
Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του World Economic Forum, το 98% των αυτοκρατορικών πιγκουίνων τελεί υπό τον κίνδυνο εξαφάνισης, καθώς το λιώσιμο των πάγων της Ανταρκτικής εξαφανίζει το οικοσύστημά τους. Με βάση τις τελευταίες επιστημονικές μελέτες, οι αποικίες των αυτοκρατορικών πιγκουίνων θα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί έως το 2100.
Εάν η κλιματική αλλαγή συνεχιστεί ανεξέλεγκτα, υπολογίζεται ότι το 70% των αυτοκρατορικών πιγκουίνων θα κινδυνεύει έως το 2050 καθώς το είδος αυτό διαβιώνει στους θαλάσσιους πάγους. Οι τεράστιες αυτές παγωμένες μάζες δεν συνδέονται με τη γη αλλά κινούνται σύμφωνα με τον άνεμο και τα θαλάσσια ρεύματα. Αποτελούν τις περιοχές που το συγκεκριμένο είδους πιγκουίνου αναπαράγεται, τρέφεται και προφυλάσσεται από αρπακτικά ζώα.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 το λιώσιμο των θαλασσίων πάγων στην περιοχή Pointe Géologie της Ανταρκτικής, δημιούργησε μια άνευ προηγουμένου κατάρρευση στον πληθυσμό των αυτοκρατορικών πιγκουίνων, ο οποίος δεν έχει ανακάμψει από τότε.
Για την αντιμετώπιση της διαταραχής του οικοσυστήματος των πιγκουίνων της Ανταρκτικής, η Fish and Wildlife Service των ΗΠΑ θέλει να καταγράψει τους πληθυσμούς που υπάρχουν αυτή τη στιγμή ενώ έχει προτείνει να χαρακτηριστούν ως «απειλούμενο» είδος. Ο χαρακτηρισμός αυτός θα επέτρεπε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη μείωση των συνεπειών που προέρχονται από τους αμερικανικούς αλιευτικούς στόλους. Ταυτόχρονα θα οδηγήσει πιθανώς στη θεσμοθέτηση περαιτέρω μέτρων από την Κυβέρνηση Μπάιντεν, με σκοπό τη μείωση των εκπομπών.
Υπενθυμίζεται ότι οι αυτοκράτορες πιγκουίνοι είναι οι μεγαλύτεροι πιγκουίνοι του κόσμου και ζουν αποκλειστικά στην Ανταρκτική. Οι επιστήμονες παρατηρώντας τις μεταβολές στο οικοσύστημά τους αλλά και στους πληθυσμούς τους, μπορούν να εξάγουν πολύτιμα συμπεράσματα για την κλιματική αλλαγή. Καθίσταται σαφές πως πρέπει να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές σε διεθνές επίπεδο για να επιτευχθούν οι στόχοι της Συμφωνίας του Παρισιού και να διαφυλαχθεί η βιοποικιλότητα του πλανήτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ