
Ο νηογνώμονας ABS πραγματοποίησε μια πρωτοποριακή μελέτη σύμφωνα με την οποία ένα νεότευκτο πλοίο μεταφοράς αερίου διπλού καυσίμου παράγει λιγότερες εκπομπές CO2 καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο υπάρχον πλοίο στο οποίο έχουν πραγματοποιηθεί μετασκευές προκειμένου να καταναλώνει δύο είδη καυσίμου. Για την πραγματοποίηση της μελέτης, ο ABS χρησιμοποίησε δεδομένα από τα πλοία της εταιρείας Avance Gas Holding Ltd. (AGH).
Συγκεκριμένα, ο νηογνώμονας συνέκρινε τις δυνητικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) ενός νεότευκτου VLGC διπλού καυσίμου με εκείνες δύο αντίστοιχων VLGCs της AGH στα οποία πραγματοποιήθηκαν μετασκευές προκειμένου να καταναλώνουν δύο είδη καυσίμου, σε κύκλους ζωής 20 και 25 χρόνων, συμπεριλαμβανομένου και του παροπλισμού των πλοίων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η πραγματοποίηση μετασκευής προκειμένου ένα πλοίο να καταναλώνει δύο είδη καυσίμου επιφέρει υψηλότερη ένταση εκπομπών μεταξύ 13,7 και 32,6% σε σχέση με τη ναυπήγηση ενός πλοίου διπλού καυσίμου.
Ο Γεώργιος Πλευράκης, Director of Global Sustainability στον ABS, ανέφερε σχετικά: «Οι μηχανισμοί για την επίτευξη της απανθρακοποίησης είναι ιδιαίτερα πολύπλοκοι και φέρουν αρκετές προκλήσεις ως προς την αξιολόγηση της μεθόδου διαμόρφωσης της καλύτερης στρατηγικής για τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια ζωής των πλοίων. Τέτοιες αποφάσεις έχουν σημασία τόσο για τις λειτουργικές επιδόσεις των ναυτιλιακών εταιρειών και για το περιβάλλον όσο και για τις σχετικές επενδύσεις που γίνονται με στόχο τη διαμόρφωση μιας οικονομίας χαμηλών ανθρακικών εκπομπών. Είμαστε υπερήφανοι που μπορούμε να βοηθήσουμε εταιρείες όπως η AGH στο να κατανοήσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, με μελέτες κατά παραγγελία, οι οποίες αναδεικνύουν την καλύτερη επενδυτική στρατηγική».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ