
Κατά το μεγαλύτερο μέρος του τελευταίου τριμήνου, σύμφωνα με την BIMCO, οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Βόρεια Ευρώπη στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ, στη spot αγορά, ήταν κατά 210% υψηλότεροι σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (1 Ιουλίου – 23 Σεπτεμβρίου).
Από την 1η Απριλίου και έπειτα, οι αλυσιδωτές επιδράσεις από τη διαταραχή στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες έγιναν εμφανείς και στους ναύλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού. Ειδικότερα, οι spot ναύλοι για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών (FEU) αυξήθηκαν κατά 52%, από τα $2.329 στα $3.544 κατά μέσο όρο. Μάλιστα, η μέση τιμή τους συνέχισε την αυξητική της πορεία, φτάνοντας τα $5.798 ανά FEU την 1η Ιουλίου, πριν σταθεροποιηθεί λίγο κάτω από το όριο των $6.000 στις 23 Σεπτεμβρίου ($5.893 ανά FEU).
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO κ. Peter Sand, πέραν των διαταραχών στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, η αύξηση της ζήτησης από τους Αμερικανούς καταναλωτές αποτέλεσε έναν επιπρόσθετο παράγοντα για την αύξηση των spot ναύλων στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού. Όπως αναφέρει, «οι εισαγωγές στη Βόρεια Αμερική από την Ευρώπη αυξήθηκαν λίγο πάνω από τα 500.000 TEUs σε σχέση με πέρυσι, με τις εταιρείες τακτικών γραμμών να ανταποκρίνονται στην αύξηση αυτή επεκτείνοντας σημαντικά τη διαθέσιμη χωρητικότητα στον εν λόγω εμπορικό δρόμο».
Ειδικότερα, κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2021, 3,292 εκατ. TEUs μεταφέρθηκαν από την Ευρώπη στη Βόρεια Αμερική. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 18,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συγκρίνοντας μάλιστα το 2021 με το προ-πανδημικό έτος 2019, η αύξηση φτάνει το 14,5%, καθώς η ζήτηση μειώθηκε μόνο κατά 7,5% από το 2019 έως το 2020. Αντίστοιχα, προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη μεταφορική ζήτηση από πλευράς των εταιρειών τακτικών γραμμών, η αύξηση στη διαθέσιμη χωρητικότητα στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού για τους 12 μήνες από την 1η Ιουλίου 2020 έως την 1η Ιουλίου 2021 έφτασε το 21,4%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ