
Τους τελευταίους μήνες, η ζήτηση για μεταφορά προϊόντων μέσω containers έχει αυξηθεί ραγδαία. Ένας εκ των αντικτύπων της υψηλής αυτής ζήτησης, είναι η έλλειψη containers που παρατηρείται αυτή τη στιγμή στην παγκόσμια αγορά. Στον υφιστάμενο συσχετισμό δυνάμεων, η Ινδία επιθυμεί τη μείωση της εξάρτησής της, από την εισαγωγή εμπορευματοκιβωτίων. Λόγω αυτού, κάποιοι από τους ισχυρούς παραγωγούς χάλυβα (όπως η Jindal Steel & Power και η Tata Steel) και λίγοι κατασκευαστές βαγονιών επιθυμούν την επέκταση τους στη βιομηχανία κατασκευής εμπορευματοκιβωτίων.
Στελέχη της βιομηχανίας χάλυβα υποστηρίζουν πως η Ινδία διαθέτει τόσο τις πρώτες ύλες, όσο και το τεχνολογικό υπόβαθρο που απαιτείται για την κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων. Όμως, πρέπει να υπάρξει και κρατική στήριξη, προκειμένου να αυξηθούν οι εταιρείες που επιθυμούν να επενδύσουν σε ένα τέτοιο εγχείρημα.
Όσον αφορά τις δυνατότητες εταιρειών, η JSPL κατέχει εγκαταστάσεις που έχουν παραγωγική δυναμικότητα 1.000-2.000 εμπορευματοκιβωτίων τον χρόνο. Η JSPL επιθυμεί να αυξήσει την δυναμικότητα αυτή στα 50.000 containers ανά έτος. Όσον αφορά την πρόσβαση σε πρώτες ύλες, η ίδια εταιρεία ειδικεύεται στον ανοξείδωτο χάλυβα, ο οποίος είναι κατάλληλος για την κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων.
Ωστόσο, ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια του εγχειρήματος είναι η πρωτοκαθεδρία της Κίνας στη βιομηχανία αυτή. Σημειώνεται πως κινεζικές εταιρείες, όπως οι CIMC, Singamas και CXIC είναι υπεύθυνες για την κατασκευή περίπου του 90% των εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Επομένως, προκειμένου το εγχείρημα να είναι επιτυχές, πρέπει να ικανοποιηθούν κάποια κριτήρια, σχολίασε στέλεχος της ινδικής εταιρείας KPMG. Αρχικά, να καταφέρει η Ινδία να πολλαπλασιάσει την παραγωγή της σε containers. Επιπλέον, είναι απαραίτητη η περαιτέρω αύξηση της ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια, ώστε να απορροφηθεί η παραγωγή αυτή. Τέλος, η Ινδία πρέπει να αυξήσει σημαντικά τις εξαγωγές της, προκειμένου τα επιπλέον εμπορευματοκιβώτια να μη φεύγουν από τη χώρα άδεια.
Πάντως, ειδικοί της βιομηχανίας υποστηρίζουν πως η αυτάρκεια της Ινδίας στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων είναι ακόμη ένα αρκετά μακρινό σενάριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ