Bulk carriers: Η καλή ναυλαγορά και η άνοδος των αγοραπωλησιών

Bulk carriers: Η καλή ναυλαγορά και η άνοδος των αγοραπωλησιών

507
Bulk carriers: Η καλή ναυλαγορά και η άνοδος των αγοραπωλησιών

Oι αγοραπωλησίες πλοίων, ιδίως bulkers, κινούνται με φρενήρεις ρυθμούς φέτος συγκριτικά με το 2019 και το 2020. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Signal Ocean, o αυξημένος αριθμός πλοίων που άλλαξε χέρια φέτος αντανακλά την ανοδική τάση που ακολουθούν οι ναύλοι των Capesizes, ενώ επενδυτικό ενδιαφέρον προσελκύουν και τα μικρότερα μεγέθη bulk carriers. Παρά το γεγονός ότι η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων κινείται σε ρηχά νερά, και εδώ η δραστηριότητα είναι σημαντική, όχι στα επίπεδα των bulkers, καθώς η ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας το α΄ εξάμηνο ώθησε προς επίπεδα ρεκόρ τα κέρδη των Capesizes. Tα τρέχοντα επίπεδα κερδών των Capesizes είναι τα υψηλότερα από τον Νοέμβριο του 2009, ωστόσο ανησυχίες για την πορεία της κινεζικής οικονομίας ενδέχεται να ανατρέψουν το σκηνικό, σύμφωνα με τη Signal Ocean. Οι ανησυχίες πηγάζουν κυρίως από το γεγονός ότι το Πεκίνο προωθεί πολιτικές μείωσης της παραγωγής χάλυβα και είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Αύγουστο η εγχώρια παραγωγή υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Μάρτιο του 2020.

Παρά τη σχετική αβεβαιότητα και τον ενδεχόμενο αρνητικό αντίκτυπο της κινεζικής μακροοικονομίας στα spot κέρδη, οι επενδύσεις κινούνται σε σταθερή ρότα, με τους πλοιοκτήτες να προσβλέπουν σε ανανέωση του στόλου τους. Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, ο αριθμός των αγοραπωλησιών bulkers συνέχισε να επιβεβαιώνει την προθυμία των πωλητών να «αποδεσμεύσουν» παλαιότερο τονάζ είτε για την ανανέωση του στόλου τους είτε για την έξοδό τους από τη συγκεκριμένη αγορά και την είσοδό τους σε κάποια άλλη niche αγορά. Την ίδια ώρα, οι αγοραστές φαίνονται πρόθυμοι να επενδύσουν σε σύγχρονα second-hand πλοία.

Οι ευοίωνες προοπτικές για τον κλάδο των dry έχουν πυροδοτήσει αύξηση των διαπραγματεύσεων μεταξύ πωλητών και αγοραστών, οδηγώντας προς τα επάνω τις αξίες των bulkers, σημειώνει ακόμη η Signal Ocean. Από την άλλη, στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα είναι πιο ήπια, δεδομένου ότι οι πωλητές επιχειρούν να τονώσουν τις αξίες των πλοίων τους και ενώ μακροπρόθεσμες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για επιστροφή της ζήτησης πετρελαίου σε υγιή επίπεδα, με συνέπεια οι ναύλοι και οι αξίες των συγκεκριμένων να εκτιμάται ότι θα αυξηθούν.

I. Benchmark Assessments

Στους παρακάτω πίνακες, η Signal Ocean εστιάζει στις αξίες δεξαμενόπλοιων και bulk carriers όλων των μεγεθών και ηλικίας 5-10 ετών, παρουσιάζοντας έτσι την τάση των αξιών.

Αξια bulk carriers και tankers ηλικίας πέντε και δέκα ετών ανά τύπο πλοίου τον Ιανουάριο του 2021, τον Αύγουστο του 2021 και κατά μέσο όρο την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2021
Αξία bulk carriers και tankers ηλικίας πέντε και δέκα ετών ανά τύπο πλοίου τον Ιανουάριο του 2021, τον Αύγουστο του 2021 και κατά μέσο όρο την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2021

Tα συγκεκριμένα benchmark assessments εκδίδονται εβδομαδιαίως από τη Signal Ocean Platform για όλα τα μεγέθη πλοίων και τις κύριες ηλικιακές ομάδες αυτών. Η καμπύλη των αξιών αντανακλά το pricing sentiment μεταξύ πωλητών και αγοραστών για κάποια πιθανή συναλλαγή αγοραπωλησίας second-hand πλοίου.

II. Εκτιμώμενες αξίες πλοίων ‒ Εστίαση στα bulkers

Mέσω της αλγοριθμικής προσέγγισης της Signal Ocean για τις αξίες, είναι δυνατή η αξιολόγηση του αντικτύπου των αυξημένων ναύλων των dry τους τελευταίους οκτώ μήνες στις αξίες των bulkers.

Από τα παρακάτω γραφήματα είναι ξεκάθαρη η ανάκαμψη των ναύλων μετά το β΄ εξάμηνο του 2020. Στο segment των Capesizes, οι ναύλοι για τα ταξίδια Βραζιλίας-Βόρειας Κίνας έχουν αυξηθεί σε επίπεδα ρεκόρ, με την κινεζική οικονομία να δείχνει τον δρόμο. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα Panamaxes, παρά τις προκλήσεις της απανθρακοποίησης που έχει να αντιμετωπίσει το θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα. Η απόδοση και των μικρότερων μεγεθών είναι καλή, με το θαλάσσιο εμπόριο σιτηρών να αποτελεί οδηγό για το ενδιαφέρον επενδυτών σε ό,τι αφορά αγορές πλοίων στη second-hand αγορά.

2

Με βάση τα παρακάτω γραφήματα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η αξία ενός μικρού σε ηλικία Capesize (0-5 ετών) αγγίζει τα $42 εκατ., ξεπερνώντας το φράγμα των $40 εκατ. μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου. Παράλληλα, η αξία ενός Panamax 0-5 ετών στα τέλη Αυγούστου ήταν κατά μόλις $2 εκατ. μεγαλύτερη από αυτήν αντίστοιχου Supramax ηλικίας 0-5 ετών.

3

Συμπερασματικά, οι προοπτικές της αγοράς των bulkers είναι θετικές όχι μόνο έως το τέλος του έτους, αλλά και για τα επόμενα τρίμηνα. Ερωτηματικό αποτελεί η πορεία της κινεζικής οικονομίας και κατά πόσο αυτή θα συνεχίσει να τονώνει τη ζήτηση για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου απορροφώντας ουσιαστικά πλεονάζον τονάζ. Οι παρούσες συνθήκες υποδηλώνουν ότι οι αγοραπωλησίες θα συνεχιστούν με αυξημένο ρυθμό, με αποτέλεσμα οι αξίες των bulkers να κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με αυτές των δεξαμενόπλοιων. Το νέο τονάζ βρίσκεται στο επίκεντρο, με τα μικρότερα μεγέθη πλοίων να εκτιμάται από τη Signal Ocean ότι θα παρουσιάσουν ισχυρότερο επενδυτικό ενδιαφέρον. Τέλος, το δ΄ τρίμηνο αναμένεται να καταγράψει υψηλότερες αξίες πλοίων σε σχέση με την τάση που καταγράφηκε το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Πηγή: Signal Ocean

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.