
Tην άμεση συνδρομή και δράση της βρετανικής κυβέρνησης για την αποσυμπίεση των εφοδιαστικών αλυσίδων ζητά με ανακοίνωσή της η British Ports Association.
Σχολιάζοντας τη σημαντική πίεση που δέχονται οι εφοδιαστικές αλυσίδες στη χώρα, απόρροια κυρίως της πανδημίας, ο Richard Ballantyne, Chief Executive της British Ports Association, αναφέρει: «Η έλλειψη χωρητικότητας στις μεταφορές έχει συμβάλει σε ανισορροπίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Παρατηρούμε αυξημένους χρόνους αναμονής στα λιμάνια. Οι εν λόγω ελλείψεις ωθούν προς τα επάνω τα κόστη και ασκούν σημαντικές πιέσεις στους προμηθευτές. Όπως πολλοί έχουν προειδοποιήσει, η πανδημία Covid-19 και το Brexit έχουν οδηγήσει στις ελλείψεις αυτές. Υποστηρίζουμε τις εκκλήσεις της βιομηχανίας μεταφορών για αναθεώρηση των κανόνων μετανάστευσης των Ευρωπαίων οδηγών βαρέων οχημάτων μετά το Brexit. Απαιτείται δράση τώρα, ιδιαίτερα πριν από την εισαγωγή νέων κανόνων ελέγχων των εισαγωγών τον Ιανουάριο, η οποία ενδέχεται να αυξήσει τις πιέσεις περαιτέρω στις εφοδιαστικές αλυσίδες».
Τους τελευταίους μήνες η κατάσταση είναι δραματική, καθώς τα μέτρα περιορισμού εξάπλωσης της πανδημίας έχουν φέρει τα πάνω κάτω στις μεταφορές. Το «pingdemic» έχει ουσιαστικά παραλύσει την οικονομική δραστηριότητα στη χώρα, διότι υπάρχουν συστάσεις και οδηγίες σε ανεμβολίαστους εργαζομένους στο σύνολο των εφοδιαστικών αλυσίδων να παραμείνουν σε καραντίνα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, η παραγωγή της οποίας υποχώρησε τον περασμένο Ιούλιο στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1956 λόγω της έλλειψης τσιπ και του «pingdemic». Την ίδια ώρα, τα αποθέματα μεγάλων εταιρειών λιανικής βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1983, ως αποτέλεσμα της περιορισμένης διαθεσιμότητας εργατικού δυναμικού. Τέλος, η Confederation of British Industry (CBI) ανακοίνωσε ότι τα επίπεδα αποθεμάτων σε σχέση με τις αναμενόμενες πωλήσεις και τον Αύγουστο έχουν υποχωρήσει στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 40 ετών, από τότε δηλαδή που άρχισαν να συλλέγονται τα εν λόγω δεδομένα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ