
Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του World Economic Forum, το 98% των αυτοκρατορικών πιγκουίνων τελεί υπό τον κίνδυνο εξαφάνισης, καθώς το λιώσιμο των πάγων της Ανταρκτικής εξαφανίζει το οικοσύστημά τους. Με βάση τις τελευταίες επιστημονικές μελέτες, οι αποικίες των αυτοκρατορικών πιγκουίνων θα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί έως το 2100.
Εάν η κλιματική αλλαγή συνεχιστεί ανεξέλεγκτα, υπολογίζεται ότι το 70% των αυτοκρατορικών πιγκουίνων θα κινδυνεύει έως το 2050 καθώς το είδος αυτό διαβιώνει στους θαλάσσιους πάγους. Οι τεράστιες αυτές παγωμένες μάζες δεν συνδέονται με τη γη αλλά κινούνται σύμφωνα με τον άνεμο και τα θαλάσσια ρεύματα. Αποτελούν τις περιοχές που το συγκεκριμένο είδους πιγκουίνου αναπαράγεται, τρέφεται και προφυλάσσεται από αρπακτικά ζώα.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 το λιώσιμο των θαλασσίων πάγων στην περιοχή Pointe Géologie της Ανταρκτικής, δημιούργησε μια άνευ προηγουμένου κατάρρευση στον πληθυσμό των αυτοκρατορικών πιγκουίνων, ο οποίος δεν έχει ανακάμψει από τότε.
Για την αντιμετώπιση της διαταραχής του οικοσυστήματος των πιγκουίνων της Ανταρκτικής, η Fish and Wildlife Service των ΗΠΑ θέλει να καταγράψει τους πληθυσμούς που υπάρχουν αυτή τη στιγμή ενώ έχει προτείνει να χαρακτηριστούν ως «απειλούμενο» είδος. Ο χαρακτηρισμός αυτός θα επέτρεπε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη μείωση των συνεπειών που προέρχονται από τους αμερικανικούς αλιευτικούς στόλους. Ταυτόχρονα θα οδηγήσει πιθανώς στη θεσμοθέτηση περαιτέρω μέτρων από την Κυβέρνηση Μπάιντεν, με σκοπό τη μείωση των εκπομπών.
Υπενθυμίζεται ότι οι αυτοκράτορες πιγκουίνοι είναι οι μεγαλύτεροι πιγκουίνοι του κόσμου και ζουν αποκλειστικά στην Ανταρκτική. Οι επιστήμονες παρατηρώντας τις μεταβολές στο οικοσύστημά τους αλλά και στους πληθυσμούς τους, μπορούν να εξάγουν πολύτιμα συμπεράσματα για την κλιματική αλλαγή. Καθίσταται σαφές πως πρέπει να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές σε διεθνές επίπεδο για να επιτευχθούν οι στόχοι της Συμφωνίας του Παρισιού και να διαφυλαχθεί η βιοποικιλότητα του πλανήτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι γεωτρήσεις πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα φαίνεται να βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος κάλεσε την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να…
Το α΄ εξάμηνο του 2025 σηματοδότησε ένα σημείο καμπής για την αγορά των car carriers, καθώς οι ναύλοι και οι αξίες των πλοίων επέμειναν…
Οι ναύλοι των VLCCs κυμαίνονται επί του παρόντος στα $28.078/ημέρα έναντι $28.204/ημέρα το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ο μέσος όρος των ναύλων TCE μεταξύ Ιανουαρίου…
Σε αναδιάταξη των δρομολογίων τους με αφετηρία την Ανατολική Ασία και προορισμό τις ΗΠΑ προχωρούν σταδιακά οι εταιρείες τακτικών γραμμών, οι οποίες αποσύρουν μέρος…
Το λιμάνι της Βαρκελώνης και η Shanghai International Port Group (SIPG) υπέγραψαν τη Δευτέρα 4 Αυγούστου συμφωνία για την ενίσχυση των συνδέσεων μεταξύ των…
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαζαν χέρια ακόμα πιο εντατικά στην S&P αγορά το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το…
A panel session at The Heavy Lift Group’s gathering in The Hague in May put its finger on a ‘hot button’ topic in offshore…
Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός (Ε.Ε.Σ.), έχοντας μια μακρά ιστορία και παρακαταθήκη στη διοργάνωση εθελοντικών αιμοδοσιών στην Ελλάδα, ενισχύθηκε επιχειρησιακά με νέα υπερσύγχρονη Κινητή Μονάδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ