
Προβληματισμό και ανησυχία προκαλούν στους κόλπους του ΙΜΟ στοιχεία για τον αριθμό των εγκαταλελειμμένων ναυτικών τα οποία καταγράφονται στην κοινή βάση δεδομένων των ΙΜΟ και ILO.
Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2020 και 1ης Απριλίου 2021 αναφέρθηκαν 111 νέες τέτοιες περιπτώσεις με τις 85 εξ’ αυτών το 2020 και 26 το α’ τρίμηνο του 2021. Έως τις 26 Ιουλίου 2021 μόλις 43 από αυτές τις νέες περιπτώσεις εγκαταλελειμμένων ναυτικών επιλύθηκαν, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ΙΜΟ.
Περίπου 18 περιπτώσεις σχετίζονται με τον σφοδρό αντίκτυπο της πανδημίας, η οποία έχει καταστήσει εξαιρετικά δύσκολες τις αλλαγές πληρωμάτων.
Στην ανακοίνωση του ΙΜΟ αναφέρεται ότι κάθε τέτοια περίπτωση επηρεάζει σημαντικά τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με συνθήκες άγχους και ανασφάλειας. «Τέτοιου είδους περιστατικά απαιτούν την εμπλοκή των γραμματειών των IMO, ILO όπως επίσης και τη συμμετοχή της ITF, του ICS και άλλων οργανισμών και φορέων».
Η ITF σε ανάλυσή της κατέγραψε την εγκατάλειψη 853 ναυτικών σε 53 πλοία καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020. Οι 85 περιπτώσεις εγκατάλειψης που σημειώθηκαν συνολικά το 2020 αφορούσαν περισσότερους από 1.300 ναυτικούς.
Ως αποτέλεσμα συντονισμένων προσπαθειών, οι ναυτικοί του πλοίου «ULA», οι οποίοι βρισκόταν για περίπου δύο χρόνια επί του πλοίου σε λιμάνι του Κουβέιτ κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, τελικά επαναπατρίστηκαν τον Ιούνιο του 2021 χωρίς ωστόσο να τους καταβληθούν οι απολαβές τους.
Η Νομική Επιτροπή του ΙΜΟ ενθαρρύνει όλα τα κράτη μέλη του Οργανισμού να καταγράφουν στη βάση δεδομένων τέτοιου είδους περιστατικά που λαμβάνουν χώρα στα λιμάνια τους ή σε πλοία που φέρουν τη σημαία τους, με στόχο την περαιτέρω επικύρωση και αποτελεσματική εφαρμογή της MLC.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ