
Ο νηογνώμονας ABS πραγματοποίησε μια πρωτοποριακή μελέτη σύμφωνα με την οποία ένα νεότευκτο πλοίο μεταφοράς αερίου διπλού καυσίμου παράγει λιγότερες εκπομπές CO2 καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο υπάρχον πλοίο στο οποίο έχουν πραγματοποιηθεί μετασκευές προκειμένου να καταναλώνει δύο είδη καυσίμου. Για την πραγματοποίηση της μελέτης, ο ABS χρησιμοποίησε δεδομένα από τα πλοία της εταιρείας Avance Gas Holding Ltd. (AGH).
Συγκεκριμένα, ο νηογνώμονας συνέκρινε τις δυνητικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) ενός νεότευκτου VLGC διπλού καυσίμου με εκείνες δύο αντίστοιχων VLGCs της AGH στα οποία πραγματοποιήθηκαν μετασκευές προκειμένου να καταναλώνουν δύο είδη καυσίμου, σε κύκλους ζωής 20 και 25 χρόνων, συμπεριλαμβανομένου και του παροπλισμού των πλοίων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η πραγματοποίηση μετασκευής προκειμένου ένα πλοίο να καταναλώνει δύο είδη καυσίμου επιφέρει υψηλότερη ένταση εκπομπών μεταξύ 13,7 και 32,6% σε σχέση με τη ναυπήγηση ενός πλοίου διπλού καυσίμου.
Ο Γεώργιος Πλευράκης, Director of Global Sustainability στον ABS, ανέφερε σχετικά: «Οι μηχανισμοί για την επίτευξη της απανθρακοποίησης είναι ιδιαίτερα πολύπλοκοι και φέρουν αρκετές προκλήσεις ως προς την αξιολόγηση της μεθόδου διαμόρφωσης της καλύτερης στρατηγικής για τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια ζωής των πλοίων. Τέτοιες αποφάσεις έχουν σημασία τόσο για τις λειτουργικές επιδόσεις των ναυτιλιακών εταιρειών και για το περιβάλλον όσο και για τις σχετικές επενδύσεις που γίνονται με στόχο τη διαμόρφωση μιας οικονομίας χαμηλών ανθρακικών εκπομπών. Είμαστε υπερήφανοι που μπορούμε να βοηθήσουμε εταιρείες όπως η AGH στο να κατανοήσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, με μελέτες κατά παραγγελία, οι οποίες αναδεικνύουν την καλύτερη επενδυτική στρατηγική».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ