
Η νορβηγική νεοφυής εταιρεία ενέργειας Horisont Energi και το λιμάνι του Ρότερνταμ ανακοίνωσαν την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (ΜοU), σχετικά με τη δημιουργία ενός διαδρόμου μεταφοράς μπλε αμμωνίας μεταξύ της Νορβηγίας και του Ρότερνταμ.
Βάσει της συμφωνίας, η Horisont Energi και το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης θα συνεργαστούν για τη μεταφορά μπλε αμμωνίας, η οποία παράγεται στη Βόρεια Νορβηγία από φυσικό αέριο, στο λιμάνι του Ρότερνταμ, από το οποίο θα διανέμεται προκειμένου να καλυφθεί η αναμενόμενη ζήτηση από τη Βορειοδυτική Ευρώπη.
Η τελική επενδυτική απόφαση για την παραγωγή μπλε αμμωνίας στα πλαίσια του προγράμματος Barents Blue project αναμένεται στα τέλη του 2022. Ως εκ τούτου, η μεταφορά μπλε αμμωνίας προς το λιμάνι του Ρότερνταμ θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2025. Μόλις ξεκινήσει η παραγωγή, η Barents Blue θα δύναται να παράγει 3000 τόνους αμμωνίας τη μέρα ή 1 εκατ. τόνους τον χρόνο.
Εκτός από το βασικό βιομηχανικό αέριο παγκοσμίως στον τομέα των λιπασμάτων και των χημικών, η αμμωνία είναι ένας πολύ αποτελεσματικός φορέας υδρογόνου. Το γεγονός αυτό καθιστά την αμμωνία μηδενικών εκπομπών CO2 ένα από τα πιο ελπιδοφόρα καύσιμα για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Ρότερνταμ αποτελεί έναν σημαντικό ενεργειακό κόμβο για τη δυτική Ευρώπη, με περίπου το 13% της συνολικής ευρωπαϊκής ενεργειακής ζήτησης να εισέρχεται στην ΕΕ μέσω του Ρότερνταμ. Το λιμάνι έχει τη φιλοδοξία να καταστεί κλιματικά ουδέτερο έως το 2050 διατηρώντας ταυτόχρονα τον κεντρικό του ρόλο στο ευρωπαϊκό ενεργειακό σύστημα. Μάλιστα σύμφωνα με εκτιμήσεις η ζήτηση υδρογόνου το 2050 στο λιμάνι του Ρότερνταμ αναμένεται να φτάσει τους 20 εκατ. τόνους υδρογόνου, που ισοδυναμούν με 100 εκατ. τόνους αμμωνίας.
Φωτό: www.horisontenergi.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καινοτόμο project ηλιακής ενέργειας εκκινεί στην Ευρώπη με την υπογραφή της TotalEnergies. Ειδικότερα, σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται για το μεγαλύτερο τέτοιο εγχείρημα…
Τα άστρα (σχεδόν) ευθυγραμμίζονται για τα LPG carriers, καθώς η ναυλαγορά βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Το βλέμμα του στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων φορτίων στρέφει ο κολοσσός COSCO. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η COSCO…
Με ασταμάτητη όρεξη συνεχίζει η Hapag-Lloyd το πλάνο επέκτασης και ανανέωσης του υπό διαχείριση στόλου της. Ειδικότερα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Το διαδίκτυο συνιστά ένα αδιαμφισβήτητα αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων, με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να μη συνιστά εξαίρεση. Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του διεισδύουν ενεργά στις ζωές των ανθρώπων εν πλω, επιτρέποντας την αξιοποίησή του για την ενίσχυση της ασφάλειας και σαφώς οδηγώντας τη διασύνδεση στεριάς και πλοίου σε νέα εποχή.
Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές και τα λιμάνια αποτελούν πυλώνα ανταγωνιστικότητας, βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας για την ΕΕ, όπως προέκυψε και από τα ευρήματα της έκθεσης…
Την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων γνωστοποίησε η Hafnia, μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 22 Μαΐου, η…
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ