
Σε αυξημένα επίπεδα κινήθηκαν οι διαλύσεις πλοίων τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους, βάσει δεδομένων της VesselsValue. Συγκεκριμένα, 304 πλοία (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) πωλήθηκαν σε γιάρδες διάλυσης, σημειώνοντας αύξηση 30% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και είχαν διαμορφωθεί στα 234. Είναι το δεύτερο συνεχόμενο έτος όπου καταγράφεται αύξηση των διαλύσεων σε επίπεδο εννιαμήνου, καθώς το 2019 οι διαλύσεις είχαν ανέλθει σε 190.
Σημειώνεται πως η εικόνα αυξημένων διαλύσεων οφείλεται πρωτίστως στα δεξαμενόπλοια, καθώς 213 tankers «αποχαιρέτισαν» τους ιδιοκτήτες τους την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 (70,1% των συνολικών διαλύσεων), αριθμός αυξημένος κατά 310% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Η «έξαρση» των διαλύσεων δεξαμενόπλοιων αντανακλά την αποδυναμωμένη ναυλαγορά τους, με τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς να επιτάσσουν μείωση της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του στόλου.
Επιπλέον, αυξημένες εμφανίστηκαν και οι διαλύσεις gas carriers, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 24 πλοία, σε σύγκριση με τα μόλις έξι που είχαν πωληθεί προς διάλυση την αντίστοιχη περίοδο το 2020.
Αντιθέτως, μείωση σημειώθηκε στις διαλύσεις bulkers και containerships την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, συγκεκριμένα κατά 44% και 86% αντίστοιχα. Πενήντα έξι bulkers και 11 containerships εξήλθαν του παγκόσμιου στόλου την υπό εξέταση περίοδο.
Σε ό,τι αφορά την αξία των διαλύσεων την υπό εξέταση περίοδο, αυτή ανήλθε σε $1,55 δισ., σημειώνοντας άνοδο 64% σε σύγκριση με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου το 2020, βάσει της VesselsValue. Η μέση αξία των προς διάλυση πλοίων (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) διαμορφώθηκε στα $5,1 εκατ., αυξημένη κατά 26,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο ένα έτος πριν, αντανακλώντας τις αυξημένες τιμές χάλυβα που καταγράφονται μέσα στο 2021.
Φωτό:Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ