
Είναι ήδη γνωστό ότι οι έμποροι λιανικής, από το ξέσπασμα της πανδημίας και έπειτα, αντιμετωπίζουν πολλαπλά προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Ειδικά για την περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου, τα προβλήματα αυτά, σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, σχετίζονται αφενός με τις σημαντικές καθυστερήσεις στην αποστολή των εμπορευμάτων τους και αφετέρου με τις ελλείψεις που παρατηρούνται σε οδηγούς φορτηγών.
Σε αυτό το περίπλοκο περιβάλλον, η πρόεδρος της John Lewis, κ. Sharon White, δήλωσε πως η εταιρεία θα κάνει τα πάντα προκειμένου να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που εντοπίζονται και να εξασφαλίσει ότι τα εμπορεύματά της που πρόκειται να διατεθούν στην αγορά για τα Χριστούγεννα θα φτάσουν στην ώρα τους. Για τον λόγο αυτό, όπως και πολλοί άλλοι λιανοπωλητές έως τώρα, η John Lewis, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα του BBC, πρόκειται να ναυλώσει έναν στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ούτως ώστε να εξασφαλίσει την έγκαιρη μεταφορά των εμπορευμάτων της για τα Χριστούγεννα.
Τα Χριστούγεννα αποτελούν την περίοδο κατά την οποία οι περισσότεροι λιανοπωλητές, μεταξύ των οποίων και η John Lewis, καταγράφουν τα μεγαλύτερα κέρδη τους. Ωστόσο, οι επιπτώσεις της πανδημίας της Covid-19 έχουν δημιουργήσει χάος στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Οι ελλείψεις σε εμπορευματοκιβώτια συνεχίζονται, ενώ και οι δυσκολίες προκειμένου να εξασφαλιστεί η μεταφορά των εμπορευμάτων από την Κίνα παραμένουν. Συνέπεια αυτών είναι η ραγδαία αύξηση του κόστους μεταφοράς.
Ωστόσο, ακόμα και αν η θαλάσσια μεταφορά των εμπορευμάτων διεκπεραιωθεί βάσει προγράμματος, εν συνεχεία πρέπει επίσης να εξασφαλιστεί ότι υπάρχουν διαθέσιμοι χερσαίοι μεταφορείς (οδηγοί φορτηγών), προκειμένου να μεταφέρουν τα προϊόντα στα κέντρα διανομής και στα μαγαζιά. Σύμφωνα με το δημοσίευμα του ΒΒC, το οποίο επικαλείται μια έρευνα του Road Haulage Association, στο Ηνωμένο Βασίλειο υφίσταται πλέον σημαντική έλλειψη σε οδηγούς, η οποία ξεπερνά τις 100.000.
Σύμφωνα με την πρόεδρο της John Lewis, τα εμπορευματοκιβώτια με τα προϊόντα της εταιρείας βρίσκονται «κολλημένα» σε διάφορα μέρη του κόσμου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία κατέγραψε απώλειες προ φόρων ύψους £29 εκατ. έως και τις 31 Ιουλίου του 2021. Αντίστοιχα, για την ίδια περίοδο του 2020, οι απώλειες για την John Lewis ανήλθαν σε £635 εκατ. Οι πωλήσεις του ομίλου φέτος εμφανίζονται βελτιωμένες, καθώς αυξήθηκαν κατά 6%, υποβοηθούμενες από τη μεγάλη ζήτηση για είδη σπιτιού, ρούχα, βρεφικά είδη, αλλά και από τη σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού παντοπωλείου Waitrose που διατηρεί.
Για τον λόγο αυτό, λόγω της αυξημένης ζήτησης και ενόψει των εορτών, η εταιρεία δραστηριοποιείται ενεργά σε όλα τα κομμάτια της εφοδιαστικής αλυσίδας, προκειμένου να διασφαλίσει ότι φέτος τα Χριστούγεννα θα σωθούν. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία, πέραν των πλοίων που πρόκειται να ναυλώσει, σχεδιάζει να προσλάβει πάνω από 7.000 εποχιακούς εργαζομένους για τον φετινό χειμώνα καθώς και πάνω από 500 μόνιμους οδηγούς και υπαλλήλους αποθήκης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ