
Οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες, σύμφωνα με το τελευταίο δημοσίευμα της Drewry, θα διαρκέσουν τελικά περισσότερο απ’ ό,τι αρχικώς είχε εκτιμηθεί, γεγονός το οποίο αναμένεται ότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση τόσο των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όσο και των προβλέψεων κερδοφορίας των εταιρειών τακτικών γραμμών.
Ειδικότερα, ενώ η ναυτιλία τακτικών γραμμών βρίσκεται σαφώς υπό έντονη πίεση, πολλά από τα εμπορεύματα έχουν φτάσει τελικώς στον προορισμό τους. Παρά τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τη συμφόρηση στα λιμάνια, η Drewry αναμένει ότι ο όγκος διαχείρισης φορτίων στα λιμάνια σε παγκόσμιο επίπεδο θα αυξηθεί κατά 8,2% κατά το τρέχον έτος ή κατά 7,2% σε σχέση με την προ-πανδημική χρονιά του 2019. Η εκτίμηση αυτή είναι κατά 1,9% χαμηλότερη σε σχέση με αυτήν που είχαν βγάλει προ τριμήνου οι ναυτιλιακοί σύμβουλοι της Drewry (10,1%), περίοδο κατά την οποία οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες επιδεινώθηκαν. Με βάση τα νέα δεδομένα, η Drewry δεν αναμένει ότι οι λιμενικές λειτουργίες διαχείρισης θα ομαλοποιηθούν πριν από το τέλος του 2022.
Για το 2022, βέβαια, η Drewry διατηρεί προσώρας την εκτίμηση για 5,2% αύξηση του παγκόσμιου όγκου διαχείρισης φορτίων στα λιμάνια, αν και οι αυξανόμενες πληθωριστικές πιέσεις ‒οι οποίες εν μέρει είναι αποτέλεσμα της αναποτελεσματικότητας των εφοδιαστικών αλυσίδων, που οδηγεί με τη σειρά της στην αύξηση του μεταφορικού κόστους‒ αποτελούν έναν υπαρκτό κίνδυνο.
Όσον αφορά την ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου, η Drewry προβλέπει ότι η προσφορά θα υπολείπεται της ζήτησης τόσο κατά το τρέχον έτος όσο και κατά το επόμενο, ωστόσο η κατάσταση αναμένεται να αντιστραφεί από το 2023 και έπειτα, όταν και θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις των πλοίων που παραγγέλθηκαν μαζικώς κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η αναμενόμενη ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης εντός του 2023 παρουσιάζει, μάλιστα, έναν κίνδυνο επιστροφής σε συνθήκες πλεονάζουσας χωρητικότητας στην αγορά των τακτικών γραμμών.
Σε αυτό το πλαίσιο, το βασικό ερώτημα που θέτει η Drewry είναι αν ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα ανησυχούσε τις εταιρείες τακτικών γραμμών. Όπως υποστηρίζει ωστόσο, λόγω της άνευ προηγουμένου κερδοφορίας κατά το διάστημα 2020-2022, η επιστροφή σε συνθήκες πλεονάζουσας χωρητικότητας κατά το 2023 ενδέχεται να είναι για τις εταιρείες τακτικών γραμμών μια ασήμαντη λεπτομέρεια τη δεδομένη στιγμή.
Φωτό: Bernd Dittrich/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ