
H ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κινείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης να ευνοούν την ανοδική αυτή πορεία, ενώ κύκλοι της αγοράς φαίνονται αισιόδοξοι ότι και το 2022 οι ναύλοι των bulkers θα είναι αυξημένοι.
Σε αυτό το κλίμα ευφορίας, οι πλοιοκτήτες σπεύδουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που εμφανίζονται, αυξάνοντας τις επενδύσεις σε second-hand πλοία, και μόνο τον Αύγουστο σημειώθηκαν 48 αγοραπωλησίες bulkers. Από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Αυγούστου, οι αγοραπωλησίες bulk carriers κινήθηκαν στις 747 έναντι 302 το αντίστοιχο διάστημα του 2020, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue. Η καλή εικόνα της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις αξίες. H μέση αξία ενός Capesize ηλικίας περίπου δέκα ετών, συγκριτικά με όλο το 2020, έχει φέτος αυξηθεί κατά 43,3%, στα $28,4 εκατ.
Από την πλευρά της, η BIMCO, στην τελευταία της ανάλυση, τονίζει ότι στο ίδιο πλαίσιο οι διαλύσεις κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2020. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι στιγμής έχουν σταλεί προς ανακύκλωση 4,7 εκατ. dwt, ενώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της BIMCO, θα αγγίξουν τα 7 εκατ. dwt έως τα τέλη του έτους, αριθμός σχεδόν ο μισός σε σχέση με πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή καταδεικνύει ότι η καλή απόδοση της ναυλαγοράς έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στις διαλύσεις από ό,τι οι τιμές χάλυβα.
Την ίδια ώρα, στην ανάλυση της BIMCO αναφέρεται ότι μέχρι στιγμής το 2021 έχουν παραδοθεί τα τρία τέταρτα του τονάζ bulkers που αναμένεται για το έτος. Τα 26,7 εκατ. dwt που προστέθηκαν στον στόλο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχουν αυξήσει την παγκόσμια χωρητικότητα στα 934 εκατ. dwt. H BIMCO εκτιμά ότι ο στόλος φέτος θα αυξηθεί κατά 3%, αγγίζοντας τα 940 εκατ. dwt.
Το orderbook των bulk carriers πλέον αγγίζει τα 53,9 εκατ. dwt, σημαντικά μειωμένο από τα 71,6 εκατ. dwt του Αυγούστου του 2020 και τα 97,8 εκατ. dwt του Αυγούστου του 2019.
Φωτό: Kayla Warner/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τριπλή ονοματοδοσία πλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Laskaridis Maritime στο κινεζικό ναυπηγείο Hengli Shipbuilding στο Dalian. Τα bulk carriers που εισέρχονται στον στόλο της Laskaridis…
Η FARAD S.A. υπέγραψε μια νέα συμφωνία με τον γαλλικό ναυπηγικό κολοσσό Naval Group Hellas, θυγατρική της Naval Group στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της…
Μία νέα αεροπορική σύνδεση μεταξύ του Los Angeles International Airport (LAX) και της Αθήνας (ATH), εγκαινίασε η Norse Atlantic διευρύνοντας το υπερατλαντικό δίκτυό της.…
Με βραδύ ρυθμό έχει εκκινήσει το 2025 για τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας, καθώς η ζήτηση από την Κίνα και την Ινδία ‒τους…
Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG συνεχίζουν να σκαρφαλώνουν σε νέα υψηλά. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αμερικανικές εξαγωγές…
Με την ενσωμάτωση συστοιχιών μπαταριών υψηλής ισχύος, το νέο φεριμπότ της Scandlines αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα πλοίου μηδενικών εκπομπών. Το πλοίο, σχεδιασμένο εξαρχής για…
Επιβραδύνθηκε σημαντικά ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού τον Απρίλιο εφέτος, καθώς αυξήθηκε 2%, από 2,4% τον Μάρτιο και έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε επίσης…
Στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων βρίσκεται για μία ακόμα φορά η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας, καθώς η κυβέρνηση της χώρας προανήγγειλε την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ