
Oι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, οι ακυρώσεις πτήσεων και τα lockdowns σε πολλά σημεία του πλανήτη εξακολουθούν να δυσχεραίνουν τον επαναπατρισμό χιλιάδων ναυτικών. Αυτό είναι το κύριο συμπέρασμα του δείκτη Neptune Declaration Crew Change Indicator για τον μήνα Σεπτέμβριο.
Ωστόσο, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση του Global Maritime Forum, διαφαίνεται ένα φως στο τούνελ σε ό,τι αφορά τις αλλαγές πληρωμάτων. Ειδικότερα το ποσοστό των ναυτικών που παραμένουν στα πλοία πέραν των συμβάσεών τους μειώθηκε από το 9% τον περασμένο μήνα στο 8,9% τώρα. Αντίστοιχα, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται στα πλοία πάνω από 11 μήνες μειώθηκε επίσης οριακά από το 1,3% στο 1,2%.
Καθώς η πρωτοβουλία «Neptune Declaration on Seafarer Wellbeing and Crew Change» για την όξυνση της κρίσης αλλαγών πληρωμάτων προτείνει την αναγνώριση των ναυτικών ως key workers και την προτεραιότητα στους εμβολιασμούς, οι προσπάθειες αυτές φαίνονται να αποδίδουν. Σύμφωνα με τα ευρήματα του Neptune Declaration Crew Change Indicator του Σεπτεμβρίου, το ποσοστό των ναυτικών που έχουν εμβολιαστεί αυξήθηκε από το 15,3% τον Αύγουστο στο 21,9% τον Σεπτέμβριο.
«Είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι το ποσοστό των ναυτικών που έχουν εμβολιαστεί αυξήθηκε κατά 6,6% από τον περασμένο μήνα. Ωστόσο υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της κατάστασης. Τα ποσοστά εμβολιασμού [ναυτικών] σε μεγάλα ναυτιλιακά κράτη σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Ασία, όπου πάνω από το 50% του γενικού πληθυσμού έχει εμβολιαστεί, παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα», τονίζει ο Kasper Søgaard, Managing Director, Head of Institutional Strategy and Development του Global Maritime Forum.
Παρά την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στον εμβολιασμό των ναυτικών, οι διαχειρίστριες εταιρείες που συμμετέχουν στον Neptune Declaration Crew Change Indicator υπογραμμίζουν την περιορισμένη πρόσβαση των ναυτικών στα εμβολιαστικά προγράμματα και πιο συγκεκριμένα στη λήψη της δεύτερης δόσης του εμβολίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ