
Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του World Economic Forum, το 98% των αυτοκρατορικών πιγκουίνων τελεί υπό τον κίνδυνο εξαφάνισης, καθώς το λιώσιμο των πάγων της Ανταρκτικής εξαφανίζει το οικοσύστημά τους. Με βάση τις τελευταίες επιστημονικές μελέτες, οι αποικίες των αυτοκρατορικών πιγκουίνων θα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί έως το 2100.
Εάν η κλιματική αλλαγή συνεχιστεί ανεξέλεγκτα, υπολογίζεται ότι το 70% των αυτοκρατορικών πιγκουίνων θα κινδυνεύει έως το 2050 καθώς το είδος αυτό διαβιώνει στους θαλάσσιους πάγους. Οι τεράστιες αυτές παγωμένες μάζες δεν συνδέονται με τη γη αλλά κινούνται σύμφωνα με τον άνεμο και τα θαλάσσια ρεύματα. Αποτελούν τις περιοχές που το συγκεκριμένο είδους πιγκουίνου αναπαράγεται, τρέφεται και προφυλάσσεται από αρπακτικά ζώα.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 το λιώσιμο των θαλασσίων πάγων στην περιοχή Pointe Géologie της Ανταρκτικής, δημιούργησε μια άνευ προηγουμένου κατάρρευση στον πληθυσμό των αυτοκρατορικών πιγκουίνων, ο οποίος δεν έχει ανακάμψει από τότε.
Για την αντιμετώπιση της διαταραχής του οικοσυστήματος των πιγκουίνων της Ανταρκτικής, η Fish and Wildlife Service των ΗΠΑ θέλει να καταγράψει τους πληθυσμούς που υπάρχουν αυτή τη στιγμή ενώ έχει προτείνει να χαρακτηριστούν ως «απειλούμενο» είδος. Ο χαρακτηρισμός αυτός θα επέτρεπε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη μείωση των συνεπειών που προέρχονται από τους αμερικανικούς αλιευτικούς στόλους. Ταυτόχρονα θα οδηγήσει πιθανώς στη θεσμοθέτηση περαιτέρω μέτρων από την Κυβέρνηση Μπάιντεν, με σκοπό τη μείωση των εκπομπών.
Υπενθυμίζεται ότι οι αυτοκράτορες πιγκουίνοι είναι οι μεγαλύτεροι πιγκουίνοι του κόσμου και ζουν αποκλειστικά στην Ανταρκτική. Οι επιστήμονες παρατηρώντας τις μεταβολές στο οικοσύστημά τους αλλά και στους πληθυσμούς τους, μπορούν να εξάγουν πολύτιμα συμπεράσματα για την κλιματική αλλαγή. Καθίσταται σαφές πως πρέπει να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές σε διεθνές επίπεδο για να επιτευχθούν οι στόχοι της Συμφωνίας του Παρισιού και να διαφυλαχθεί η βιοποικιλότητα του πλανήτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Η ακτοφυλακή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσε ότι διέσωσε 24 άτομα από το πετρελαιοφόρο «ADALYNN» μετά από σύγκρουση μεταξύ δύο πλοίων στον Κόλπο του…
Η 4η Οικονομική και Εμπορική Έκθεση Κίνας-Αφρικής (CAETE) έκλεισε τις πύλες της την Κυριακή 15 Ιουνίου, με την υπογραφή μεγάλων συμφωνιών, καθώς η Κίνα…
Οι ηγέτες των G7 συμφώνησαν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου σε μια έκκληση για «αποκλιμάκωση» στη σύγκρουση ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ, καθώς και…
Συμφωνία με τη Γαλλία στον τομέα της δασοκομίας υπέγραψε τηΔευτέρα 16 Ιουνίου με την Υπουργό Οικολογικής μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θάλασσας και Αλιείας της Γαλλίας…
Ανησυχία επικρατεί στη διεθνή κοινότητα, αποτέλεσμα της έκρυθμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή και των τεταμένων σχέσεων Ιράν-Ισραήλ. Με τις επιδράσεις να είναι πολυδιάστατες για…
Ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον σύγχρονα κρουαζιερόπλοια του κόσμου, το «Norwegian Viva», κατέπλευσε στις 17 Ιουνίου στο λιμάνι του Βόλου και έδεσε στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ