
Η ρωσική εταιρεία εξόρυξης μετάλλων Nornickel ανακοίνωσε την Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας κατασκευής παγοθραυστικού πλοίου, μηχανής διπλού καυσίμου, κατανάλωσης LNG, το οποίο θα συνοδεύει τα πλοία που θα μεταφέρουν τα εμπορεύματά της μέσω του Βόρειου Περάσματος.
Η συμφωνία υπεγράφη μεταξύ της Nornickel, της Rosatom και της Far Eastern Shipbuilding and Ship Repair Centre (FESRC), στο πλαίσιο του Eastern Economic Forum.
Επιπλέον, η συμφωνία αποσκοπεί στην ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των πρωτοπόρων ρωσικών εταιρειών με φόντο την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων στη ρωσική Αρκτική, τα έργα υποδομών στο Βόρειο Πέρασμα, όπως και την έναρξη κατασκευής παγοθραυστικών πλοίων, κατανάλωσης LNG, στη Ρωσία.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι συμμετέχοντες στο project θα σχηματίσουν ομάδα, η οποία θα θέσει σημεία αναφοράς επί της σχεδίασης και της κατασκευής του παγοθραυστικού. Εκτός αυτού, θα προβεί στην επιλογή ναυπηγείου και θα διερευνήσει τους διάφορους τρόπους χρηματοδότησης του project. Το προσχέδιο για τη σχεδίαση και την κατασκευή αναμένεται μέχρι τα μέσα του 2022.
Τέλος, σε ένα γενικότερο πλαίσιο όσον αφορά τη Nornickel, ο στόλος της μετέφερε πάνω από 1,5 εκατ. τόνους προϊόντων το 2020 μέσω του Βόρειου Περάσματος. Ποσοστιαία, αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 5% του ετήσιου όγκου φορτίων που διασχίζουν το Βόρειο Πέρασμα.
Τέλος, υπενθυμίζεται πως στις 23 Ιουνίου ανακοινώθηκε η ναυπήγηση δύο (με την προοπτική τεσσάρων) παγοθραυστικών μεσαίου μεγέθους, κατανάλωσης LNG, τα οποία θα διαχειρίζεται η Rosatom. Εκτός αυτού, με φόντο το ολοένα αυξανόμενο διεθνές ενδιαφέρον για το Βόρειο Πέρασμα, είναι αρκετά πιθανό να υπάρξουν περαιτέρω ανακοινώσεις εταιρειών για παραγγελίες πλοίων που δύνανται να το διασχίσουν.
Φωτό αρχείου: Anatoly Maltsev/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ