
Η ρωσική εταιρεία εξόρυξης μετάλλων Nornickel ανακοίνωσε την Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας κατασκευής παγοθραυστικού πλοίου, μηχανής διπλού καυσίμου, κατανάλωσης LNG, το οποίο θα συνοδεύει τα πλοία που θα μεταφέρουν τα εμπορεύματά της μέσω του Βόρειου Περάσματος.
Η συμφωνία υπεγράφη μεταξύ της Nornickel, της Rosatom και της Far Eastern Shipbuilding and Ship Repair Centre (FESRC), στο πλαίσιο του Eastern Economic Forum.
Επιπλέον, η συμφωνία αποσκοπεί στην ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των πρωτοπόρων ρωσικών εταιρειών με φόντο την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων στη ρωσική Αρκτική, τα έργα υποδομών στο Βόρειο Πέρασμα, όπως και την έναρξη κατασκευής παγοθραυστικών πλοίων, κατανάλωσης LNG, στη Ρωσία.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι συμμετέχοντες στο project θα σχηματίσουν ομάδα, η οποία θα θέσει σημεία αναφοράς επί της σχεδίασης και της κατασκευής του παγοθραυστικού. Εκτός αυτού, θα προβεί στην επιλογή ναυπηγείου και θα διερευνήσει τους διάφορους τρόπους χρηματοδότησης του project. Το προσχέδιο για τη σχεδίαση και την κατασκευή αναμένεται μέχρι τα μέσα του 2022.
Τέλος, σε ένα γενικότερο πλαίσιο όσον αφορά τη Nornickel, ο στόλος της μετέφερε πάνω από 1,5 εκατ. τόνους προϊόντων το 2020 μέσω του Βόρειου Περάσματος. Ποσοστιαία, αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 5% του ετήσιου όγκου φορτίων που διασχίζουν το Βόρειο Πέρασμα.
Τέλος, υπενθυμίζεται πως στις 23 Ιουνίου ανακοινώθηκε η ναυπήγηση δύο (με την προοπτική τεσσάρων) παγοθραυστικών μεσαίου μεγέθους, κατανάλωσης LNG, τα οποία θα διαχειρίζεται η Rosatom. Εκτός αυτού, με φόντο το ολοένα αυξανόμενο διεθνές ενδιαφέρον για το Βόρειο Πέρασμα, είναι αρκετά πιθανό να υπάρξουν περαιτέρω ανακοινώσεις εταιρειών για παραγγελίες πλοίων που δύνανται να το διασχίσουν.
Φωτό αρχείου: Anatoly Maltsev/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ