
Ο νηογνώμονας ABS πραγματοποίησε μια πρωτοποριακή μελέτη σύμφωνα με την οποία ένα νεότευκτο πλοίο μεταφοράς αερίου διπλού καυσίμου παράγει λιγότερες εκπομπές CO2 καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο υπάρχον πλοίο στο οποίο έχουν πραγματοποιηθεί μετασκευές προκειμένου να καταναλώνει δύο είδη καυσίμου. Για την πραγματοποίηση της μελέτης, ο ABS χρησιμοποίησε δεδομένα από τα πλοία της εταιρείας Avance Gas Holding Ltd. (AGH).
Συγκεκριμένα, ο νηογνώμονας συνέκρινε τις δυνητικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) ενός νεότευκτου VLGC διπλού καυσίμου με εκείνες δύο αντίστοιχων VLGCs της AGH στα οποία πραγματοποιήθηκαν μετασκευές προκειμένου να καταναλώνουν δύο είδη καυσίμου, σε κύκλους ζωής 20 και 25 χρόνων, συμπεριλαμβανομένου και του παροπλισμού των πλοίων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η πραγματοποίηση μετασκευής προκειμένου ένα πλοίο να καταναλώνει δύο είδη καυσίμου επιφέρει υψηλότερη ένταση εκπομπών μεταξύ 13,7 και 32,6% σε σχέση με τη ναυπήγηση ενός πλοίου διπλού καυσίμου.
Ο Γεώργιος Πλευράκης, Director of Global Sustainability στον ABS, ανέφερε σχετικά: «Οι μηχανισμοί για την επίτευξη της απανθρακοποίησης είναι ιδιαίτερα πολύπλοκοι και φέρουν αρκετές προκλήσεις ως προς την αξιολόγηση της μεθόδου διαμόρφωσης της καλύτερης στρατηγικής για τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια ζωής των πλοίων. Τέτοιες αποφάσεις έχουν σημασία τόσο για τις λειτουργικές επιδόσεις των ναυτιλιακών εταιρειών και για το περιβάλλον όσο και για τις σχετικές επενδύσεις που γίνονται με στόχο τη διαμόρφωση μιας οικονομίας χαμηλών ανθρακικών εκπομπών. Είμαστε υπερήφανοι που μπορούμε να βοηθήσουμε εταιρείες όπως η AGH στο να κατανοήσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, με μελέτες κατά παραγγελία, οι οποίες αναδεικνύουν την καλύτερη επενδυτική στρατηγική».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ