
Η νορβηγική νεοφυής εταιρεία ενέργειας Horisont Energi και το λιμάνι του Ρότερνταμ ανακοίνωσαν την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (ΜοU), σχετικά με τη δημιουργία ενός διαδρόμου μεταφοράς μπλε αμμωνίας μεταξύ της Νορβηγίας και του Ρότερνταμ.
Βάσει της συμφωνίας, η Horisont Energi και το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης θα συνεργαστούν για τη μεταφορά μπλε αμμωνίας, η οποία παράγεται στη Βόρεια Νορβηγία από φυσικό αέριο, στο λιμάνι του Ρότερνταμ, από το οποίο θα διανέμεται προκειμένου να καλυφθεί η αναμενόμενη ζήτηση από τη Βορειοδυτική Ευρώπη.
Η τελική επενδυτική απόφαση για την παραγωγή μπλε αμμωνίας στα πλαίσια του προγράμματος Barents Blue project αναμένεται στα τέλη του 2022. Ως εκ τούτου, η μεταφορά μπλε αμμωνίας προς το λιμάνι του Ρότερνταμ θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2025. Μόλις ξεκινήσει η παραγωγή, η Barents Blue θα δύναται να παράγει 3000 τόνους αμμωνίας τη μέρα ή 1 εκατ. τόνους τον χρόνο.
Εκτός από το βασικό βιομηχανικό αέριο παγκοσμίως στον τομέα των λιπασμάτων και των χημικών, η αμμωνία είναι ένας πολύ αποτελεσματικός φορέας υδρογόνου. Το γεγονός αυτό καθιστά την αμμωνία μηδενικών εκπομπών CO2 ένα από τα πιο ελπιδοφόρα καύσιμα για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Ρότερνταμ αποτελεί έναν σημαντικό ενεργειακό κόμβο για τη δυτική Ευρώπη, με περίπου το 13% της συνολικής ευρωπαϊκής ενεργειακής ζήτησης να εισέρχεται στην ΕΕ μέσω του Ρότερνταμ. Το λιμάνι έχει τη φιλοδοξία να καταστεί κλιματικά ουδέτερο έως το 2050 διατηρώντας ταυτόχρονα τον κεντρικό του ρόλο στο ευρωπαϊκό ενεργειακό σύστημα. Μάλιστα σύμφωνα με εκτιμήσεις η ζήτηση υδρογόνου το 2050 στο λιμάνι του Ρότερνταμ αναμένεται να φτάσει τους 20 εκατ. τόνους υδρογόνου, που ισοδυναμούν με 100 εκατ. τόνους αμμωνίας.
Φωτό: www.horisontenergi.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ