
Ο νηογνώμονας ABS πραγματοποίησε μια πρωτοποριακή μελέτη σύμφωνα με την οποία ένα νεότευκτο πλοίο μεταφοράς αερίου διπλού καυσίμου παράγει λιγότερες εκπομπές CO2 καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο υπάρχον πλοίο στο οποίο έχουν πραγματοποιηθεί μετασκευές προκειμένου να καταναλώνει δύο είδη καυσίμου. Για την πραγματοποίηση της μελέτης, ο ABS χρησιμοποίησε δεδομένα από τα πλοία της εταιρείας Avance Gas Holding Ltd. (AGH).
Συγκεκριμένα, ο νηογνώμονας συνέκρινε τις δυνητικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) ενός νεότευκτου VLGC διπλού καυσίμου με εκείνες δύο αντίστοιχων VLGCs της AGH στα οποία πραγματοποιήθηκαν μετασκευές προκειμένου να καταναλώνουν δύο είδη καυσίμου, σε κύκλους ζωής 20 και 25 χρόνων, συμπεριλαμβανομένου και του παροπλισμού των πλοίων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η πραγματοποίηση μετασκευής προκειμένου ένα πλοίο να καταναλώνει δύο είδη καυσίμου επιφέρει υψηλότερη ένταση εκπομπών μεταξύ 13,7 και 32,6% σε σχέση με τη ναυπήγηση ενός πλοίου διπλού καυσίμου.
Ο Γεώργιος Πλευράκης, Director of Global Sustainability στον ABS, ανέφερε σχετικά: «Οι μηχανισμοί για την επίτευξη της απανθρακοποίησης είναι ιδιαίτερα πολύπλοκοι και φέρουν αρκετές προκλήσεις ως προς την αξιολόγηση της μεθόδου διαμόρφωσης της καλύτερης στρατηγικής για τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια ζωής των πλοίων. Τέτοιες αποφάσεις έχουν σημασία τόσο για τις λειτουργικές επιδόσεις των ναυτιλιακών εταιρειών και για το περιβάλλον όσο και για τις σχετικές επενδύσεις που γίνονται με στόχο τη διαμόρφωση μιας οικονομίας χαμηλών ανθρακικών εκπομπών. Είμαστε υπερήφανοι που μπορούμε να βοηθήσουμε εταιρείες όπως η AGH στο να κατανοήσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, με μελέτες κατά παραγγελία, οι οποίες αναδεικνύουν την καλύτερη επενδυτική στρατηγική».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ