
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä και η εταιρεία διαχείρισης πορθμείων Wasaline υπέγραψαν πρόσφατα δεκαετή συμφωνία συντήρησης και βελτιστοποίησης των λειτουργιών του νέου πλοίου «Aurora Botnia» της εταιρείας.
Κατασκευασμένο στο ναυπηγείο RMC στη Φινλανδία, το «Aurora Botnia» αποτελεί το φιλικότερο προς το περιβάλλον πλοίο RoPax στον κόσμο. Το σύστημα πρόωσής του βασίζεται σε μια υβριδική λύση, η οποία περιλαμβάνει τον εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα διπλού καυσίμου Wärtsilä 31DF και μπαταρίες. Ο κινητήρας Wärtsilä 31DF θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο κυρίως LNG, όμως θα μπορεί να καταναλώνει και BioLNG, ένα πλήρως ανανεώσιμο καύσιμο, το οποίο μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και κατά 90% σε σύγκριση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα. Επιπλέον, παράγει μηδενικές εκπομπές βλαβερών σωματιδίων και σχεδόν μηδενικές εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και οξειδίων του θείου (SOx).
Η εν λόγω συμφωνία περιλαμβάνει τις τελευταίες ψηφιακές λύσεις της Wärtsilä, που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη για την παροχή αποτελεσματικής υποστήριξης στο πλαίσιο της προγνωστικής συντήρησης, καθώς και τη δυνατότητα εντοπισμού πιθανών βλαβών προτού αυτές συμβούν. Η υπηρεσία επιτρέπει επίσης την προσαρμογή των λειτουργιών του πλοίου, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί όσο το δυνατόν το ανθρακικό του αποτύπωμα αλλά και η διάρκεια των μη προγραμματισμένων διακοπών λειτουργίας.
Το πλοίο πρόκειται να λειτουργεί σαν ένα πλωτό εργαστήριο δοκιμών, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με το Smart Technology Hub της Wärtsilä στη Vaasa της Φινλανδίας, επιτρέποντας την παρακολούθηση των λειτουργιών του σε πραγματικό χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο θα μεγιστοποιηθεί η λειτουργική του αποτελεσματικότητα, ενώ θα συλλέγονται και πολύτιμα δεδομένα, τα οποία θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη μελλοντικών λύσεων, που θα εξασφαλίζουν υψηλότερα επίπεδα βιωσιμότητας.
Φωτό: www.wasaline.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…

Η MSC Cruises και η Chantiers de l’ Atlantique ανακοίνωσαν μια σημαντική ενίσχυση της μακροχρόνιας συνεργασίας τους, με παραγγελίες δύο επιπλέον πλοίων World Class,…

Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ