
H ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κινείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης να ευνοούν την ανοδική αυτή πορεία, ενώ κύκλοι της αγοράς φαίνονται αισιόδοξοι ότι και το 2022 οι ναύλοι των bulkers θα είναι αυξημένοι.
Σε αυτό το κλίμα ευφορίας, οι πλοιοκτήτες σπεύδουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που εμφανίζονται, αυξάνοντας τις επενδύσεις σε second-hand πλοία, και μόνο τον Αύγουστο σημειώθηκαν 48 αγοραπωλησίες bulkers. Από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Αυγούστου, οι αγοραπωλησίες bulk carriers κινήθηκαν στις 747 έναντι 302 το αντίστοιχο διάστημα του 2020, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue. Η καλή εικόνα της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις αξίες. H μέση αξία ενός Capesize ηλικίας περίπου δέκα ετών, συγκριτικά με όλο το 2020, έχει φέτος αυξηθεί κατά 43,3%, στα $28,4 εκατ.
Από την πλευρά της, η BIMCO, στην τελευταία της ανάλυση, τονίζει ότι στο ίδιο πλαίσιο οι διαλύσεις κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2020. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι στιγμής έχουν σταλεί προς ανακύκλωση 4,7 εκατ. dwt, ενώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της BIMCO, θα αγγίξουν τα 7 εκατ. dwt έως τα τέλη του έτους, αριθμός σχεδόν ο μισός σε σχέση με πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή καταδεικνύει ότι η καλή απόδοση της ναυλαγοράς έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στις διαλύσεις από ό,τι οι τιμές χάλυβα.
Την ίδια ώρα, στην ανάλυση της BIMCO αναφέρεται ότι μέχρι στιγμής το 2021 έχουν παραδοθεί τα τρία τέταρτα του τονάζ bulkers που αναμένεται για το έτος. Τα 26,7 εκατ. dwt που προστέθηκαν στον στόλο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχουν αυξήσει την παγκόσμια χωρητικότητα στα 934 εκατ. dwt. H BIMCO εκτιμά ότι ο στόλος φέτος θα αυξηθεί κατά 3%, αγγίζοντας τα 940 εκατ. dwt.
Το orderbook των bulk carriers πλέον αγγίζει τα 53,9 εκατ. dwt, σημαντικά μειωμένο από τα 71,6 εκατ. dwt του Αυγούστου του 2020 και τα 97,8 εκατ. dwt του Αυγούστου του 2019.
Φωτό: Kayla Warner/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ