
Κατά το μεγαλύτερο μέρος του τελευταίου τριμήνου, σύμφωνα με την BIMCO, οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Βόρεια Ευρώπη στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ, στη spot αγορά, ήταν κατά 210% υψηλότεροι σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (1 Ιουλίου – 23 Σεπτεμβρίου).
Από την 1η Απριλίου και έπειτα, οι αλυσιδωτές επιδράσεις από τη διαταραχή στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες έγιναν εμφανείς και στους ναύλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού. Ειδικότερα, οι spot ναύλοι για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών (FEU) αυξήθηκαν κατά 52%, από τα $2.329 στα $3.544 κατά μέσο όρο. Μάλιστα, η μέση τιμή τους συνέχισε την αυξητική της πορεία, φτάνοντας τα $5.798 ανά FEU την 1η Ιουλίου, πριν σταθεροποιηθεί λίγο κάτω από το όριο των $6.000 στις 23 Σεπτεμβρίου ($5.893 ανά FEU).
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO κ. Peter Sand, πέραν των διαταραχών στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, η αύξηση της ζήτησης από τους Αμερικανούς καταναλωτές αποτέλεσε έναν επιπρόσθετο παράγοντα για την αύξηση των spot ναύλων στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού. Όπως αναφέρει, «οι εισαγωγές στη Βόρεια Αμερική από την Ευρώπη αυξήθηκαν λίγο πάνω από τα 500.000 TEUs σε σχέση με πέρυσι, με τις εταιρείες τακτικών γραμμών να ανταποκρίνονται στην αύξηση αυτή επεκτείνοντας σημαντικά τη διαθέσιμη χωρητικότητα στον εν λόγω εμπορικό δρόμο».
Ειδικότερα, κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2021, 3,292 εκατ. TEUs μεταφέρθηκαν από την Ευρώπη στη Βόρεια Αμερική. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 18,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συγκρίνοντας μάλιστα το 2021 με το προ-πανδημικό έτος 2019, η αύξηση φτάνει το 14,5%, καθώς η ζήτηση μειώθηκε μόνο κατά 7,5% από το 2019 έως το 2020. Αντίστοιχα, προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη μεταφορική ζήτηση από πλευράς των εταιρειών τακτικών γραμμών, η αύξηση στη διαθέσιμη χωρητικότητα στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού για τους 12 μήνες από την 1η Ιουλίου 2020 έως την 1η Ιουλίου 2021 έφτασε το 21,4%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ