
Προβληματισμό και ανησυχία προκαλούν στους κόλπους του ΙΜΟ στοιχεία για τον αριθμό των εγκαταλελειμμένων ναυτικών τα οποία καταγράφονται στην κοινή βάση δεδομένων των ΙΜΟ και ILO.
Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2020 και 1ης Απριλίου 2021 αναφέρθηκαν 111 νέες τέτοιες περιπτώσεις με τις 85 εξ’ αυτών το 2020 και 26 το α’ τρίμηνο του 2021. Έως τις 26 Ιουλίου 2021 μόλις 43 από αυτές τις νέες περιπτώσεις εγκαταλελειμμένων ναυτικών επιλύθηκαν, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ΙΜΟ.
Περίπου 18 περιπτώσεις σχετίζονται με τον σφοδρό αντίκτυπο της πανδημίας, η οποία έχει καταστήσει εξαιρετικά δύσκολες τις αλλαγές πληρωμάτων.
Στην ανακοίνωση του ΙΜΟ αναφέρεται ότι κάθε τέτοια περίπτωση επηρεάζει σημαντικά τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με συνθήκες άγχους και ανασφάλειας. «Τέτοιου είδους περιστατικά απαιτούν την εμπλοκή των γραμματειών των IMO, ILO όπως επίσης και τη συμμετοχή της ITF, του ICS και άλλων οργανισμών και φορέων».
Η ITF σε ανάλυσή της κατέγραψε την εγκατάλειψη 853 ναυτικών σε 53 πλοία καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020. Οι 85 περιπτώσεις εγκατάλειψης που σημειώθηκαν συνολικά το 2020 αφορούσαν περισσότερους από 1.300 ναυτικούς.
Ως αποτέλεσμα συντονισμένων προσπαθειών, οι ναυτικοί του πλοίου «ULA», οι οποίοι βρισκόταν για περίπου δύο χρόνια επί του πλοίου σε λιμάνι του Κουβέιτ κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, τελικά επαναπατρίστηκαν τον Ιούνιο του 2021 χωρίς ωστόσο να τους καταβληθούν οι απολαβές τους.
Η Νομική Επιτροπή του ΙΜΟ ενθαρρύνει όλα τα κράτη μέλη του Οργανισμού να καταγράφουν στη βάση δεδομένων τέτοιου είδους περιστατικά που λαμβάνουν χώρα στα λιμάνια τους ή σε πλοία που φέρουν τη σημαία τους, με στόχο την περαιτέρω επικύρωση και αποτελεσματική εφαρμογή της MLC.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ