
Η νορβηγική νεοφυής εταιρεία ενέργειας Horisont Energi και το λιμάνι του Ρότερνταμ ανακοίνωσαν την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (ΜοU), σχετικά με τη δημιουργία ενός διαδρόμου μεταφοράς μπλε αμμωνίας μεταξύ της Νορβηγίας και του Ρότερνταμ.
Βάσει της συμφωνίας, η Horisont Energi και το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης θα συνεργαστούν για τη μεταφορά μπλε αμμωνίας, η οποία παράγεται στη Βόρεια Νορβηγία από φυσικό αέριο, στο λιμάνι του Ρότερνταμ, από το οποίο θα διανέμεται προκειμένου να καλυφθεί η αναμενόμενη ζήτηση από τη Βορειοδυτική Ευρώπη.
Η τελική επενδυτική απόφαση για την παραγωγή μπλε αμμωνίας στα πλαίσια του προγράμματος Barents Blue project αναμένεται στα τέλη του 2022. Ως εκ τούτου, η μεταφορά μπλε αμμωνίας προς το λιμάνι του Ρότερνταμ θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2025. Μόλις ξεκινήσει η παραγωγή, η Barents Blue θα δύναται να παράγει 3000 τόνους αμμωνίας τη μέρα ή 1 εκατ. τόνους τον χρόνο.
Εκτός από το βασικό βιομηχανικό αέριο παγκοσμίως στον τομέα των λιπασμάτων και των χημικών, η αμμωνία είναι ένας πολύ αποτελεσματικός φορέας υδρογόνου. Το γεγονός αυτό καθιστά την αμμωνία μηδενικών εκπομπών CO2 ένα από τα πιο ελπιδοφόρα καύσιμα για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Ρότερνταμ αποτελεί έναν σημαντικό ενεργειακό κόμβο για τη δυτική Ευρώπη, με περίπου το 13% της συνολικής ευρωπαϊκής ενεργειακής ζήτησης να εισέρχεται στην ΕΕ μέσω του Ρότερνταμ. Το λιμάνι έχει τη φιλοδοξία να καταστεί κλιματικά ουδέτερο έως το 2050 διατηρώντας ταυτόχρονα τον κεντρικό του ρόλο στο ευρωπαϊκό ενεργειακό σύστημα. Μάλιστα σύμφωνα με εκτιμήσεις η ζήτηση υδρογόνου το 2050 στο λιμάνι του Ρότερνταμ αναμένεται να φτάσει τους 20 εκατ. τόνους υδρογόνου, που ισοδυναμούν με 100 εκατ. τόνους αμμωνίας.
Φωτό: www.horisontenergi.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Μια νέα ρήτρα, σχεδιασμένη για τα ειδικά τέλη της Κίνας σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ, αναπτύσσει η BIMCO. «Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει αυξανόμενη…
Εν μέσω καταιγισμού κυρώσεων από τη Δύση, η επέκταση του «σκιώδους στόλου» συνεχίστηκε τον Σεπτέμβριο, αν και με βραδύτερο ρυθμό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία…
Χαμόγελα επικρατούν στον βραζιλιάνικο όμιλο εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της τρίμηνης παραγωγής του. Πιο συγκεκριμένα, ο βραζιλιάνικος όμιλος σημείωσε την…
Ανθεκτικά στους κραδασμούς αποδεικνύονται τα containerships, καθώς η παροπλισμένη μεταφορική ικανότητα παραμένει σταθερά σε χαμηλά επίπεδα (και) στις αρχές Οκτωβρίου. Παρά τη συνεχιζόμενη επιδείνωση…
Μια νέα εποχή για τη ναυτιλία ξημέρωσε τη 14η Οκτωβρίου, μετά την εκατέρωθεν επιβολή λιμενικών τελών από ΗΠΑ και Κίνα. Η απάντηση του Πεκίνου…
Οι χώρες της ΕΕ ενέκριναν σήμερα επίσημα το 19ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας για τον πόλεμο εναντίον της Ουκρανίας, το οποίο περιλαμβάνει τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ