
To μεγάλο και συνεχιζόμενο πρόβλημα της αδυναμίας αλλαγών πληρωμάτων εδώ και αρκετούς μήνες, μετά την έλευση της πανδημίας, θίγει με ανάρτησή του στο LinkedIn o κ. Bjørn Højgaard, CEO της Anglo-Eastern Univan Group.
Αρχικά, ο κ. Højgaard σημειώνει ότι στο επίκεντρο της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας βρίσκεται η απανθρακοποίηση, ωστόσο είναι απορίας άξιο γιατί η βιομηχανία δεν δείχνει τον ίδιο «ζήλο» για την επίλυση της ανθρωπιστικής αυτής κρίσης.
«Ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφερόμαστε στους ναυτικούς το 2021 είναι επαίσχυντος. Από την αρχή της πανδημίας, τα τμήματα πληρωμάτων, έναντι δύσκολων συγκυριών, πασχίζουν να διευκολύνουν τις αλλαγές πληρωμάτων. Οι ναυτικοί στα σπίτια τους συχνά δεν μπορούν να ναυτολογηθούν, καθώς ενδέχεται να ζουν σε χώρα με υψηλό ιικό φορτίο. Και οι ναυτικοί στα πλοία αντιμετωπίζονται όλο και περισσότερο ως παρίες, παρά το γεγονός ότι έχουν διατηρήσει ομαλή την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, προς τεράστιο όφελος των ανθρώπων και των κρατών», σχολίασε χαρακτηριστικά ο CEO της Anglo-Eastern Univan Group.
Ο ίδιος συνεχίζει: «Σκεφτείτε το εξής: σήμερα συχνά ζητούμε από τους πλήρως εμβολιασμένους ναυτικούς να τεθούν σε καραντίνα 14-21 ημέρες πριν και μετά την πτήση τους προς το λιμάνι επιβίβασης και, μόλις ανέβουν στο πλοίο, καλούνται να απομονωθούν για άλλες 14 ημέρες, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος εξάπλωσης του ιού στο πλοίο. Όταν ξεκινήσουν την εργασία τους, δεν γνωρίζουν εάν θα ισχύσει η διάρκεια των συμβάσεων, εάν θα καταφέρουν να αποβιβαστούν κάποια στιγμή στη στεριά ή, στο ενδεχόμενο να τραυματιστούν, εάν θα τους επιτραπεί η ιατρική περίθαλψη στη στεριά. Πώς είναι δυνατόν;».
Στην ανάρτησή του ο κ. Højgaard διερωτάται εάν αυτές οι συμπεριφορές αρμόζουν στους εργαζομένους πρώτης γραμμής, τους ναυτικούς, δεδομένης της συμβολής τους στο διεθνές εμπόριο. Εξαίροντας το έργο τους, σημειώνει ότι χωρίς τους ναυτικούς η ναυτιλία θα παρέλυε και θα ήταν θέμα εβδομάδων η εξάντληση των αποθεμάτων τροφίμων, ενέργειας, φαρμάκων κ.ά., κάτι που λίγοι ίσως γνωρίζουν.
Αναφερόμενος στους πλοιοκτήτες και στους διαχειριστές πλοίων, σημειώνει ότι «κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να πραγματοποιούνται αλλαγές πληρωμάτων ενάντια σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον», συμπληρώνοντας: «Οι πραγματικοί ένοχοι είναι τα κράτη και τα λιμάνια, που ναι μεν θέλουν τα πλοία και τα φορτία τους, αλλά δεν επιτρέπουν τις αλλαγές πληρωμάτων».
Ακόμη, προσθέτει πως χωρίς την προθυμία όλων των εμπλεκόμενων μερών ‒πλοιοκτήτες, πληρώματα, λιμάνια, ναυλωτές, κράτη σημαίας κ.ά.‒ η συνοχή των εφοδιαστικών αλυσίδων βρίσκεται σε κίνδυνο.
«Οι ναυλωτές θέλουν να μεταφέρουν τα φορτία τους ακόμα και σε λιμάνια όπου δεν επιτρέπονται οι αλλαγές πληρωμάτων, ενώ πολλές φορές αρνούνται την ιατρική υποστήριξη σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Και οι ναυτικοί συνεχίζουν πιστά να κάνουν τη δουλειά τους, ακόμα και σε λιμάνια όπου αντιμετωπίζονται με έναν απολύτως απάνθρωπο τρόπο».
Με τόνο απαισιοδοξίας, ο κ. Højgaard απευθύνει στους ακολούθους του σειρά ερωτημάτων για το τι πραγματικά θα συμβεί από εδώ και στο εξής προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα και εκφράζει τη μεγάλη του ανησυχία για το γεγονός ότι, με την υπάρχουσα κατάσταση, όλο και λιγότεροι νέοι άνθρωποι θα επιλέξουν το ναυτικό επάγγελμα. Να σημειωθεί ότι η Anglo-American Univan Group μαζί με εννέα ακόμα διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων συλλέγουν μηνιαία στοιχεία για τις αλλαγές πληρωμάτων, από τα οποία εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα μέσω του Neptune Declaration Crew Change Indicator.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ