
Αύξηση 28,9% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Ιούλιο εφέτος, καθώς η αύξηση της αξίας των εισαγωγών (23,7%) ήταν υψηλότερη εκείνης των εξαγωγών (20,7%).
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 5.651,2 εκατ. ευρώ έναντι 4.570,3 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 23,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 413,5 εκατ. ευρώ ή 11,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 421,1 εκατ. ευρώ ή 11,4%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 3.530,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.924,4 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 20,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 251,4 εκατ. ευρώ ή 10,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 261,3 εκατ. ευρώ ή 11,2%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.121,0 εκατ. ευρώ έναντι 1.645,9 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 28,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 162,1 εκατ. ευρώ ή 11,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 159,8 εκατ. ευρώ ή 11,7%).
Το 7μηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 34.504,7 εκατ. ευρώ έναντι 28.314,5 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 21,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 3.882,8 εκατ. ευρώ ή 17,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 3.906,2 εκατ. ευρώ ή 17,3%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 22.116,9 εκατ. ευρώ έναντι 17.732,2 εκατ. ευρώ το 7μηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 24,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 2.518,5 εκατ. ευρώ ή 18,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 2.505,9 εκατ. ευρώ ή 18,1%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 12.387,8 εκατ. ευρώ έναντι 10.582,3 εκατ. ευρώ το 7μηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 17,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.364,3 εκατ. ευρώ ή 15,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.400,3 εκατ. ευρώ ή 16,1%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ