
Οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες, σύμφωνα με το τελευταίο δημοσίευμα της Drewry, θα διαρκέσουν τελικά περισσότερο απ’ ό,τι αρχικώς είχε εκτιμηθεί, γεγονός το οποίο αναμένεται ότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση τόσο των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όσο και των προβλέψεων κερδοφορίας των εταιρειών τακτικών γραμμών.
Ειδικότερα, ενώ η ναυτιλία τακτικών γραμμών βρίσκεται σαφώς υπό έντονη πίεση, πολλά από τα εμπορεύματα έχουν φτάσει τελικώς στον προορισμό τους. Παρά τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τη συμφόρηση στα λιμάνια, η Drewry αναμένει ότι ο όγκος διαχείρισης φορτίων στα λιμάνια σε παγκόσμιο επίπεδο θα αυξηθεί κατά 8,2% κατά το τρέχον έτος ή κατά 7,2% σε σχέση με την προ-πανδημική χρονιά του 2019. Η εκτίμηση αυτή είναι κατά 1,9% χαμηλότερη σε σχέση με αυτήν που είχαν βγάλει προ τριμήνου οι ναυτιλιακοί σύμβουλοι της Drewry (10,1%), περίοδο κατά την οποία οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες επιδεινώθηκαν. Με βάση τα νέα δεδομένα, η Drewry δεν αναμένει ότι οι λιμενικές λειτουργίες διαχείρισης θα ομαλοποιηθούν πριν από το τέλος του 2022.
Για το 2022, βέβαια, η Drewry διατηρεί προσώρας την εκτίμηση για 5,2% αύξηση του παγκόσμιου όγκου διαχείρισης φορτίων στα λιμάνια, αν και οι αυξανόμενες πληθωριστικές πιέσεις ‒οι οποίες εν μέρει είναι αποτέλεσμα της αναποτελεσματικότητας των εφοδιαστικών αλυσίδων, που οδηγεί με τη σειρά της στην αύξηση του μεταφορικού κόστους‒ αποτελούν έναν υπαρκτό κίνδυνο.
Όσον αφορά την ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου, η Drewry προβλέπει ότι η προσφορά θα υπολείπεται της ζήτησης τόσο κατά το τρέχον έτος όσο και κατά το επόμενο, ωστόσο η κατάσταση αναμένεται να αντιστραφεί από το 2023 και έπειτα, όταν και θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις των πλοίων που παραγγέλθηκαν μαζικώς κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η αναμενόμενη ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης εντός του 2023 παρουσιάζει, μάλιστα, έναν κίνδυνο επιστροφής σε συνθήκες πλεονάζουσας χωρητικότητας στην αγορά των τακτικών γραμμών.
Σε αυτό το πλαίσιο, το βασικό ερώτημα που θέτει η Drewry είναι αν ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα ανησυχούσε τις εταιρείες τακτικών γραμμών. Όπως υποστηρίζει ωστόσο, λόγω της άνευ προηγουμένου κερδοφορίας κατά το διάστημα 2020-2022, η επιστροφή σε συνθήκες πλεονάζουσας χωρητικότητας κατά το 2023 ενδέχεται να είναι για τις εταιρείες τακτικών γραμμών μια ασήμαντη λεπτομέρεια τη δεδομένη στιγμή.
Φωτό: Bernd Dittrich/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ