
Η νορβηγική νεοφυής εταιρεία ενέργειας Horisont Energi και το λιμάνι του Ρότερνταμ ανακοίνωσαν την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (ΜοU), σχετικά με τη δημιουργία ενός διαδρόμου μεταφοράς μπλε αμμωνίας μεταξύ της Νορβηγίας και του Ρότερνταμ.
Βάσει της συμφωνίας, η Horisont Energi και το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης θα συνεργαστούν για τη μεταφορά μπλε αμμωνίας, η οποία παράγεται στη Βόρεια Νορβηγία από φυσικό αέριο, στο λιμάνι του Ρότερνταμ, από το οποίο θα διανέμεται προκειμένου να καλυφθεί η αναμενόμενη ζήτηση από τη Βορειοδυτική Ευρώπη.
Η τελική επενδυτική απόφαση για την παραγωγή μπλε αμμωνίας στα πλαίσια του προγράμματος Barents Blue project αναμένεται στα τέλη του 2022. Ως εκ τούτου, η μεταφορά μπλε αμμωνίας προς το λιμάνι του Ρότερνταμ θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2025. Μόλις ξεκινήσει η παραγωγή, η Barents Blue θα δύναται να παράγει 3000 τόνους αμμωνίας τη μέρα ή 1 εκατ. τόνους τον χρόνο.
Εκτός από το βασικό βιομηχανικό αέριο παγκοσμίως στον τομέα των λιπασμάτων και των χημικών, η αμμωνία είναι ένας πολύ αποτελεσματικός φορέας υδρογόνου. Το γεγονός αυτό καθιστά την αμμωνία μηδενικών εκπομπών CO2 ένα από τα πιο ελπιδοφόρα καύσιμα για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Ρότερνταμ αποτελεί έναν σημαντικό ενεργειακό κόμβο για τη δυτική Ευρώπη, με περίπου το 13% της συνολικής ευρωπαϊκής ενεργειακής ζήτησης να εισέρχεται στην ΕΕ μέσω του Ρότερνταμ. Το λιμάνι έχει τη φιλοδοξία να καταστεί κλιματικά ουδέτερο έως το 2050 διατηρώντας ταυτόχρονα τον κεντρικό του ρόλο στο ευρωπαϊκό ενεργειακό σύστημα. Μάλιστα σύμφωνα με εκτιμήσεις η ζήτηση υδρογόνου το 2050 στο λιμάνι του Ρότερνταμ αναμένεται να φτάσει τους 20 εκατ. τόνους υδρογόνου, που ισοδυναμούν με 100 εκατ. τόνους αμμωνίας.
Φωτό: www.horisontenergi.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ