σε αυξημένα επίπεδα κινήθηκαν οι διαλύσεις πλοίων τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους, βάσει δεδομένων της VesselsValue. Συγκεκριμένα, 304 πλοία (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) πωλήθηκαν σε γιάρδες διάλυσης, σημειώνοντας αύξηση 30% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και είχαν διαμορφωθεί στα 234. Είναι το δεύτερο συνεχόμενο έτος όπου καταγράφεται αύξηση των διαλύσεων σε επίπεδο εννιαμήνου, καθώς το 2019 οι διαλύσεις είχαν ανέλθει σε 190.
Σημειώνεται πως η εικόνα αυξημένων διαλύσεων οφείλεται πρωτίστως στα δεξαμενόπλοια, καθώς 213 tankers «αποχαιρέτισαν» τους ιδιοκτήτες τους την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 (70,1% των συνολικών διαλύσεων), αριθμός αυξημένος κατά 310% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Η «έξαρση» των διαλύσεων δεξαμενόπλοιων αντανακλά την αποδυναμωμένη ναυλαγορά τους, με τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς να επιτάσσουν μείωση της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του στόλου.
Επιπλέον, αυξημένες εμφανίστηκαν και οι διαλύσεις gas carriers, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 24 πλοία, σε σύγκριση με τα μόλις έξι που είχαν πωληθεί προς διάλυση την αντίστοιχη περίοδο το 2020.
Αντιθέτως, μείωση σημειώθηκε στις διαλύσεις bulkers και containerships την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, συγκεκριμένα κατά 44% και 86% αντίστοιχα. Πενήντα έξι bulkers και 11 containerships εξήλθαν του παγκόσμιου στόλου την υπό εξέταση περίοδο.
Σε ό,τι αφορά την αξία των διαλύσεων την υπό εξέταση περίοδο, αυτή ανήλθε σε $1,55 δισ., σημειώνοντας άνοδο 64% σε σύγκριση με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου το 2020, βάσει της VesselsValue. Η μέση αξία των προς διάλυση πλοίων (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) διαμορφώθηκε στα $5,1 εκατ., αυξημένη κατά 26,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο ένα έτος πριν, αντανακλώντας τις αυξημένες τιμές χάλυβα που καταγράφονται μέσα στο 2021.
Φωτό:Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαΐου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Καμπανάκι» σχετικά με τις τάσεις μετατόπισης των εμπορευματικών αερομεταφορών της Ευρώπης εκτός των γερμανικών αεροδρομίων συνιστά πρόσφατη έκθεση της Γερμανικής Ένωσης Αεροπορίας (BDL). Σύμφωνα…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι πρωτοβουλίες…
Υπό πίεση αναμένεται να βρεθούν προσεχώς οι γεωργοί της Αυστραλίας, καθώς τα αποθέματα σιταριού της χώρας οδεύουν φέτος σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση…
Η ευημερία των ναυτικών, οι κίνδυνοι για τη ναυτική ασφάλεια, οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων και οι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αναμένεται να ανέλθουν οι επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο στη Νορβηγία κατά το τρέχον έτος, ενώ αντίστοιχα μείωση προβλέπεται…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου του Κατάρ, που στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης του στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής…
Άνοδο καταγράφει η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα, δημιουργώντας αισιοδοξία για τις προοπτικές της κινεζικής οικονομίας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, παρά τους εμπορικούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ